Vodafone m-a pacalit: mi-a scumpit factura pentru depasirea netului, iar acum imi cere taxa de despagubire. Ce pot sa fac?

reclamatie vodafone

Buna ziua,
Am si eu o problema cu cei de la Vodafone, sunt abonat din anul 2001, iar in luna iulie 2022 m-au pacalit sa trec 3 cartele ale copiilor la abonament , si ca pentru acele cartele de 5 euro nu o sa platesc nimic in plus, si ca voi avea si facilitatea ca in loc de 28 zile o sa am luna intreaga.

La a doua factura cu stupoare am constatat ca suma este mai mare deoarece s-a depasit Netul pentru cele trei cartele. Am sunat si le-am comunicat ca m-au pacalit ca nu vreau sa platesc un cent in plus, eu nu stau sa verific cat net folosesc copii.

Ca sa reziliez cele trei cartele si sa trec din nou la cartela imi cer 114 lei taxa
de despagubire pentru fiecare. Dar nu am beneficiat de nimic, mi-am platit facturile toate, am fost pacalit si acum vreau sa renunt la pacaleala. De ce trebuie sa platesc taxa de debransare? Ce trebuie sa fac? Multumesc frumos.


Raspuns

Stimate domn,

Vodafone se pare nu v-a informat in mod adecvat cu privire la conditiile de trecere de la cartela la abonament, mai exact cat este inclus lunar in abonament, sau nu a respectat conditiile contractuale stabilite in momentul semnarii contractului.

Trebuie sa stiti ca exista firme de telefonie care ofera net nelimitat in cadrul unui astfel de abonament, la un pret mai bun decat Vodafone.

In privinta taxei de reziliere a contractului, aceasta este ilegala, fiind considerata o clauza abuziva in contract, conform unei decizii definitive a justitiei.

Este ilegal ca Vodafone sa ceara despagubiri celor care vor sa inchida contractul inainte de termenul stabilit initial, de 1 sau 2 ani, si sa se porteze intr-o alta retea de telefonie, pentru a beneficia de servicii mai bune si mai ieftine sau sa renunte la numarul de telefon respectiv, a stabilit Curtea de Apel Bucuresti, printr-o decizie definitiva, la cererea Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

ANPC a cerut judecatorilor sa stabileasca faptul ca in contractele Vodafone exista clauze abuzive prin care firma de telefonie engleza solicita abonatorilor sai din Romania plata unor despagubiri mari, atunci cand ei vor sa renunte la contract, inainte de termen.

ANPC a constatat ca sumele prevazute de Vodafone cu titlu de despagubire in cazul denuntarii contractului de catre client inainte de expirarea perioadei minime sunt foarte ridicate, fiind cuprinse intre 68 si 570 de euro lunar, in functie de tipul contractelor.

Este vorba de legea nr. 193 din 2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori prevede urmatoarele, la articolul 4, aliniatul 1:

„O clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor.”

Curtea de Apel Bucuresti a dat dreptate ANPC:

„Din perspectiva art. 4 alin. (1) din Legea nr. 193/2000, Curtea apreciază că prevederea contractuală care impune consumatorului plata de despăgubiri în cazul denunțării contractului creează un dezechilibru semnificativ între drepturile și obligațiile părților, pentru că, potrivit acestei prevederi, consumatorul este practic obligat la plata contravalorii unor servicii deși obligația profesionistului de a presta respectivele servicii nu mai subzistă; prevederea care impune subzistența unei obligații ulterior încetării obligației celeilalte părți produce indubitabil un dezechilibru contractual semnificativ”, se arata intr-o decizie definitiva a Curtii de Apel Bucuresti. (vezi aici decizia)

De aceea, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la Vodafone, in care sa cereti portarea numerelor de telefon la o alta firma de telefonie, in conditii mai avantajoase, cu net nelimitat, fara taxa de despagubire, considerata ilegala de justitie.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la Vodafone.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


+ 2 = 3