Administratorul poate sa blocheze accesul asociatului la online banking, card si extragerea banilor din cont la ghiseu?

Rugamintea si intrebarea mea este: Intr-o asociere administratorul asociat ii blocheaza accesul asociatului la online banking, card si extragerea banilor din cont la ghiseu doar cu o aga la zi, avand in vedere procentual in firma sunt 50-50 el? Asociatul nu are cum sa ii blocheze administratorului acelas lucru sau sa faca o alta operatiune in cont fara acordul administratorului?
Va rog si va multumesc


Raspuns

Blocarea accesului la contul bancar a unui imputernicit pe cont se poate face doar cu acordul celor doi asociati ai firmei, conform prevederilor legale. In cazul unor dispute intre asociati, banca poate decide sa restrictioneze accesul la conturi pana la clarificarea problemmelor.

„În cazul în care apare o dispută sau o situaţie conflictuală de orice natură care, în opinia Băncii, împiedică stabilirea Împuternicitului pe Cont în ceea ce priveşte desemnarea, limitele, revocarea acestuia sau încetarea mandatului acestuia, Banca are dreptul de a bloca accesul Împuternicitului/ilor pe Cont şi/sau a Utilizatorului/ilor la contul Clientului până la soluţionarea disputei”, conform Termenilor si Conditiilor de Afaceri ale BCR, de exemplu.

„Împuternicirea unei persoane să reprezinte Clientul în relaţiile cu Banca rămâne valabilă pe toată durata Convenţiei, până la data primirii de către Bancă a înştiinţării în scris cu privire la revocarea, încetarea (din orice motive, inclusiv prin expirarea mandatului sau în alt mod) sau modificarea acesteia. Banca este îndreptăţită să solicite orice documente consideră a fi necesare cu privire la aceste modificări. Banca poate (dar fără a fi obligată în acest sens) solicita Clientului în orice moment confirmarea sau reînnoirea împuternicirilor date de către Client în legătură cu conturile deschise la Bancă.

Clientul este răspunzător faţă de Bancă pentru orice pierdere suferită de aceasta, ca urmare a neaducerii la cunoştinţa Băncii despre încetarea mandatului, vreo restricţie sau limitare în ceea ce priveşte Împuternicitul acestuia pe Cont în condiţiile respectării normelor interne ale Băncii.

În cazul în care apare o dispută sau o situaţie conflictuală de orice natură care, în opinia Băncii, împiedică stabilirea Împuternicitului pe Cont în ceea ce priveşte desemnarea, limitele, revocarea acestuia sau încetarea mandatului acestuia, Banca are dreptul de a bloca accesul Împuternicitului/ilor pe Cont şi/sau a Utilizatorului/ilor la contul Clientului până la soluţionarea disputei, dovedită prin prezentarea unor documente satisfăcătoare pentru Bancă (ex. hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile, extras sau certificat constatator de la Registrul Comerţului sau alte documente emise de o autoritate competentă etc.)”, conform Termenilor si Conditiilor de Afaceri ale BCR.

Va rog sa reveniti daca doriti informatii suplimentare sau aveti nevoie de ajutor in rezolvarea problemei.

Cu stima,
Vasile Coman
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


9 + 7 =