„Bună ziua,
Am depus o plângere la brd în legătură cu o fraudă căreia i-am căzut victimă.
Contul meu a fost accesat și 10000 de euro au fost transferați într-un alt cont fără autorizarea mea. Evident, banca este trasă la răspundere pentru acest transfer, care nu ar fi trebuit să aibă loc: „Legislația UE permite, de asemenea, să se asigure că:plățile online de peste 30 de euro sunt securizate prin utilizarea unei combinații de cel puțin două elemente de autentificare”. În plus, această tranzacție a fost efectuată într-un cont BRD, deci clientul dumneavoastră este un escroc.
Am depus o plângere la poliție și am mers la o sucursală pentru a deschide o anchetă. Nimeni nu m-a contactat și nu am primit un răspuns clar cu privire la returnarea banilor mei. Mai mult, contul meu este blocat.
Aștept un răspuns din partea dumneavoastră înainte de a cere avocatului meu să intervină.”
Raspuns
Stimata doamna,
Intr-adevar, site-ul Stratos Invest (foto) este o platforma falsa de investitii, prin care se fac fraude online.
Metoda de inselaciune a escrocilor este urmatoarea: te contacteaza, de regula prin retelele sociale precum Facebook sau Telegram, si-ti promit castiguri foarte mari, prin investitii in criptomonede sau actiuni la inceput mici, apoi tot mai mari, in niste asa-zise platforme si aplicatii care nu sunt autentice, ci contrafacute, pentru a-ti putea arata cat de mult a crescut valoarea investitiei.
In acelasi timp, escrocii iti instaleaza pe telefon aplicatii, precum Anydesk, prin care iti controleaza telefonul si astfel reusesc sa faca transferuri din contul tau in diverse conturi bancare detinute de hoti sau complicii acestora, la banci din strainatate sau chiar din Romania, cum este cazul dumneavoastra, intr-un cont BRD.
Problema este ca astfel de inselaciuni sunt posibile, in ciuda sumelor mari de bani (10.000 de euro in cazul dumneavoastra), transferuri autorizate prin aplicatii de la distanta, fara ca banca dumneavoastra (BRD) sa fi putut depista aceasta frauda.
Faptul ca banca nu a luat legatura cu dumneavoastra dupa atat de mult timp de la producerea fraudei si depunerea plangerii, iar contul este in continuare blocat, este de asemenea o problema.
In aceasta situatie, sfatul meu este ca inainte sa apelati la un avocat, sa luati legatura cu CSALB, pe site-ul CSALB.ro, in vederea solutionarii amiabile a litigiului cu BRD privind frauda online.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la CSALB, pentru a va ajuta sa rezolvati problema fraudei bancare online.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
De cand asteptati raspuns la reclamatia facuta la BRD?
Multumesc pentru raspuns
De 2 luni imi spun ca analizaze casul.
Stiti cum a avut loc frauda? Cum vi s-au furat banii din contul BRD?
Da, am facut o investitie pe un site Strato.invest.
Am intrat pe site si m-au redirectionat spre un site pentru plati.
Am depus bani si m-a sunat un consultant si apoi au accedat la contul meu prin o aplicatie, Anydesk.
Cand ati aflat ca ati fost fraudata?
Cand s-a7 dus banii din cont!!!
Ce este ciudat ca banca nu a trimis autorizatie pentru a acepta transactia si bani au fost transferat la un alt cont de acelas banca brd
S-a facut un singur transfer sau mai multe?
Un singur transfer de 10.000 de euro.
Nu ati primit de la BRD niciun mesaj de avertizare sau pentru autorizarea platii, inainte sa observati frauda?
Asta este problema, de obiciei banca cere o authorizatie. De data asta nu a cerut nimic si bani au fost transferat pe un alt cont brd
Probabil ca BRD a cerut autorizatie hotului, care va controla telefonul cu Anydesk.