Am un credit la “VIVA Credit”, aceștia m-au contactat după ce am făcut solicitarea și mi-au spus ca in cazul IFN’urilor nu se aplica. Poate au încercat abuziv sa ii determine pe clienți sa își exercite dreptul acesta?
Raspuns
Stimate domn,
Am transmis la Viva Credit reclamatia dumneavoastra, iar raspunsul primit este urmatorul:
„VIVA CREDIT a analizat și implementat prevederile Ordonanței de Urgență 90/2022.
Societatea oferă clienților exclusiv produse de tip linie de credit (facilități revolving), pentru care prevederile Ordonanței de Urgență 90/2022 nu sunt aplicabile, conform art. 2, alin. 2, de mai jos:
“(2) Debitorii pot beneficia o singură dată de suspendarea obligațiilor de plată pentru fiecare împrumut, potrivit prezentei ordonanțe de urgență. Sunt exceptate de la aplicarea prezentei ordonanțe de urgență facilitățile revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, a overdraft-ului și a liniilor de credit acordate atât debitorilor persoane fizice, cât și debitorilor persoane juridice.”
Cu toate acestea, în situația în care un client se află în imposibilitate de plată, VIVA CREDIT vine în sprijinul acestuia prin propunerea unor angajamente de plată sau planuri de rambursare potrivite nevoilor fiecăruia.
Pentru a aduce lămuriri clientului în legătură cu răspunsul transmis, este necesară identificarea acestuia și analizarea situației.”
Intr-adevar, conform OUG 90/2022, „sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență facilitățile de credit revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, al descoperitului de cont și al liniilor de credit acordate debitorilor persoane fizice și debitorilor persoane juridice.”
In aceste conditii, daca aveti dificultati in achitarea liniei de credit de la Viva Credit, sfatul meu este sa cereti un plan de rambursare a datoriei, in functie de posibilitati, pentru evitarea acumularii restantelor si eventual raportarea la Biroul de Credit sau executarea silita.
Va rog sa reveniti la mine, pentru a-mi spune ce solutie ati gasit la problema creditului Viva Credit.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
Am înțeles, va mulțumesc mult de tot pentru sfaturi și timpul acordat.
Va doresc o seara cât mai buna.
Iata raspunsul de la Viva Credit:
In legatura cu solicitarea pe care ati facut-o catre Viva Credit IFN SA, cu referire la OUG 90/2022, privind amanarea ratelor, va comunicam faptul ca produsele de tip Linie de Credit nu fac obiectul acestui act normativArt.1: „Sunt exceptate de la aplicarea actului normativ facilitățile revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, a overdraft-ului și a liniilor de credit acordate atât debitorilor persoane fizice, cât și debitorilor persoane juridice.”
Dorim sa va ajutam cu o solutie de plata a acestui contract, printr-o esalonare a sumei restante in transe lunare.
Pentru a stabili planul de plata va stam la dispozitie la numerele de telefon 021.303.00.80 (Telekom) si 0372.402.500 (Vodafone).Programul de lucru este de luni-vineri între orele 8:30-20:00 și sambata duminica intre orele 9:00- 17:00.
Va multumim,O zi frumoasa!
Sfatul meu este sa acceptati o solutie de plata prin esalonarea restantei in transe lunare.
Va rog sa reveniti la mine, pentru a-mi spune ce solutie ati gasit, impreuna cu Viva Credit, pentru plata creditului.