Bancomatul BRD mi-a blocat cardul, iar banca, in loc sa mi-l returneze, l-a distrus

Bancomatul BRD mi-a blocat cardul, pentru ca a avut loc un soc de curent, dupa cum au spus reprezentantii bancii. Mi-au spus sa revin la agentie in cateva zile sa-l recuperez. Am venit dupa o saptamana, la o sucusala BRD in Iasi, unde aflu ca respectivul card a fost distrus, pentru ca ei au voie sa-l tina maxim 3 zile. Asadar, am fost pus sa fac cerere pentru un card nou, pentru care banca ma pune sa platesc. Este corect asa ceva?


Raspuns

Acest caz reflecta calitatea slaba a serviciilor BRD in relatia cu clientii. Nu e firesc ca un card blocat in ATM sa nu poata fi returnat clientului cat mai rapid si sa trebuiasca sa fie distrus iar apoi reemis.

Am cerut explicatii si la BRD in legatura cu acest caz si iata raspunsul bancii:

„Pentru cardurile capturate, procedura prevede pastrarea pentru remiterea lor catre detinatori in termen de 7 zile. Cardurile a caror recuperare nu este solicitata de detinatori in acest interval sunt distruse. In cazul de fata, clientul, desi apelat telefonic in mod repetat, nu a ridicat cardul in termenul indicat, astfel incat acesta a fost distrus. Cardul va fi refacut fara ca clientul sa plateasca vreun comision.”

BRD precizeaza ca distrugerea cardurilor are loc din motive de risc operational. Refacerea are loc la cererea clientului. Procedural, emiterea unui nou card este purtatoare de comision, dar de la caz la caz, banca poate anula comisionul aferent emiterii unui nou plastic.

6 raspunsuri la “Bancomatul BRD mi-a blocat cardul, iar banca, in loc sa mi-l returneze, l-a distrus

  1. Campean Laura

    Buna seara!
    Cardul fiului meu minor, a fost capturat de un bancomat BRD. Am sunat eu, dar vroiau sa vorbeasca doar cu titularul! Ok! A urmat convorbirea cu titularul. Sunt intrebari care noua, celor deja obisnuiti cu serviciile bancare, ni se par normale; dar baiatul meu, a raspuns cu ambiguitati. Doamnei de la call center, i s-a parut ca nu e titularul. Urmeaza o perioada de zile in care fiul meu( minor fiind) va trebuii va trebuii sa bata drumul bancii pentru a reintra in posesia propriului lui card, din vina bancomatului. Timpul lui, cardul lui, banii lui. Important e de stiut ca toata povastea asta, s-a petrecut in perioada sarbatorilor de iarna, si week end, cand banca a foat inchisa! Partea buna a a cestei experiente, e ca toata tarasenia s-a petrecut in orasul in care locuim, adica in alba iulia. Eu, in calitate de mama, intreb, daca era intr-o vacanta undeva prin lume, in week-end, seara, si s-ar fi intamplat asa ceva, cum s-ar fi descurcat? Cum? Acces la bani lui cand banca este inchisa, fara card, ce ar trebuii sa faca?

    Reply
    1. Vasile Coman - Reclamatiibanci.ro Post author

      Stimata doamna, sfatul meu este sa faceti copilului un card de rezerva, pentru situatii de acest gen, pe care sa poata transfera banii din celalalt card blocat, cu aplicatia bancara de pe telefon.

      In privinta cardului capturat de BRD, trebuie sa inregistrati la bamca o reclamatie, iar daca nu sunteti multumita de rezolvare, adresati-va la CSALB, pe site-ul CSALB.RO.

      Reply
  2. Murariu Ana

    In ziua de 31.03.2018 atm-ul de la brd str.Energiei .nr.34 BACAU,mi-a blocat cardul in atm,dupa o retragere de numerar .Am sunat la numerele afisate dar in zadar .Inteleg ca recuperarea se face la sediul sucursalei in timp de 3 zile .Problema mea este urmatoarea : sapatamana viitoare nu sunt in localitate sa-l pot recupera.Cum procedez?
    Din experienta celorlalti inteleg ca acesta( cardul) va distrus dupa 3 zile si eu voi fi nevoita sa platesc un alt card DE CE ? (POLITICA BANCII !!!!!!!!)
    Ca sugestie ar trebui sa functioneze o sucursala sau ceva de genul si sambata care sa poata rezolva problemele aparute.Schimbati fanta pe unde se introduce cardul la aceasta sucursala deoarece este defecta.Astept solutionarea acestei situatii in speranta ca sunteti o banca cu pretentii.
    Multumesc anticipat si astept raspuns.

    Reply
  3. dan bolentin

    Buna ziua.trebuie facut ceva dar protectia consunatorului are treaba
    Cu pufuletii jucariile si chilotii fara eticheta.e umilitor sa te duci sascoti banii
    Tai din bancomat si fara sa gresesti tu ceva sa te trimita acasa si fara bani si fara card.am patit si eu la fel la PIREUS BANK BRAILA.au scos cardul din bancomat un fata mea si nu au vrut sa mi-l dea. Eu zic ca e furt clar.

    Reply
  4. Ioan

    Domnule Coman, este ciudat cum calificati dumneavoastra serviciile BRD drept „slabe”. Ce ar fi trebuit sa faca banca in acest caz?
    Cardurile blocate in ATM-uri nu se trimit prin posta rapida acasa la client; sunt proceduri care ii sunt aduse la cunostinta clientului in momentul cand anunta retinerea cardului. Clientul trebuie sa anunte, iar apoi sa vina sa-si ridice cardul pe baza de proces-verbal si verificare de date personale cu documentul de identitate. Daca prezentarea la ghiseu nu se face intr-o anumita perioada de timp, cardul se distruge. Astea sunt regulile pe care clientul le afla din secunda 2 dupa ce anunta retinerea cardului. Simplu ca buna ziua. Asa procedeaza toate bancile din toata lumea asta. Pe nicaieri nu se trimite cardul acasa prin colet UPS.
    Mai usor cu pianul pe scari. Ce, n-ati primit publicitate de la BRD?

    Reply
    1. admin Post author

      Stimate domn,

      Cred ca bancile trebuie sa devina mult mai apropiate de clienti, sa le inteleaga comportamentul, sa fie proactive, nu sa astepte sa vina clientii la ele, sa dea dovada de mai multa flexibilitate in relatia cu clientii. Asta daca-si doresc o relatie buna si pe termen lung cu clientii.

      Dumneavoastra ce parere v-ati fi facut despre BRD daca ati fi fost in locul clientului respectiv, care dupa ce se intoarce la banca, o saptamana mai tarziu dupa ce i-a fost blocat cardul din vina bancii, din cauze tehnice, constata ca trebuie sa plateasca un comision pentru a i se emite un card nou?

      Eu m-am pus in pielea lui si astfel am ajuns la aceeasi concluzie, ca serviciile bancii sunt slabe. Nu cred ca cineva poate avea o parere contrarie. Iar in privinta procedurilor, acestea pot fi modificate si pot fi si exceptii de la regula, bancile trebuie sa fie mai flexibile.

      In privinta reclamei de la BRD, trebuie sa intelegeti ca noi facem aceasta munca, pe acest blog, pro bono, din pasiune si cu scopul unic de a aduce o contributie la imbunatatirea relatiilor dintre banci si clienti.

      Cu stima,
      Vasile Coman

      Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


4 − = 2