Am avut in anul 2006 un credit de nevoi personale de la CEC BANK pe care lam lichidat in 2011. Acum am vrut sa fac un alt imprumut de la o alta banca si figurez cu o restanta la biroul de credit. Am fost la cec bank sa rezolv aceasta problema dar miau spus ca la ei nu am nici o datorie si dosarul imi este inchis din 2011. Mi-au dat ceva la mana cum ca nu figurez in evidentele lor cu nici un fel de datorie, dar nu este suficient. Ce pot face? Cum mi se poate sterge din biroul de credit aceasta datorie pe care nu stiu sa o am.
Raspuns
Trebuie sa stiti ca la Biroul de Credit se pastreaza timp de 4 ani datoriile (restantele) de peste 30 de zile la un credit, chiar daca le platiti ulterior. Iar aceste inregistrari nu se pot sterge, daca sunt corecte, adica daca intr-adevar ati avut restante, asadar va trebui sa asteptati 4 ani de la raportarea ultimelor date despre credit, adica de la achitarea ultimelor datorii.
Puteti verifica la Biroul de Credit daca mai figurati in baza de date, urmand urmatoarea procedura, conform informatiilor acestei institutii:
“Pentru eliberarea situaţiei proprii – Situaţia înscrierii la Biroul de Credit, în temeiul dreptului de acces la date prevăzut de Legea 677/2001, trebuie să adresaţi în scris către Biroul de Credit o cerere datată şi semnată, la care sa anexaţi o copie lizibila după actul de identitate (buletin sau carte de identitate) şi, după caz, dovada plăţii serviciului solicitat. Puteţi trimite această cerere, însoţită de actul de identitate şi daca este cazul de documentul de plată (scanate daca se trimit prin e-mail), la adresa noastră poştală sau la adresa de e-mail*): situatie@birouldecredit.ro.
Numai prima solicitare adresată Biroului de Credit pe parcursul aceluiaşi an calendaristic este gratuită. Începand cu a 2-a cerere inclusiv, serviciul solicitat va fi comisionat cu suma de 6 lei, dovada plătii urmând să o trimiteti impreună cu cererea. Plata se va face la orice unitate a Băncii Comerciale Române S.A., folosind următoarele instrucţiuni:
– suma: 6 lei
– beneficiar: S.C. Biroul de Credit S.A. (cod fiscal R 16140132)
– cont: RO93 RNCB 0090 0005 8898 0001
– deschis la banca: BCR Lipscani
În cazul în care doriţi să verificaţi dacă sunteţi la a doua cerere în decursul unui an, puteţi solicita o confirmare telefonică de la Biroul de Credit.
Informaţiile solicitate cu privire la propria persoană, prezentate prin “Situaţia înscrierii la Biroul de Credit”, vor fi transmise către dvs. prin Poşta Română (caz în care cheltuielile poştale vor fi suportate de către solicitant) sau prin e-mail*), în conformitate cu solicitarea exprimată de dvs., în termenul legal de la data inregistrării cererii.
În cazul în care nu precizați adresa de corespondență (poștală sau E-mail), răspunsul va fi transmis, prin Poșta Română, la adresa de domiciliu !
*) Atenţie !
– transmiterea electronica de informatii nu este pe deplin sigura;
– prin alegerea acestei modalitati de transmitere a cererii si primire a informatiilor de la Biroul de Credit, solicitantul isi asuma riscurile legate de comunicarea electronica de informatii (interceptare, modificare, pierdere, distrugere, intarzieri in primirea datelor, etc.) exonerand astfel Biroul de Credit de orice raspundere cu privire la riscul informatic privind datele aflate in afara controlului sau operational. ”
Va rog sa reveniti daca doriti informatii suplimentare sau aveti nevoie de ajutor in rezolvarea problemei.
Vasile Coman
Reclamatiibanci.ro
sunt in biroul de credit si ma vrut sa vac un inprumut pentru ma achita si pentru a iesi din biroul de credit dar unde ma duc si ori ce fac dau de aceias problema cum pot sa fac sa nu mai am brobleme cu biroul de credit sa pot ma achita de datori si sa fiu inregula cu toate