Bună ziua. In anul 2018 am făcut un credit la Icredit, în 2019 mi-au pus poprire pe salariu, acum apar în biroul de credit pe 2019.
Dacă ma puteți ajuta cu un model de cerere pentru a mă putea scoate de la rău platnici
Raspuns
Stimata doamna,
Nu exista un model de cerere standard pentru stergerea din Biroul de Credit, pentru ca motivele pentru stergere difera in functie de fiecare caz in parte.
Stergerea din Biroul de Credit se poate face doar in anumite situatii, precum neinformarea inainte de raportare, raportarea gresita sau trecerea a 4 ani de la ultima inscriere la Biroul de Credit.
Conform informatiilor publicate de Biroul de Credit, „datele inregistrate la Biroul de Credit se pot sterge atunci cand:
- Expira perioada de stocare a datelor. Stergerea se face in mod automat de catre Sistemul Biroului de Credit;
- Datele au fost prelucrate cu nerespectarea prevederilor legale. In acest caz, stergerea datelor se va face, la cererea intemeiata a persoanei vizate, de catre Participantul care le-a inregistrat;
- Biroul de Credit si/sau Participantii sunt obligati prin lege sa stearga datele inregistrate.”
Biroul de Credit mai arata, referitor la avocati si firme care promit stergerea din Biroul de Credit:
„Ar trebui sa va ganditi bine inainte de a decide sa apelati la societati care furnizeaza “servicii de stergere date din Biroul de Credit”. Acestea va pot percepe o taxa considerabila pentru efectuarea unor demersuri fara succes garantat si fara returnarea taxei.
In cazul in care exista motive temeinice pentru stergerea lor (conform art. 17 din Regulament) aveti posibilitatea de a solicita Participantului care le-a inregistrat si de a obtine, stergerea datelor, in mod GRATUIT.”
Biroul de Credit
In cazul dumneavoastra, daca iCredit nu v-a informat ca va raporteaza la Biroul de Credit, inainte sa va execute silit, atunci puteti face o cerere la acest IFN.
Formularea cererii de stergere din Biroul de Credit este simpla, dupa exemplul: „Subsemnatul, cu datele personale x, solicit stergerea datelor din Biroul de Credit, intrucat nu am fost notificat inainte de a fi raportat, conform normelor”.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la iCredit, pentru a va ajuta sa rezolvati problema cu stergerea din Biroul de Credit.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro