Buna seara, in data de 17 ian am observat cu stupoare ca la sucursala BRD am contul blocat, intru sa cer explicatii, doamna se uita pe monitor dupa ce i-am dat buletinul, tasteaza ceva la tastatura si imi spune ca datele sunt actualizate si in max 48 de ore contul se va debloca.
Trece weekendul si luni 20 ian. verific iarasi si contul tot blocat este, intru iarasi in banca dau de aceeasi femeie si imi spune ca nu am semnat ceva acte,le semnez si astept.
Miercuri 22.01.2020 contul tot blocat este vb iarasi cu aceea individa si imi spune sa mai astept ca sunt multe cereri.
Precizez ca nu mi-am schimbat datele ,nu mi-am schimbat numele,nu am schimbat buletinul,adresa,permisul,femeia,etc,doar masina .
Ce sanse am daca le fac plangere penala celor de la BRD pt sechestru pe bani,banca in timpul scurs se foloseste de banii mei .
Raspuns
Stimate domn,
BRD ar fi trebuit sa ia legatura cu dumneavoastra, inainte de va bloca conturile, conform procedurilor bancii.
Iata ce spune BRD cu privire la procedura de actualizare datelor personale: „clientul este anuntat sa vina la banca pentru actualizare. Din momentul notificarii, are 3 luni de zile ca sa isi actualizeze datele personale.”
Asadar, daca dumneavoastra nu ati fost notificat cu cel putin 3 luni inainte de blocarea contului, inseamna ca banca este vinovata pentru cele intamplate.
Daca doriti sa cereti socoteala BRD pentru ce s-a intamplat, trebuie sa stiti ca astfel de litigii nu se solutioneaza in instantele de judecata, nefiind vorba de vreo incalcare a Codurilor Civil sau Penal, ci de nerespectarea procedurilor bancii sau a contractului dintre banca si client privind contul, denumit Conditii Generale Bancare.
In acest contract se precizeaza urmatoarele, cu privire la actualizarea datelor personale:
„Clientul are obligaţia de a-şi actualiza datele sale personale pe întreaga Durată a Contractului… În cazul în care Clientul/Clientul Titular de cont nu-şi respectă obligaţia de actualizare a datelor personale, Banca are dreptul să nu efectueze tranzacţiile solicitate. „
In Conditiile Generale Bancare nu se precizeaza si procedura de actualizare a datelor personale, si nici care sunt drepturile clientilor in acest caz, ci doar obligatiile.
BRD mai adauga ca „cerintele privind obligativitatea actualizarii periodice a datelor si informatiilor clientilor sunt prevazute in Legea nr.129/2019 si in Regulamentul BNR nr.2/2019.”
In concluzie, dumneavoastra puteti sa depuneti o reclamatie la BRD cu privire la ceea ce s-a intamplat, in care puteti sa cereti despagubiri, daca ati suferit prejudicii cat timp contul a fost blocat, daca apreciati ca nu a fost din vina dumneavoastra, ci a bancii.
Procedura unei reclamatii este urmatoarea:
- Mai intai trebuie sa depuneti in scris reclamatia la BRD sau sa o trimiteti prin e-mail sau prin site-ul bancii (BRD.ro)
- Asteptati raspunsul, intr-un termen de maxim 30 de zile.
- Daca nu sunteti multumit de raspuns, puteti trimite o noua reclamatie la BRD, sau
- Trimiteti o reclamatie la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC.ro sau la un Oficiu regional.
- Asteptati raspunsul ANPC, intr-un termen de 30 de zile, iar daca nu sunteti multumit de acesta, reveniti la mine pentru a va ajuta sa rezolvati problema.
Va rog sa reveniti oricand la mine daca doriti informatii suplimentare sau daca aveti nevoie de ajutorul meu.
Cu stima,
Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
Bună ziua,
Am introdus parola gresit la youbrd Net si Mi s-a blocat parola. Sunt in Italia și nu pot ajunge în România in următorul an datorita unor probleme de sănătate. Am Trimis Mail si după am fost contactata de un operator care mi-a spus ca intai trebuie sa îmi actualizez datele cu numărul de Italia și după sa revin la ei. Dar….pe site-ul lor nu se poate introduce număr de telefon internazionale doar romanesc.
Daca nu puteti actualiza numarul de telefon pe site, sunati la BRD, la numarul de telefon: +40213026161.
Va rog sa reveniti la mine, pentru a-mi spune daca ati rezolvat problema cu aplicatia BRD.
Buna ziua eu sunt plecata in spania am cont la brd si lunar primesc alocatia a 2 copii incerc sa verific contul dar imi pune cont reziliat ce trebuie sa fac datele.personale leam.actualizat anul trecut in august eu anul acesta nu ma pot prezenta in romania pt a le acualiza ?
Trebuie sa luati legatura cu BRD, pentru a afla ce s-a intamplat cu contul. Sunati la telefon +4 021 302 6161 si trimiteti email la adresa: mybrdcontact@brd.ro, apoi reveniti va rog cu raspunsurile bancii, pentru a va ajuta sa rezolvati problema contului la BRD.
Bună ziua ,in iulie 2021 BRD mi -a închis contul în care se vira alocatia copilului din 2008 .In 2008 am deschis un cont ATUSTART valabil până copilul implineste 18 ani.Dar pt ca nu am actualizat datele contul a fost inchis si economiile copilului mutate în alt cont!Am cerut să mi se redeschidă contul,caci in acel cont se vireaza alocatia copilului luna de lună si mi s-a comunicat ca nu se poate!Am retras banii,am deschis cont la alta banca DAR NICI PANA IN DATA DE AZI 21.01.2022 cei de la Apismb nu au raspuns la cererea de repunere in plata a alocatiei…
Stimata doamna, dati-mi va rog mai multe detalii despre problema dumneavoastra, la adresa de e-mail: vasile.coman@reclamatiibanci.ro, pentru a va ajuta sa o rezolvati.
Buna ziua
In cursul lunii iunie ac am incercat sa scot bani de pe contul BRD unde se vireaza doar alocatia copilului(o data la 2-3 luni mai verific soldul). Am primit mesaj de la ATM: Operatiune neefectuata. Am incercat si la alt ATM si am primit acelasi raspuns. In 23.06.2021 am intrat in agentia BRD Obor si doamna de acolo a zis ca nu sunt actualizate datele si probabil asta sa fie cauza. A actualizat datele am semnat si in doua zile s-a rezolvat. Am reusit sa scot 10 lei. In data de 06.07.2021 am primit pe telefon mesajul: „Din motive de neremediere cardul tau BRD xxxxx a fost blocat si nu poate fi utilizat. Te rugam sa te prezinti la orice sucursala pentru actualizare date. Echipa BRD.” Am crezut ca au dat un mesaj cu intarziere pentru situatia din iunie. Totusi in 13.07.2021 am intrat in agentia BRD Tei sa vad de ce au trimis mesajul. Doamna de la agentie mi-a comunicat ca mi s-a inchis contul. Stiind ca nu am depus nicio cerere pentru aceasta actiune am incercat sa obtin lamuriri. Am primit o presupunere cum ca actualizarea datelor nu a fost facuta la timp, documentele nu au ajuns la timp si astfel contul a fost inchis.Doamna din agentie a spus ca a facut o cerere de redeschidere cont, iar dupa raspuns urma sa trimita cerere catre provincie acolo unde a fost deschis contul. Peste 2 zile pe 15.07.2021 am mers la agentia Obor unde am gasit o domnisoara draguta, care mi-a promis ca se va ocupa personal de redeschiderea contului si ma va contacta personal sa ma tina la curent. Intradevar pe 16.07 m-a anuntat ca a facut cererea si cum primeste raspuns ma anunta. Azi 22.07.2021 m-a informat ca s-a redeschis contul si ca pot merge la orice sucursala sa scot banii de la ghiseu si sa ii pun in contul redeschis. Intrebarile mele sunt: e normal ca o banca sa iti faca toate astea fara sa te anunte si deasemenea de ce ar trebui sa scot bani dintr-un cont care are acelasi numar cu cel in care trebuie sa ii depun???
Stimata doamna,
Aveti dreptate, nu e normal ca BRD sa va inchida contul fara sa va anunte si fara motiv, dat fiind ca v-ati actualizat datele personale.
Nu e normal nici sa scoateti banii din cont si sa-i depuneti din nou, in acelasi cont. E chiar absurd.
De aceea, sfatul meu este sa faceti o reclamatie in scris la BRD cu privire la aceste aspecte.
Reveniti va rog la mine cu raspunsul la reclamatie primit de la BRD.