„Bună ziua. Va rog din suflet, ajutați-mă cu o informație. Am făcut un credit la icredit, și din cauza unor probleme de sănătate grave nu am reușit sa achit ratele.
De acolo o doamna ma hartueste continuu, ca ma vizitează la domiciliu o comisie, etcAu dreptul sa vina acasă, sa ma viziteze.”
Raspuns
Stimata doamna,
IFN-urile sau firmele de recuperare creante nu au voie sa va hartuiasca sau sa va ameninte pentru a plati ratele la credit.
Dimpotriva, ele sunt obligate de legea contractelor de credit (OUG 50/2010) sa va ofere solutii pentru a va putea achita ratele, daca aveti probleme financiare.
Iata prevederile OUG 50/2010 privind contractele de credit cu privire la procesul de recuperare creante:
„„Art. 712. — Se interzice:
e) utilizarea de tehnici care să hărțuiască sau să abuzeze orice persoană în legătură cu recuperarea creanțelor;
f) utilizarea, în cadrul procesului de recuperare creanțe, de amenințări sau alte tehnici agresive, cu scopul de a vătăma fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia ori de a-i afecta reputația sau proprietatea;
g) contactarea consumatorului, în cadrul procesului de recuperare creanțe, la locul de muncă al acestuia;
h) contactarea, în legătură cu recuperarea creanțelor, a oricărei altei persoane diferită de consumator, succesorii legali, avocatul sau împuternicitul acestuia, creditorul, avocatul sau împuternicitul creditorului;
i) afișarea la ușa apartamentului/blocului a notificărilor/ somațiilor/adreselor în legătură cu recuperarea creanțelor, cu excepția actelor de procedură afișate la solicitarea executorului judecătoresc ori a instanței de judecată;
j) comunicarea cu consumatorul în intervalul orar 20.00-9.00.
OUG 50/2010
Daca aveti probleme financiare si nu puteti plati ratele la credit, Icredit si alte IFN-uri trebuie sa va ajute prin diverse solutii precum amanarea ratelor, scaderea dobanzii, prelungirea perioadei de creditare, refinantare sau chiar iertarea partiala de datorie.
Articolul 84^2 din OUG 50/2010 arata urmatoarele:
(1) Creditorii au obligația de a avea politici și proceduri adecvate în virtutea cărora să depună eforturi pentru a aplica, dacă este cazul, o restructurare rezonabilă datorată dificultăților financiare înainte de a demara procedura de executare silită.
(2) Măsurile de restructurare datorată dificultăților financiare țin seama, printre alte elemente, de situația consumatorului și constau în următoarele:
a) refinanțarea totală sau parțială a contractului de credit;
b) modificarea termenelor și condițiilor existente ale unui contract de credit, care include:
(i) prelungirea duratei contractului de credit;
(ii) modificarea tipului de contract de credit;
(iii) amânarea plății tuturor sau a unei părți a ratelor de credit pentru o anumită perioadă;
(iv) schimbarea ratei dobânzii;
(v) oferirea unei perioade fără plăți;
(vi) plăți parțiale;
(vii) conversii monetare;
(viii) iertarea parțială de datorie și consolidarea datoriilor;
OUG 50/2010
De aceea, sfatul meu este sa faceti la Icredit o reclamatie, prin e-mail la adresa office@icredit.ro sau prin completarea formularului de pe site-ul Icredit, de la acest link, in care sa cereti sa nu va mai hartuiasca si sa va ofere o solutie pentru a va ajuta sa platiti datoria, fiindca va aflati intr-o dificultate financiara.
Va rog sa reveniti cu raspunsul de la Icredit, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.
Cu stima,
Vasile Pop-Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro