Buna ziua,
Am sunat astazi la BRD pentru a-mi confirma o adresa de email unde se poate trimite cererea de amanare a ratelor + declaratia pe proprie raspundere. Cei de la Call-Center mi-au raspuns ca nu se poate trimite online, doar in agentia BRD, de preferat cea unde a fost deschis creditul.
Si daca nu sunt in tara de exemplu cum fac? Este in regula sa nu aiba si aceasta optiune?
P.S.: Nu este prima mea interactiune cu ei pe tema amanarii ratelor si am simtit cam de fiecare data ca nu prea vor sa amane ratele clientilor. Ba ca nu au normele la indemana, ba ca nu stiu procedura de amanare, etc.
Raspuns
Stimate domn,
Intr-adevar, conform informatiilor publicate de BRD, pentru amanarea ratelor trebuie sa mergeti intr-o unitate a bancii:
„Ce trebuie să fac pentru a beneficia de soluția de suspendare a obligațiilor de plată, conform OUG 90/2022 ?
Pentru punerea în aplicare a acestei soluții, este necesar că toate părțile contractului de credit (împrumutat, co-împrumutat, garant, garant ipotecar, fideiusor, după caz) să își dea acordul privind suspendarea obligațiilor de plată. De aceea, este necesar ca toate părțile contractului de credit să se prezinte într-o unitate BRD, împreună cu tine, pentru a solicita suspendarea obligațiilor de plată prin completarea și semnarea unei cereri specifice.”
BRD
Nu este in regula ca BRD sa va oblige sa depuneti cererea de amanare a ratelor doar intr-o agentie a bancii, mai ales in conditiile in care nu va aflati in tara.
Cererea de amanare a ratelor ar trebui sa poata fi facuta si online, la fel ca alte servicii bancare online, precum actualizarea datelor personale, administrarea contului, plati sau chiar obtinerea de credite.
Si OUG 90/2022 prevede posibilitatea trimiterii cererii „printr-un canal de comunicare la distanta”.
OUG 90/2022 prevede urmatoarele, la articolul 3, aliniatul (1):
Pentru a beneficia de suspendarea rambursării ratelor de principal, dobânzilor și comisioanelor, debitorii trimit creditorilor o solicitare în acest sens, pe hârtie sau prin mijloace electronice de comunicare, la datele de contact stipulate în contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanță oferit de creditor, cel mai târziu în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care devin aplicabile prevederile prezentei ordonanțe de urgență conform art. 7. Solicitarea trebuie însoțită de declarațiile pe propria răspundere prevăzute la art. 6 și de acordul codebitorilor, garanților și fideiusorilor, după caz. În cazul creditelor acordate cu garanții guvernamentale, acordul statului este implicit.
In aceste conditii, dat fiind ca OUG 90/2022 prevede posibilitatea trimiterii cererii de amanare a ratelor si printr-un canal la distanta (online sau prin e-mail), sfatul meu este sa faceti o reclamatie la BRD, in care sa solicitati inregistrarea cererii de amanare a ratelor prin e-mail.
In acelasi timp, va sugerez sa trimiteti prin e-mail, la BRD (mybrdcontact@brd.ro), cererea de amanare a ratelor, conform OUG 90/2022.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la reclamatia trimisa BRD, pentru a va ajuta sa rezolvati problema amanarii ratelor.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
Nu mai e nevoie mam convins nu te mai asculta nimeni…. Ba char te amenință că te va executa silit… O țară de nimic… Numai excroc… Jigodii…
Sunt convins ca BRD va va rezolva problema, daca le veti trimite o cerere in acest sens.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul BRD.
Vad ca nu dați nici un răspuns… Eu întreb de ce banca a-și bate joc de mine (de noi) pt. Doua zile antarziere ați respinge cererea de aminare… Ei nu respecta nici o lege își fac legi cum vor ei clienții nui ajută datorită clienților au atâtea beneficii..
BRD a decis, probabil, sa aplice strict prevederile OUG 90/2022, conform carora cei care au restante la credite nu pot beneficia de amanarea ratelor.
De aceea, daca aveti probleme cu plata creditului, sfatul meu este sa faceti o cerere la BRD, in care sa solicitati o solutie pentru evitarea restantelor, precum o peroada de gratie la plata ratelor, scaderea dobanzii si a datoriei, restructurarea creditului etc.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la cerere primit de la BRD.
Dacă merg la bancă pot cere o restructurare a creditului…. La brd…
Sant cu nervii la maxim vad ca nu-mi răspunde nimeni…
Sa luat an considera ca as fi plătit rata de vreo doua trei ori mai târziu cu două sau trei zile… Asta ar fi motivul respingerii cererii de amanare… Eu întreb este corect…?????
Conform OUG 90/2022, pentru a beneficia de amanarea ratelor nu trebuie sa aveti restante la credit.
Iata provederile legale:
„Suspendarea se acordă pentru creditele care îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:
* au fost acordate până la data de 30 aprilie 2022 inclusiv;
* data scadenţei finale a obligaţiilor de rambursare a ratelor, prevăzută în contractele de credit, este ulterioară datei aprobării de către creditor a solicitării suspendării obligaţiilor de plată;
* nu au înregistrat restanţe în ultimele 6 luni înainte de data solicitării suspendării obligaţiei de plată şi nu înregistrează restanţe nici la data solicitării de suspendare a obligaţiilor de plată
* nu se încadrează în categoria creditelor revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, al descoperitului de cont şi al liniilor de credit acordate debitorilor;”
Daca aveti probleme cu plata ratelor la credite, sfatul meu este sa faceti o noua cerere la BRD, in care sa cereti o solutie pentru evitarea restantelor, precum o perioada de gratie la plata ratei, reducerea dobanzii, restructurarea creditului etc.”
Va rog sa reveniti la mine, cu raspunsul primit de la BRD.
Asta e motivația… Ca trebuia sa am creditul luat în aprilie… 2022…eu întreb e corect ce motivează banca… BRD… VA ROG SA ÎMI RĂSPUNDEȚI CAREVA… MULȚUMESC FRUMOS…
Conform OUG 90/2022, pentru a beneficia de amanarea ratelor, creditul trebuie sa fi fost obtinut inainte de 30 aprilie 2022, inclusiv.
Iata provederile legale:
„Suspendarea se acordă pentru creditele care îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:
* au fost acordate până la data de 30 aprilie 2022 inclusiv;
* data scadenţei finale a obligaţiilor de rambursare a ratelor, prevăzută în contractele de credit, este ulterioară datei aprobării de către creditor a solicitării suspendării obligaţiilor de plată;
* nu au înregistrat restanţe în ultimele 6 luni înainte de data solicitării suspendării obligaţiei de plată şi nu înregistrează restanţe nici la data solicitării de suspendare a obligaţiilor de plată
* nu se încadrează în categoria creditelor revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, al descoperitului de cont şi al liniilor de credit acordate debitorilor;”
Daca aveti probleme cu plata ratelor la credite, sfatul meu este sa faceti o noua cerere la BRD, in care sa cereti o solutie pentru evitarea restantelor, precum o perioada de gratie la plata ratei, reducerea dobanzii, restructurarea creditului etc.”
Va rog sa reveniti la mine, cu raspunsul primit de la BRD.
Creditul îl am laBRD…
A motivat ca trebuia sa am creditul luat în aprilie 2022…eu am citit pe aici pe unde pot… Ca beneficiază și cei ce au amânat din cauza pandemiei… Si ca ei protejează clienții…
Conform OUG 90/2022, pentru a beneficia de amanarea ratelor, creditul trebuie sa fi fost obtinut inainte de 30 aprilie 2022, inclusiv.
Iata provederile legale:
„Suspendarea se acordă pentru creditele care îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:
* au fost acordate până la data de 30 aprilie 2022 inclusiv;
* data scadenţei finale a obligaţiilor de rambursare a ratelor, prevăzută în contractele de credit, este ulterioară datei aprobării de către creditor a solicitării suspendării obligaţiilor de plată;
* nu au înregistrat restanţe în ultimele 6 luni înainte de data solicitării suspendării obligaţiei de plată şi nu înregistrează restanţe nici la data solicitării de suspendare a obligaţiilor de plată
* nu se încadrează în categoria creditelor revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, al descoperitului de cont şi al liniilor de credit acordate debitorilor;”
Daca aveti probleme cu plata ratelor la credite, sfatul meu este sa faceti o noua cerere la BRD, in care sa cereti o solutie pentru evitarea restantelor, precum o perioada de gratie la plata ratei, reducerea dobanzii, restructurarea creditului etc.”
Va rog sa reveniti la mine, cu raspunsul primit de la BRD.
De ce mi-a fost respinsă cererea de amanare a ratelor?
Banca nu v-a spus motivul pentru respingerea cererii de amanare a ratelor la credit?
De ce mi-a respinsă amânarea ratelor
Banca nu v-a spus motivul pentru respingerea cererii de amanare a ratelor la credit?
La ce banca aveti creditul?
Bună…. Da banca spune ca nu beneficiez ca am antarziat rara două trei zile..
A trecut o saptamana de cand am trimis mesajul cu amanarea ratelor si pe „mybrdcontact@brd.ro” dar si ca reclamatie direct pe site-ul lor ( Cererea nr. 382788 / 12.08.2022). Vad ca nu prea se inghesuie BRD-ul sa raspunda. Mai asteptam…
Ati primit confirmare de primire (mesaj) de la BRD, dupa ce ati trimis e-mailul?
Da, la ambele. Vad ca ma sunat acum 10 min de la agentia BRD locala sa imi spuna ca au primit solicitarea prin mybrdcontact si ca ea, doamna cu care am corespondat, se va ocupa de aceasta chestiune a amanarii ratelor. Mi-a recomandat sa-i memorez numarul. Va tin la curent daca mai sunt probleme. Multumesc.
Mi-a fost acceptata intr-un final cererea, pe data de 31.08.2022. S-a realizat totul pe internet pana la urma, adica nu a mai fost nevoie sa vin in nici o agentie pentru a semna cererea, a ridica graficul de rambursare, etc., asa cum imi spuneau la inceput foarte raspicat. Multumesc pentru indrumare !