„Buna seara,
Na confrunt cu cateva credite la ifn-uri pe care nu le poti achita.
In data de 29.03.2023 am luat un credit in valoare de 650 de lei de la Smile Credit, dupa in data de 23.06.2023 am solicitat o linie de credit de la Viva Credit in valoare de 1630 lei, dupa am platit cateva luni si am ramas cu restante si am solicitat o linie de credit in valoare de 2590 lei de la Hora Credit in data de 19.09.2023, in data de 21.09.2023 si Mobilo Credit mi a aprobat un imprumut in valoare de 1500 de lei pentru 30 de zile. Nu este prima data cand am luat de la aceste institutii credite si le am achitat greu dar au foat achitate.
Acum din luna octombrie nu am mai putut achita deoarece am ajuns la niste sume colosale. Creditul de la Smile Credit a fost achitat 1222.57 de lei in data de 15.11.2023, la Viva credit am facut solicitare pt restructurarea creditului avand deja gradul de indatorare peste 40% din salariu, salariu meu fiind 3000 de lei.
Cei de la Viva au fostbintelegatori si am ajuns la un acord impreuna, la suma de 4160 de lei pe care o voi plati in 9 luni a cate 460 de lei pe luna.
Acum Hora Credit si Mobilo Credit nu vor sa gasim o solutie le-am trimis email unde le explicam situatia financiara nu mi s-a raspuns la solicitare doar de la Hora un mesaj standard unde spun ca ma vor suna ei si ambele firme mi au comunicat ca nu se poate face nimic deoarece am contract semnat cu ei pe 30 de zile si nu se poate schimba contractul si sa fac plata urgent ca voi fi executata silit. Sumele ajungand la Hora Credit in prezent este de 6060 de lei si Mobilo Credit de 3329 de lei. Banii acestia nu i pot da dintr un salariu de 3000 de lei si ei nu vor sa ajungem la un acord platind o suma mica pe luna si achitand integral esalonat. Va rog sa ma ajutati cu un raspuns si ce pot face mai departe pentru a nu ajunge la poprire pe salariu deja sunt in biroul se credit si nu pot face un credit la o banca normala deoarece am contractul de munca pe o perioada determinata de 1an.
Va multumesc frumos!”
Raspuns
Stimata doamna,
IFN-urile (Hora Credit, Mobilo Credit etc.) si bancile sunt obligate de lege sa va ajute sa platiti datoriile, daca ati ajuns supraindatorata, in principal din cauza dobanzilor ridicate aferente acestor imprumuturi.
Iata ce spune articolul 39 din OUG 50/2010 privind contractele de credit, pe care IFN-urile trebuie sa o respecte:
În cazul imposibilității consumatorilor de a accepta majorarea dobânzii, creditorul nu are dreptul să denunțe unilateral sau să rezilieze contractul. Creditorul trebuie să facă o propunere, transmisă în scris, de reeșalonare sau de refinanțare a creditului, în raport cu veniturile actuale ale consumatorului.
OUG 50/2010
Printre solutiile pe care IFN-urile vi le pot oferi, prin reesalonarea sau refinantarea creditului, se afla urmatoarele:
- reducerea dobanzii si/sau a comisioanelor la credit;
- modificarea (prelungirea) perioadei de creditare, cu anularea aplicarii dobanzilor;
In concluzie, sfatul meu este sa faceti cate o reclamatie, in scris, la IFN-urile care nu vor sa va restructureze creditele, Hora Credit si Mobilo Credit, in care sa solicitati gasirea unei solutii pentru achitarea restantelor, in vederea evitarii executarii silite, dupa care reveniti la mine cu raspunsurile.
Cu stima,
Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Buna ziua,
Am revenit catre dumneavoastra cu un raspuns. Am trimis email la ambele ifn-uri unde le am explicat mai pe larg situatia mea. Nu mi raspund la email probabil si daca vorbesc la telefon o sa am acelasi raspuns ca nu se poate facr nimic. Ei continua sa mi trimita mesaje text, email-uri unde imi spun ca voi fi executata silit cei de la Hora si cei de la Mobilo ma ameninta cu rapoartarea in biroul de credit. Da, apreciez ca am fost ajutata cand am avut nevoie dar nu vor sa gasim o solutie sa nu mai zic ca ma suna pe zi de cel putin 15 ori dupa numere diferinte. Va rog din suflet sa ma ajutati si sa mi spuneti ce as putea face.
O zi frumoasa!
Sfatul meu este urmatorul:
1. Daca Hora Credit si Mobilo Credit nu va raspund la cereri, incercati sa achitati macar o parte din datorie, pentru a nu depasi 30 de zile de intarziere, astfel incat sa nu va raporteze la Biroul de Credit.
2. In acelasi timp, faceti reclamatii la protectia consumatorului, pe site-ul ANPC.ro.
3. Trimiteti la CSALB, pe site-ul CSALB.ro, o cerere de solutionare amiabila a litigiului.
Reveniti va rog cu raspunsurile primite de la IFN-uri, ANCP si CSALB.
Buna ziua,
Am revenit cu un raspuns. Cei de la Hora credit au raspuns la cerere au blocat suma unde ramasase timp de 4 luni platesc esalonat 1460 de lei si mi au facut si 10% reducere din suma care era restanta.
Acum cei de la Mobilo mi au raspuns si mi au spus ca nu se poate plati esalonat ca eu am semnat contractul doar pe 30 de zile si de aceea nu pot sa platesc esalonat. Am trecut de mult de cele 30 de zile am undeva la 55 de zile de intarziere.
Acum va intreb pe dumneavoastra pentru ca nu mai stiu cum sa o scot la capat sa pot plati sume mai mici. Intradevar cei de la Mobilo nu pot gasi o cale de mijloc pt plata esalonata daca contractul a fost semnat pe 30 de zile?
Va multumesc mult pentru toate raspunsurile!
O zi buna!
Si cei de la Mobilo pot sa va ofere o solutie de plata esalonata a datoriilor, aceasta nu are legatura cu faptul ca este semnat pe 30 de zile contractul.
Daca Mobilo Credit nu vrea sa va ajute sa platiti datoria, va sfatuiesc sa apelati la CSALB, pe site-ul CSALB.ro.