Banca mi-a respins cererea de despagubire la asigurarea de viata a creditului. Ce pot sa fac?

„Buna ziua,

Imi permit sa va contactez pentru ca am vazut ca raspundeti la mesaje pe reclamatiibanci.ro.
As fi vrut sa va cer un sfat pentru ca am impresia ca ati vazut multe litigii cu bancile.

Tata a contractat in 2017 un credit de la BRD, care era conditionat de o asigurare de viata cesionata in favoare bancii.
El a decedat pe 30 sept 2020. Am notificat banca imediat, si am facut cererea de despagubire. Am primit raspuns ca nu se accepta, pe motiv ca decesul a fost dintr-o cauza pre-existenta incheierii asigurarii.
Practic:
– eu nu dispun de nici un contract de asigurare, conditii, clauze, nu stiu daca s-a completat un chestionar de sanatate, ce a fost declarat etc Am doar un nr al politei de asigurare
– am trimis 3 solicitari scrise la BRD Asigurari fara raspuns, in care le cer copii ale contractului de asigurare
– in agentie angajatii bancii refuza sa imi comunice orice informatie

Am primit acum o notificare de plata restanta a creditului (indica ei acolo 94 zile intarziere desi au trecut 3 ani). Notificarea e adresata tatalui meu, ca si cand ei nu ar stii ca a murit.

Ce optiuni credeti ca am?
Mi se pare in mod evident un abuz al bancii, dar nu stiu ce sanse de castig am. Nu stiu daca tata a semnat ceva, dar in mod cert nu i s-a dat un exemplar din conditiile de asigurare si nu i s-au explicat excluderile. Asigurare care se numeste „Deces din orice cauza” 🙂 Produsul de credit e specific pentru pensionari, el fiind pensionat pe caz de boala, si a decedat din cauza bolii pentru care s-a pensionat, banca nu putea spune ca nu stie.

Dincolo de fond, ma intreb daca pe proceduar de forma nu as putea sa anulez datoria. Am auzit vorbindu-se de o posibila prescriptie de 3 ani, dar nu stiu de cand incepe sa curga termenul.

Va multumesc daca aveti cateva sfaturi sa imi dati”


Raspuns

Stimata doamna,

In primul rand, nu este corect ca BRD Asigurari sa nu va furnizeze contractul de asigurare, pentru a verifica motivul invocat de firma pentru respingerea despagubirii.

Decesul dintr-o cauza pre-existenta incheierii asigurarii, motivul invocat de firma de asigurari, trebuie dovedit cu acte si in primul rand cu contractul de asigurare.

Daca BRD si firma de asigurari nu dau curs solicitarilor dumneavoastra, solutia este sa faceti o plangerre la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC.ro, la acest link.

Va rog sa reveniti la mine, cu raspunsul la sesizarea trimisa ANPC.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


8 − = 4