Credit Europe Bank m-a raportat la Biroul de Credit pentru intarzieri la plata cardului de credit, dar fara sa ma anunte. Au procedat corect?

Buna ziua, am o mare rugaminte la dvs si sper sa ma puteti ajuta. Am un card de cumparaturi la Credit Europe Bank pe care l-am activat in anul 2008. Din cauza dobanzii foarte mari a acestui card (peste 30%) am vrut sa merg la alta banca si sa fac un credit pentru a achita toata suma integral in valoare de 4900 de lei. Asa am aflat ca am ajuns in Biroul de Credit pentru intarzieri iar eu nu am fost anuntat cu toate ca cei de la Credit Europe sustin ca au trimis plicuri acasa. Singurele contacte pe care le-am avut au fost cu reprezentati ai lor care m-au contactat telefonic si care doar m-au intrebat cand voi plati, nicidecum sa ma anunte ca o sa ajung in baza de date la Biroul de Credit.
Am depus o sesizare la Credit Europe legata de aceasta problema si astept raspunsul lor. V-as ruga mult daca se poate sa ma sfatuiti ce as putea face in aceasta situatie.

Va multumesc anticipat!


Raspuns

Stimate domn,
Am luat legatura cu Credit Europe Bank si am rugat reprezentantii bancii sa clarifice problema dumneavoastra. Iata raspunsul bancii:

„Din informatiile pe care le avem, clientul a fost notificat in scris, de fiecare data si conform obligatiilor legale, in privinta raportarilor intarzierilor la plata catre Biroul de Credit.

Adresa la care au fost trimise aceste notificari este cea oferita de client; cum posta nu a returnat corespondenta nu avem niciun motiv sa credem ca ea nu a fost livrata – la aceasta adresa.

Daca nu aceasta este adresa, clientul ar fi trebuit, conform contractului, sa notifice banca in termen de cateva zile de la schimbare, nu exista insa nicio notificare in acest sens.

Informatia privind procedura de raportarea a intarzierilor la plata catre Biroul de Credit este dealtfel inclusa si in contractul de credit semnat de client.

Ne preocupa sa fim cat mai transparenti si totodata sa informam clientii despre care sunt riscurile asociate nerespectarii angajamentelor de plata asumate.

Am discutat inca o data cu colegii mei si acestia vor analiza din nou, cu atentie, situatia clientului si vor elimina eventuale inadvertente, daca acestea exista.”

Din punctul meu de vedere, banca ar fi trebuit sa va contacteze si telefonic sau prin e-mail pentru a va anunta despre raportarea la Biroul de Credit, astfel incat sa evite situatia neplacuta in relatia cu dumneavoastra. Iar data fiind aceasta situatie, banca ar trebui sa-si ceara scuze si sa incerce sa va rezolve problema.

Oricum, puteti contesta la banca aceasta situatie, in cazul in care considerati ca aceasta nu si-a respectat obligatiile contractuale privind informarea clientului.

Va rog sa reveniti daca oriti mai departe ajutorul meu in rezolvarea acestei probleme.

Cu stima,
Vasile Coman
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Un comentariu la “Credit Europe Bank m-a raportat la Biroul de Credit pentru intarzieri la plata cardului de credit, dar fara sa ma anunte. Au procedat corect?

  1. Client Credit Europe Bank Post author

    Buna ziua, va multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat in aceasta situatie.

    Raspunsul pe care banca l-a dat este unul ciudat deoarece nu a fost nici o scrisoare recomandata sau ceva asemanator. Daca ei intr-adevar trimiteau notificari scrise catre adresa la care locuiesc, cu siguranta le-as fi gasit in cutia de scrisori de la bloc doar ca acest lucru nu s-a intamplat.

    Din cate am citit ei sunt obligati sa ma notifice in scris (si mi s-ar fi parut normal sa trimita notificarea cu o confirmare de primire si asa ar fi ajuns sigur la mine daca chiar o trimiteau), prin contact telefonic/sms si prin email.

    Am vorbit intr-adevar cu reprezentanti ai bancii dar singurele intrebari pe care acestia mi le-au pus au fost „Cand o sa platiti?” sau „Va rugam ca pana la data „x” sa achitati suma „y” fara a imi spune ca in cazul in care nu o sa platesc, voi fi raportat la Biroul de credite.

    Au fost situatii in care am sunat eu la ei pentru a cere o amanare deoarece eram intre job-uri si s-au aratat foarte recunoscatori ca am sunat dar tot am ajuns la biroul de credit fara a fi anuntat.

    Nu stiu cum sa mai procedez cu ei, am observat ca multe persoane s-au gasit in aceeasi situatie ca si mine.

    Va multumesc din suflet inca o data pentru ajutorul acordat. Daca mai primiti vesti de la ei in legatura cu cazul meu, va rog sa ma contactati.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


2 − = 1