La un transfer international nu se stie locatia banilor. Ce pot sa fac?

Sunt client Libra Bank si am facut un transfer international din contul meu personal de euro cu bani obtinuti din vanzarea apartamentului meu, bani virati tot in LibraBank pentru achizitionarea unui apartament.
A doua zi mi s-au cerut documente justificative referitoare la provenienta banilor, pe care le-am trimis, si ulterior am primit si op-ul.
Am fost informati de catre banca ca au rejectat acest transfer pe motivul ca mesajul Swift trimis de banca intermediara Libra a fost incomplet, a lipsit field 53A/54A(field in care se mentioneaza ca transferul a fost facut cu ajutorul bancii intermediare si ei nu l-au inclus in mesajul Swift).

Le-am transmis acest lucru celor de la Libra Bank foarte amanuntit prin email, greseala fiind a lor, si tot ceea ce mi se aduce la cunostinta este faptul ca ei nu stiu unde se afla banii si ca nu pot lua legatura cu banca intermitenta. Am pornit si o investigatie in acest caz pentru care am platit 25 euro la ei tot pentru greseala lor, si astazi este
deja a 10-a zi lucratoare in care Libra Bank nu imi ofera nici o informatie referitor la locatia banilor/stadiul transferului.

Toata aceasta intarziere ma face sa pierd bani, sa intarzii aici cu plata pentru apartament si de asemenea imi cauzeaza probleme de sanatate.

Totodata mentionez ca transferul a fost realizat prin Wire si a avut la baza mesajul swift.
Va multumesc si doresc mult sa ma ajutati.


Raspuns

Stimata doamna,

Libra Bank trebuie sa analizeze problema transferului si sa o solutioneze, prin identificarea locatiei banilor si recuperarea acestora, cu atat mai mult cu cat este vina bancii, dupa cum spuneti.

De altfel, in contractul cadru privind serviciile bancare, Libra Bank este obligata, la cererea clientului, sa recupereze banii in situatia in care transferul nu a fost efectuat corespunzator:

„La solicitarea scrisa a Clientului, Banca va depune toate eforturile rezonabile pentru a recupera fondurile implicate in operatiunea de plata, daca aceasta a fost efectuata necorespunzator. Pentru aceasta operatiune de recuperare, Banca poate percepe un comision (mentionat in art.10 – Tarife si comisioane)”, conform articolului 2.4.2.1 din contractul Libra Bank.

Am transmis o solicitare la Libra Bank cu privire la aceasta problema iar banca mi-a spus ca urmeaza sa transmita precizari cu privire la acest caz.

In acelasti timp, va sfatuiesc sa depuneti o reclamatie la Libra Bank, in care sa solicitati recuperarea banilor transferati.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la reclamatie primit de la Libra Bank.

Cu stima,

Vasile Pop-Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


3 + 8 =