Exista un model de cerere pentru stergerea bulinelor negative din Biroul de Credit la un credit Raiffeisen?

Buna ziua.
Am avut un credit la Raiffeisen Bank acordat in 29.04.2013.Dupa 2 ani avnd pobleme medicale in familie am fost pus in situatia de a nu putea plati la timp ratele. Contul a fost dat cumparat de un alt creditor. Am platit integral suma de 27.846.91 la acel
creditor .

Momentan incerc sa fac un credit ipotecar pentru prima casa dar nu resusesc din cauza datelor negative din Biroul de Credit.

Nu imi aduc aminte sa fi fost anuntat de catre Raiffeisen Bank ca nu voi putea face alt credit dupa atatia ani daca o sa am date negative in birou si nici nu au luat legatura cu mine pentru o solutie in legatura cu ratele,amanare sau alta varianta.

In istoricul inacadrarii in categoriile de intarziere din Biroul de Credit imi apar din luna august 2018 pana in octombrie 2019 buline rosii cu cifra 6.Totul este achitat ,nu mai apar cu datorii in birou.

Rugamintea mea la dumneavoastra este daca ma puteti ajuta cu un model de cerere pentru
stergerea bulinelor negative din Biroul de Credit.

Am citit pe internet ca ar fi anumite variante cu juristi sau avocati
care pot sterge din birou contracost.


Raspuns

Stimate domn,

Nu exista un model de cerere pentru stergerea datelor negative din Biroul de Credit la creditul Raiffeisen, pentru ca aceste situatii se rezolva in functie de situatia particulara a fiecarui caz.

In cazul dumneavoastra, daca Raiffeisen nu v-a informat inainte de a va raporta la Biroul de Credit, atunci puteti motiva astfel cererea de stergere a datelor negative.

Bancile si IFN-urile sunt obligate sa-si notifice clientii cu cel putin 15 zile inainte sa-i raporteze la Biroul de Credit.

Cererea de stergere trebuie sa o formulati cu propriile cuvinte, de exemplu:

„Subsemnatul x, cu datele personale y, va solicit stergerea din Biroul de Credit, din urmatorul motiv: nu am fost informat inainte de a fi raportat la Biroul de Credit.”

Modele de cerere pe care le-ati gasit pe internet sunt inutile, pentru ca fac referire la legislatia privind protectia datelor personale, insa de regula bancile si IFN-urile obtin acordul clientilor privind utilizarea datelor personale, in momentul acordarii creditelor.

De asemenea, nu va sfatuiesc sa apelati la avocati sau firme care va promit ca va sterg din Biroul de Credit sau chiar ca va dau credite, pentru ca s-ar putea sa va ingreunati si mai mult situatia.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul Raiffeisen la cererea privind stergerea din Biroul de Credit.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

8 raspunsuri la “Exista un model de cerere pentru stergerea bulinelor negative din Biroul de Credit la un credit Raiffeisen?

  1. Lascu Daniela

    Buna seara,am card la Raiffeisen si am proprire pe el dar pe salar nu am proprire incasez salarul cash,intrebarea e daca d3schid cont sa incasez salarul pe card mi se va pune proprire?

    Reply
  2. Daniel

    Multumesc pentru răspuns .O sa încerc sa formulez ,după ce primesc un răspuns de la banca o sa va anunț .Sper sa reușesc .O seara buna

    Reply
  3. Bir

    Am gasit ceva pe internet dar nu stiu cat sunt de corecte.

    Exemple:
    Subsemnatul Gheorghe Daniel ,cnp ………domiciliat in ………….,locuind de fapt in Loc ………..,email ….@gmail.com

    Avand in vedere:

    Raportarea subsemnatului catre Biroul de Credit cu date negative.

    Nerespectarea legislatiei privind protectia datelor personale,conform deciziilor emise de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal(ANSPDCP)si/sau conform prevederilor din Regulemantul UE 2016/679 pentru protectia persoanleor fizice privind prelucrarea datelor cu caracter personal(GDPR),de catre dumneavoastra.

    Faptul ca pana la acest moment nu am fost informat in prealabil si nu mi-au fost propuse solutii pentru evitarea acumularii restantelor si raportarii la Biroul de Credit,conform prevederilor contractuale si OUG nr 52/2016 privind contractile de credit.

    Fiind in procesul de obtinere al unui credit ipotecar,raportarea facuta in mod abuziv si netransparent catre Biroul de Credit imi pericliteaza relatia cu banca,stergerea informatiilor negative din Biroul de Credit fiind un lucru absolut necesar in vederea aprobarii cererii de credit .

    Prin prezenta va notificam urmatoarele:

    1.Subsemnatul solicita stergerea informatiilor negative din Biroul de Credit

    2.Va aducem la cunostinta ca in cazul in care nu va veti respecta obligatiile asumate vom solicita interventia instantei de judecata,toate costurile urmand a fi suportate de catre dumneavoastra.

    Va rugam sa ne transmiteti raspunsul dumneavoastra la urmatoarea adresa :…@gmail.com

    Multumesc anticipat!

    2: Conform Deciziei ANSPSCP 105/2017 cu privire la prelucrarile de date cu character personal effectuate in sisteme de tipul birourilor de credit,entitatea Raiffeisen bank trebuia sa ma notifice in scris cu cel putin 15 zile calendaristice anterior inscrierii datelor in Biroul de Credit,chiar daca mi-a obtinut acordul prelucrarii datelor in
    momentul initierii raporturilor juridice de creditare.

    In calitate de consummator(persoana fizica),in temeiul Legii nr 102/2005 si in baza
    art. 17 si art.77 din Reguleamentul (UE)2016/679,coroborat cu Decizia ANSPSCP nr 105/2017 si Legea 506/2014,cu aplicarea art71,art.77.art 1206,art.1207,art 1215,art.1349,art.1357,art.1364,art 1381 C civ,formulez prezenta Cerere de Stergere a Datelor Negative din Biroul de Credit prin intermediul careia va solicit ,in temeiul dispozitiilor legale,stergerea datelor cu character personal si a oricaror date
    negative referitoare la situatia persoanei mele ,raportate catre Biroul de Credit.Potrivit art.17 din Regulamentul (UE) 2016/679 alin.(1) lit.a),lit b) si lit.d): “Persoana vizata are dreptul de a obtine din partea operatorului stergerea datelor cu character personal care o privesc ,fara intarzieri nejustificate ,iar operatorul are
    obligatia de a sterge datele cu caracter personal fara intarzieri nejustificate.

    Va cer sa procedati la aceasta stergere a datelor negative in maximum 10 zile de comunicarea prezentei.

    Astept un raspuns de la dumneavoastra.Va multumesc anticipat.

    Reply
    1. Vasile Pop Coman - Reclamatiibanci.ro Post author

      Modele de cerere pe care le-ati gasit pe internet sunt inutile, pentru ca fac referire la legislatia privind protectia datelor personale, insa de regula bancile si IFN-urile obtin acordul clientilor privind utilizarea datelor personale, in momentul acordarii creditelor.

      De asemenea, nu va sfatuiesc sa apelati la avocati sau firme care va promit ca va sterg din Biroul de Credit sau chiar ca va dau credite, pentru ca s-ar putea sa va ingreunati si mai mult situatia.

      Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul Raiffeisen la cererea privind stergerea din Biroul de Credit.

      Reply
      1. daniel

        Rezolutie
        Va informam ca am efectuat demersurile necesare pentru stergerea raportarilor de date/informatii efectuate fara respectarea cerintelor de informare prealabila. Va informam ca actualizarea care contine comentariul special aferent evenimentului referitor la cesiunea creantei: „Cont cumparat de un alt creditor” transmisa catre Sistemul Informatic al Biroului de Credit a fost precedata, in conformitate cu cerintele legale, de notificare prealabila transmisa de catre Raiffeisen Bank S.A prin posta.De asemenea, dorim sa va informam ca datele dumneavoastra sunt stocate in Sistemul Informatic al Biroului de Credit pentru o perioada de 4 ani de la ULTIMA actualizare

        ce sa inteleg din raspuns?V multumesc

        Reply
        1. Vasile Pop Coman - Reclamatiibanci.ro Post author

          Din raspunsul Raiffeisen trebuie sa intelegeti urmatoarele:

          1. Raiffeisen a cerut la Biroul de Credit stergerea raportarilor care s-au facut fara sa fiti informat in prealabil.

          2. Insa banca nu vrea sa va stearga raportarea privind cesiunea creantei, intrucat sustine ca in acest caz v-a informat, prin posta, cu 15 zile inainte de cesiune.

          Daca nu ati primit prin posta de la Raiffeisen informarea privind cesiunea creditului, puteti face o reclamatie la Raiffeisen, in care se cereti sa stearga si aceasta raportare de la Biroul de Credit.

          Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul Raiffeisen.

          Reply
          1. Daniel

            Multumesc pentru răspuns !Am explicat in cerere motivul întârzierilor ,ca s-a vândut apartamentul părinților pentru partaj,automat eu nu am mai locuit la aceea adresa ….M-am mutat in alta localitate .O sa le fac mâine o reclamație .Multumesc încă o data pentru ajutor ,tot respectul și multă sănătate.Am fost la BRD pentru o simulare după ce am văzut biroul ,încă exista proprietar pe cont care eu am achitat-o integral …Am încercat sa iau legătura cu Call center dar nu pot da Informării pentru ca nu apar cu acest număr in baza lor de date !!!!Merg mâine sa actualizez numărul la agenție .Multumesc pentru ajutor ,promit ca revin cu răspuns .O seara buna sa aveți

            Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


8 − 4 =