Platforma de investitii Rominvest este o teapa?

rominvest platforma investitii inselatorie

„Am fost fraudat bancar de 25000lei acum îmi cer cei de la rominvest 3000 lei sa mi retrag banii după coinbase. Am acolo 6440usdt. Nu știu mai multe, dar suna a teapa.”


Raspuns

Stimate domn,

Intr-adevar, asa-zisa platforma de investitii Rominvest, un site activ in prezent la adresa de internet https://dimensionaldreamscape.cam (vezi foto), este o teapa/inselatorie/scam.

Mai exact, toate informatiile de pe aceasta platforma sunt false, inclusiv adresa si datele de contact, scopul celor care va contacteaza in numele Rominvest fiind doar de a va fura banii din conturi, promitandu-va castiguri bani prin investitii in criptomonede sau actiuni.

Modul de actiune preferat al escrocilor este de a va instala pe telefon o aplicatie prin care va controleaza telefonul, precum Anydesk sau Airdroid, reusind astfel sa va transfere banii de pe card in conturile hotilor.

Atentie! Este posibil ca aceste transferuri ilegale sa fie facute chiar catre conturi ale unor banci romanesti, detinute de persoane fizice cu nume romanesti, pentru a va pacali ca este vorba de o persoana de incredere.

Ulterior, hotii incearca sa va escrocheze de mai multi bani, pretinzand ca e nevoie de achitarea unor comisioane/taxe pentru retragerea criptomonedelor din aplicatii precum Coinbase sau Blokchain.

Sfaturile mele:

  1. Nu va instalati pe telefon aplicatii precum Anydesk sau Airdorid, prin care vi se poate controla telefonul de catre persoane necunoscute;
  2. Nu investiti bani si nu transferati bani catre persoane, platforme de investitii sau aplicatii necunoscute, chiar daca vi se promit castiguri garantate ridicate.

In cazul de fata, ceea ce trebuie sa faceti pentru a va recupera banii este o plangere la Politie, prin completarea formularului online de la acest link: https://www.politiaromana.ro/ro/petitii-online.

De asemenea, trimiteti si la banca dumneavoastra, Unicredit, o cerere pentru anularea platilor cu cardul (refuz la plata), dat fiind ca este vorba de o frauda online, ceea ce inseamna ca au fost facute plati fara stiinta si fara acordul dumneavoastra.

Va rog sa reveniti cu raspunsurile primite de la banca si de la Politie, pentru a va ajuta sa rezolvati problema fraudei Rominvest.

Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

11 raspunsuri la “Platforma de investitii Rominvest este o teapa?

    1. r

      Într un cont cec prin tranzactii din contul meu Unicredit.

      Banii i-a retras un angajat Rominvest, prin platforma anydisc.

      Reply
      1. Vasile Coman Post author

        anydesk inselaciune investitie crypto

        Aplicatia Anydesk este folosita de escroci pentru a va fura banii din conturi si de pe card, intrucat cu aceasta aplicatie ei va cotroleaza telefonul, adica pot face trasferuri de bani in locul dumneavoastra.

        De aceea, nu trebuie sa permiteti persoanelor necunoscute accesul la aplicatia Anydesk de pe telefonul dumneavoastra.

        Reply
    1. r

      Un expert financiar de la Rominvest, pe nume Damian, care mi a trimis si poza lui dupa buletin, mi a întrat în telefon prin anydisc și da am făcut și un cont coinbase.

      Reply
      1. Vasile Coman Post author

        inselaciune rominvest expert financiar

        Sa stiti ca escrocii folosesc fotografii cu buletine false, pentru a parea credibili.

        Cu siguranta ca aceasta carte de identitate este falsa, iar asa-zisul expert financiar de la Rominvest cu care ati vorbit nu are acest nume, nu este cel din buletin, este posibil chiar sa fie un strain, daca ati schimbat doar mesaje cu el, nu ati vorbit si la telefon.

        Reply
          1. Vasile Coman Post author

            Inselactiune coinbase wallet

            Nu veti putea retrage criptomonedele USDT (Tether) care va apar in acel wallet, pentru ca este un wallet fals, facut de escroc pe numele dumneavoastra, ca sa va pacaleasca ca aveti acolo investitia. In realitate, criptomonedele sunt in contul lui.

            Reply
            1. r

              Ce sa fac, unde sa mai merg?
              La politie am făcut plângere și asa a rămas. Politia m a sunat abia astazi, dupa o luna, sa merg la audieri.
              Banca zice ca nu ma poate ajuta.

              Reply
                1. r

                  Acesta este raspunsul primit de la Unicredit:

                  „Am primit sesizarea dumneavoastra transmisa prin intermediul canalului InfoCenter al UniCredit Bank si va comunicam faptul ca una dintre obligatiile posesorilor de card este de a pastra in deplina siguranta datele cardului si de a informa Banca in cazul in care considera ca acestea ar putea fi compromise.

                  Conform art. 3.4 din Conditiile Generale de Utilizare pentru cont curent si produse atasate (CGU), document transmis in atentia dumneavoastra in data de 01.08.2022, catre adresa de email cunoscuta in relatia cu banca, „Clientul va lua toate măsurile necesare pentru protejarea Instrumentelor de plată şi a Elementelor de securitate împotriva furtului/deteriorării/pierderii/utilizării frauduloase, inclusiv, dar fără a se limita la

                  a) să le păstreze în siguranţă şi să nu le înstrăineze/dezvăluie/comunice niciunei alte persoane, să nu permită utilizarea de către terţi;

                  b) să memoreze Elementele de securitate, să nu le noteze pe un suport care să permită cunoaşterea şi utilizarea acestora de către persoane neautorizate şi, dacă e cazul, să distrugă plicul prin care Banca a transmis Instrumentele de plată/Elementele de securitate;

                  c) să se asigure că, în momentul introducerii/utilizării, nimeni nu le poate vizualiza;

                  d) în situaţia definirii/schimbării, să nu aleagă un Element de securitate care poate fi usor asociat cu numele/data naşterii/numărul de telefon etc.

                  Banca nu raspunde pentru eventuale debitări ale contului cauzate de nerespectarea acestor măsuri.”

                  Mentionam faptul ca, asa cum este mentionat in cadrul art.5.7 din CGU, „Refuzurile la plată vor fi soluționate în conformitate cu regulile organizațiilor internaţionale de carduri şi cu uzanțele generale de folosire a cardului. (…). În situația în care Banca obține documente în cadrul procesului de refuz la plată care confirmă că tranzacția a fost efectuată de catre posesorul de card în acord cu termenii și condițiile comerciantului și că nu există motiv pentru returnarea sumei contestate, refuzul la plată este considerat nejustificat”.

                  De asemenea, va aducem la cunostinta faptul ca banca nu poate anula operatiuni efectuate cu cardul fara acordul partenerilor de tranzactii, iar in cazul refuzurilor la plata, UniCredit Bank SA trebuie sa respecte intocmai conventiile internationale.

                  Astfel, avand in vedere faptul ca tranzactiile disputate de catre dumneavoastra, efectuate prin intermediul cardului de debit au fost efectuate intr-un mediu securizat, cu push notification prin intermediul aplicatiei Mobile B@nking, banca nu a putut da curs solicitarii dumneavoastra de refuz la plata pe motiv de frauda.

                  Reiteram faptul ca, in vederea identificarii faptuitorilor si a recuperarii prejudiciului, este necesara implicarea autoritatilor, iar, in acest sens, banca va pune la dispozitia acestora toate documentele si informatiile necesare pentru efectuarea cercetarilor in acest caz.

                  Va multumim pentru intelegere si va asiguram de intreaga noastra disponibilitate de colaborare.

                  Cu stima,
                  UniCredit Bank SA
                  Coordinator Complaints Management”

                  Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


5 + 7 =