Am o problemă cu Raiffeisen Ro. Mama mea are un cont la ei, și este domiciliată în Canada. Raiffeisen condiționează accesul la online banking de folosirea unui Smart Token. Activarea acestui Smart Token se face prin introducerea în aplicație a unui pin trimis de Raiffeisen prin SMS la numărul de telefon al contului respectiv.
De câte ori am încercat, nu primim acest SMS. Motivul pe care îl suspectez este că Raiffeisen trimite un SMS SHORT CODE, care este diferit de un SMS (LONG CODE) normal folosit între persoane reale.
Acest SMS SHORT CODE nu poate fi livrat într-o altă țară, cel puțin nu în Canada.
Raiffeisen nu oferă nici o alternativă acestui SMS, de ex, ar putea oferi alternativa de a trimite pin-ul printr-un apel vocal. Ca rezultat, Raiffeisen blochează accesul la online banking unui client al lor domiciliat în străinătate. Asta nu mi se pare ok.
Puteți sugera vreo cale acțiune? Există o autoritate în România care poate interveni? Raiffeisen nu a răspuns solicitării noastre.
Raspuns
Stimata doamna,
Am transmis la Raiffeisen Bank reclamatia dumneavoastra privind activarea aplicatiei Smart Token, iar raspunsul primit este urmatorul:
„Istoric vorbind, in cazurile similare identificate pana in acest moment problema era legata de operatorul de telefonie mobila, deoarece unii nu accepta mesaje de la numere scurte.
In aceste cazuri rugam clientul sa contacteze operatorul pentru a rezolva situatia, deoarece de la noi pleaca SMS-urile. Nu exista limitari privind tari/continente 🙂.
In cazul acesta particular, trebuie o analiza mai in detaliu.”
Raiffeisen Bank
Asadar, solutia este sa luati legatura cu firma de telefonie, pentru a primi SMS-urile de la numarul scurt Raiffeisen Bank.
Daca nu reusiti sa rezolvati problema cu firma de telefonie mobila, faceti o reclamatie la Raiffeisen Bank.
Puteti face reclamatia la Raiffeisen astfel:
– prin Call Center, la numarul de telefon *2000, de luni pana vineri, 8-22, si sambata, 9:00 – 17:30.
– prin e-mail, la adresa: centrala@raiffeisen.ro
– prin completarea formularului de pe site, la acest link.
– prin intermediul serviciului de internet banking – Raiffeisen Online.
Daca Raiffeisen nu va raspunde la reclamatie nici de data aceasta, vom apela la autoritatile competente cu solutionarea reclamatiilor si litigiilor.
Va rog sa reveniti la mine pentru a-mi spune daca ati rezolvat problema cu activarea aplicatiei Smart Token.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Bancherul.ro; Reclamatiibanci.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
Buna ziua.
Aceiasi problema o am si eu cu raiffeisen bank. Nr de telefon integistrat la banca este de uk eu nu primesc mesajele iar acum nu pot avea acces la banii din cont. Astept raspuns la sesizarea facuta din data de 29.12.2022 pe email fara succes. Telefonic doamna de la call center mi-a spus ca singura solutie este sa ma prezint la o sucursala, lucru imposibil pt mine pt utmatoarele 6 luni.
Insa tin sa mentionez: operatorul call center a recunoscut faptul ca se prea poate sa nu primesc mesajul pt ca e nr de strainatate….
O sa sun si la compania de Telefonie mobile de aici sa vad ce pot rezolva.