„Vreau sa imi inchid cardul Avantaj de la Europe Credit Bank.Am vorbit cu ei la telefon le-am trimis si email dar nu vor sa imi accepta inchiderea cardului si a contului decat daca trimit documentatia prin posta.
Mentionez ca locuiesc in Sibiu, iar aici nu mai exista sucursala a bancii.Nu am folosit cardul, am platit doar taxa pentru card.Nu mai am nici o datorie.I-am rugat in email sa imi accepte documentatia prin email, pe care am atasat-o, dar am primit raspunsul de mai jos.”
Raspuns
Stimata doamna,
Neacceptarea de catre Credit Europe Bank (CEB) a cererii si documentele aferente inchiderii cardurilor transmise prin e-mail poate fi considerat un abuz, daca adresa dumneavoastra de e-mail este inregistrata de catre banca si aveti actualizate datele personale cu respectiva adresa.
Conform Conditiilor generale de afaceri ale CEB, clientii pot transmite bancii cereri doar prin posta, in schimb banca poate transmite clientilor notificari si prin e-mail, ceea ce reprezinta un dezechilibru cu privire la mijloacele de comunicare intre parti:
„Orice cerere, notificare, raspuns, aprobare sau comunicare (numite colectiv „Notificari”) va fi comunicata de catre Banca la adresele sau numerele de telefon furnizate Bancii si va fi transmisa de catre Banca, la propria sa apreciere, prin oricare dintre urmatoarele mijloace de comunicare: posta simpla sau scrisoare cu recomandata confirmare de primire, e-mail, inmanare directa, convorbire telefonica inregistrata, SMS, fax, prin mesaj postat in cadrul aplicatiilor de tipul internet banking / mobile-banking (pentru detinatorii de astfel de servicii furnizate de catre Banca), in extrasul de cont, inclusiv prin afisare la oricare dintre unitatile teritoriale sau pe pagina de internet oficiala a Bancii, sau prin orice alta modalitate convenita intre Banca si Client.
Clientul va transmite orice cereri, notificari, aprobari sau comunicari catre Banca prin scrisoare recomandata cu cofirmare de primire sau prin inregistrarea acesteia la oricare dintre unitatile teritoriale ale Bancii.”
Credit Europe Bank
De aceea, prevederile Conditiilor generale de afaceri cu privire la modul de comunicare cu banca pot fi considerate incorecte, dat fiind ca nu la fel atat pentru banca, cat si pentru client.
In aceste conditii, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la CEB, in care sa va plangeti de refuzul bancii de a accepta trimiterea prin e-mail a cererii de inchidere a cardului Avantaj.
Reclamatia catre Credit Europe Bank o puteti face prin e-mail, la adresa office@crediteurope.ro sau prin completarea formularului de pe site-ul bancii, crediteurope.ro, la acest link.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la Credit Europe Bank cu privire la inchiderea cardului de credit CardAvantaj.
Cu stima,
Vasile Pop-Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Acesta este raspunsul primit de la Credit Europe Bank:
Ca urmare a solicitarii dumneavoastra, va trimit atasat cererea de anulare card.
Pentru anularea cardului este necesar sa trimiteti copia actului de identitate, cererea de anulare card (completata si semnata) si o declaratie pe proprie raspundere in care sa precizati ca plasticul a fost distrus.
Actele trebuie trimise la Sucursala Magheru, avand urmatoarea adresa: Bucuresti, Bd Nicolae Balcescu Nr 25, Sector 1, CP 010055.
Va rugam sa tineti cont ca exista posibilitatea ca Banca sa respinga solicitarea dumneavoastra in cazul in care formularele nu sunt completate in mod corespunzator.
Daca aveti nevoie de suport in acest proces ne puteti contacta 24h/24, 7 zile/7 la numerele de telefon afisate mai jos.
Ramanem la dispozitia dumneavoastra si asteptam in continuare eventualele solicitari si sugestii in legatura cu produsele si serviciile oferite de banca noastra.
Ne puteti contacta in continuare apeland serviciul CEBLine (disponibil 24h/24h) la numerele de telefon 0750 000 000, 0724 100 000 (apelabile din orice retea) sau 0801 000 000 (apelabil din reteaua Telekom).
Corect ar fi ca banca sa primeasca cererile si prin e-mail, asa cum banca va poate trimite notificari si prin e-mail, nu doar prin posta.