Buna ziua!
Am trimis cerere de suspendare a plății ratelor pe 9 luni la Idea Bank (însoțită de Declarația prin care arătăm că mi-au crescut cheltuielile cu minim 25%…), pe data de 13 iulie 2022. Apoi, am mai trimis Declarația prin care arătăm că nu am încheiat cu banca un plan de restructurare…Pe data de 31 august, după apariția normelor
de aplicare, am făcut o revenire la cererea din 13 august și am retrimis declarațiile, exact cum era prevăzut în normele de aplicare OUG 90/2022.
Deși am solicitat numere de înregistrare pentru aceste cereri, nu am primit decât un scurt mesaj și anume că voi fi contactata în curând.
Nu am fost contactată, la call center nu răspunde nimeni sau răspunde extrem de greu și nu știe ce să-mi spună. Pe site-ul băncii nu apar informații cu privire la posibilitatea suspendării plății ratelor, cf OUG 90/2022.
După cum știți, aceasta banca a fost achiziționată de BT, insa mie mi s-a spus că am rămas clienta a Idea Bank. Acum, Idea Bank funcționează exclusiv în online și, după cum vad, profita de această situație. Mi s-a întâmplat și să-mi închidă telefonul din call center, atunci când urma să primesc un răspuns concret…
Ce este de făcut?!
Sunt la zi cu ratele, însă pe data de 17 august urmează rata următoare, iar eu doresc sa o aman. Pe 15 August trebuie sa plece banii din contul meu, astfel încât pe 17 august să ajungă în contul băncii.
Raspuns
Stimata doamna,
Am transmis la Idea Bank solicitarea dumneavoastra de amanare a ratelor la credit, cu rugamintea sa fie analizata, in vederea solutionarii.
Banca ar trebui sa va aprobe amanarea ratelor incepand cu urmatoarea scadenta, din 17 august, daca indepliniti conditiile impuse in OUG 90/2022, cea mai importanta fiind cea privind inexistenta restantelor la credit.
Atentie! Daca luati decizia de a amana ratele la credit, trebuie sa fiti atenta la cel putin 2 lucruri:
1. Rata va fi mai mare dupa perioada de amanare (vezi aici detalii)
2. Amanarea ratelor se raporteaza la Biroul de Credit, ceea ce v-ar putea afecta, in viitor, capacitatea de obtinere a unui nou imprumut sau a unui refinantari
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la cererea trimisa Idea Bank pentru amanarea ratelor la credit, conform OUG 90/2022.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
Bună ziua!
Vă transmit răspunsul la sesizarea trimisă Ideabank, prin intermediul Dvs.
În cursul zilei de ieri am reușit să-i și contactez pe cei care se ocupă de amânarea plății ratelor de la Ideabank și am primit confirmarea în scris a faptului că îmi vor fi amânate ratele la această bancă pe o perioadă de 9 luni, începând cu data scadentă de 17 august 2022, așa cum am solicitat.
Mi-au transmis, de asemenea, faptul că nu mai trebuie să completez formularul băncii, întrucât solicitarea formulată de mine, conține toate informațiile necesare amânării ratelor, prevăzute de O.U.G. Nr. 90/2022 și de normele de aplicare a acesteia.
Urmează, conform celor comunicate de cei de la bancă, să-mi transmită și graficul revizuit (pentru perioada ce urmează lunilor de amânare la plată a ratelor).
În concluzie, mă declar acum foarte mulțumită de rezolvarea solicitării mele, un rol important pentru aceasta revenind demersului Dvs. (întrucât înainte, nu reușeam să discut cu ei și să obțin un răspuns concret din partea băncii, la solicitarea adresată de mine).
Vă mulțumesc din inimă pentru promptitudinea și profesionalismul de care ați dat dovadă. Sunteți un om deosebit! Vă doresc toate cele bune și o să aplelez la Dvs. pentru sfaturi/ajutor dacă mai întâmpin vreodată probleme în relația cu băncile.
P.S.: Vă felicit pentru răspunsurile foarte bine argumentate pe care le dați solicitanților, motiv pentru care și eu am apelat la Dvs.