Cum se face amanarea ratelor la creditele Raiffeisen, conform OUG 90/2022?

„Desi suntem in 9 August, Raiffeisen nu inregistreaza cereri pentru
suspendarea ratelor conform OUG 90, de la serviciul clienti declarand
in mod repetat ca nu s-au comunicat normele interne. Este legal?
Multumesc”


Raspuns

Stimate domn,

Pe site-ul Raiffeisen este publicat un anunt cu privire la procedura de amanare a ratelor, conform OUG 90/2022, care contine si urmatoarele informatii:

Ce trebuie sa fac pentru a solicita amanarea ratelor?

De la data intrarii in vigoare a OUG (29.06.2022), clientii pot opta pentru amanarea ratelor printr-o solicitare transmisa bancii prin care solicita sa li se suspende obligatia de plata a ratelor scadente aferente unui credit, reprezentand rate de capital, dobanzi si comisioane, pentru o perioada cuprinsa intre minimum o luna si maximum 9 luni. Ulterior, banca analizeaza solicitarea si o aproba in termen de 30 de zile de la data primirii solicitarii complete si conforme, daca sunt indeplinite conditiile legale.

Clientii pot depune cereri de suspendare rate pana la data de 29.08.2022 inclusiv, pe canalele de comunicare:

• in agentie (in format letric)
• pe e-mail la centrala@raiffeisen.ro
• prin posta (de pe adresa de corespondenta declarata in relatie cu banca);

Cererile clientilor persoane juridice transmise prin e-mail trebuie semnate cu semnatura electronica calificata.
Solicitarea trebuie insotita de declaratiile pe proprie raspundere mentionate la pct.3 de mai sus si de acordul codebitorilor, garantilor si fideiusorilor semnatari ai contractului de credit si/sau de ipoteca/de garantare aferent creditului pentru care se solicita suspendarea platii ratelor.

Atentie : Ratele scadente intre data depunerii cererii de suspendare si data aprobarii cererii de suspendare de catre Banca trebuie achitate in continuare la scadenta acestora, conform graficului de rambursare.

Daca apelez la amanarea ratelor pot sa ajung sa platesc mai mult?

O amanare inseamna ca la final vei plati ce ai amanat, plus dobanda care s-a acumulat pe perioada respectiva. Asta inseamna rate mai mari dupa aceasta suspendare de noua luni, iar la finalul creditului la un cost total mai mare. Fiecare rata este formata dintr-o parte principala si o dobanda (si comision, daca este cazul). In aceasta perioada de suspendare, conform prevederilor legale, este inghetat principalul, iar dobanda se acumuleaza si se adauga la ratele ulterioare suspendarii.

Tinand cont de faptul ca, in contextul crizei actuale, exista o tendinta de crestere a dobanzilor (modificarile indicilor de referinta din componenta dobanzilor variabile: ROBOR/EURIBOR/IRCC/LIBOR), recomandam persoanelor care intampina dificultati financiare si, prin urmare, dificultati in a plati ratele creditelor, sa discute cu banca situatia individuala, pentru a identifica varianta optima de a actiona. Luand in calcul implicatiile unei amanari de rate, clientii trebuie sa analizeze temeinic daca situatia lor actuala este mai dezavantajoasa prin plata ratelor decat situatia la care vor fi dupa perioada de suspendare si de reluare a platii ratelor.

Daca nu vreau sa apelez la amanarea ratelor si, totusi, intampin o dificultate in a-mi achita ratele, ce pot sa fac?

In functie de situatia fiecarui client in parte, banca poate oferi diverse solutii care ajuta clientii sa depaseasca perioadele de dificultate financiare: trecerea de la un indice la altul, respectiv de la ROBOR la IRCC, refinantari, sau restructurari de credite, optiunea ‘Vacanta 3 rate’.

Vezi aici informatiile complete publicate de Raiffeisen Bank privind amanarea ratelor la credite, conform OUG 90/2022.

Va rog sa reveniti la mine daca intampinati probleme cu amanarea ratelor.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Un comentariu la “Cum se face amanarea ratelor la creditele Raiffeisen, conform OUG 90/2022?

  1. Marius R

    Multumesc pentru raspuns.

    Exact aceasta a fost si argumentatia mea, ca pe site’ul Raiffeisen sunt trecute in rezumat prevederile OUG 90. Insa, atat la numarul de contact general *2000, cat si la Departamentul recuperare (021 306 3800) catre care am fost redirectionat, raspunsul este ca nu se pot prelua cereri, ci doar intentii de amanare. Astazi am fost in sediul din 13 Septembrie si initial mi s-a furnizat un formular – cerere de completat, am remarcat insa ca este cel pentru persoane juridice, singurul dealtfel postat si pe siteul bancii, am sesizat asta consilierul din locatie si in replica am auzit acelasi argument – nu au fost publicate normele. Am replicat caeste incorect, normele BNR au fost publicate din 29 Iulie, mi s-a dat dreptate cu jumatate de gura si din nou mi s-a inregistrat intr-o agenda numarul de telefon si atat.

    Ulterior, tot azi, am reclamat in scris acest lucru catre cantrala@raiffeisen.ro si raspunsul este mai jos :

    Buna ziua,

    Va multumim pentru e-mailul transmis.

    Avand in vedere aspectele prezentate, va mentionam ca normele de aplicare ale OUG 90 au fost publicate in monitorul oficial, insa nu am primit acordul si procedurile necesare, pana acum, pentru inregistrarea cererilor de amanare a ratelor.

    Pentru alte informatii cu privire la serviciile oferite de Raiffeisen Bank, ramanem la dispozitia dumneavoastra.

    Ce asputea face in aceasta situatie?

    Multumesc

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


6 − 1 =