Buna ziua. Am urmatoarea problema cu aplicatia Smart Mobile a Raiffeisen. La cateva luni trebuie sa schimb PIN-ul si tot bajbai sa aleg cifrele potrivite, pentru ca deseori nu ma lasa sa aleg care cifre le vreau eu. Am cautat pe site-ul Raiffeisen dar nu am gasit un ghid privind schimbarea PIN-ului, care sa ne spuna cand trebuie schimbat PIN-ul si de ce, ce cifre pot fi alese pentru PIN, care cifre nu pot fi introduse. De exemplu, cele succesive, precum 123456 sau cele identice 000000.
Raspuns
Stimate domn,
Intr-adevar, pe site-ul Raiffeisen.ro nu exista informatii cu privire la regulile de schimbare a PIN-ului aplicatiei Smart Mobile Raiffeisen, motiv pentru care am pus aceasta intrebare reprezentantilor bancii, care mi-au oferit urmatorul raspuns:
In prezent, codul PIN este numeric, format din 6 cifre, dupa regula:
- numarul de cifre identice ale PIN-ului trebuie sa nu depaseasca 50% din numarul total de cifre ale PIN-ului;
- numarul de cifre consecutive ale PIN-ului trebuie sa nu depaseasca 50% din numarul total de cifre ale PIN-ului.
De exemplu, nu puteti seta un nou cod PIN care sa contina cifrele 111111, ci doar 111, urmat de alte doua cifre diferite.
De asemenea, nu puteti seta ca PIN 123456, ci doar 123, urmat de alte doua cifre diferite.
Raiffeisen mai precizeaza urmatoarele:
* Un client poate alege sa se autentifice in aplicatia sa de mobile banking, Smart Mobile, dedicata clientilor persoane fizice, daca isi inregistreaza dispozitivul, cu: PIN / amprenta / Face ID.
* Din motive de securitate, este necesara schimbarea PIN-ului o data la 6 luni. Clientul va fi informat prin mesajul „Codul PIN a expirat. Te rugam sa-ti alegi unul nou”. (acest aspect este mentionat si in documentatia Termeni si Conditii pe care clientul le-a primit la activarea serviciului)
* Odata ce clientul alege si tasteaza un PIN, aplicatia il ghideaza prin mesaje daca nu poate fi stabilit respectivul PIN, spre exemplu „PIN-ul contine prea multe cifre similare”.
* Codul PIN este un element de securitate de autentificare si
logare in aplicatii, si este important a nu fi dezvaluit nimanui
Va rog sa reveniti la mine daca apar probleme in utilizarea Smart Mobile Raiffeisen.
Cu stima,
Vasile Pop-Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899
Am uitat codul pin la Smart Token.Ce trbuie sa fac?
Sunati la Raiffeisen, la numarul de telefon *2000 sau trimiteti un e-mail la adresa: online@raiffeisen.ro.
Bună ziua, vreau să întreb următoarele: aplicația smart mobile mi-a cerut schimbarea pinului la 6 luni, din motive de siguranță cum am citit aici, eu l-am schimbat, am activat și smart token și am un alt pin și acolo…cele 2 pinuri trebuie să fie diferite? eu pot să schimb pinul la oricare dintre cele două aplicații mai înainte de cele 6 luni, și cum pot face acest lucru ? Vă mulțumesc !
PIN-ul aplicatiei Smart Token poate fi identic cu cel al Smart Mobile.
Puteti schimba PIN-ul oricand, din aplicatie.