Buna ziua,
Va rog indrumati-ma pentru a trage la raspundere persoanele din cadrul bancii raspunzatoare de urmatoarea situatie: m-am asociat cu o persoana pentru deschiderea unei firme, iar la un moment dat nu ne-am mai inteles. Firma este 50/50 iar el este administratorul societatii.
In legatura cu banca eram amandoi imputerniciti. Doamnele de la banca i-au aprobat o cerere prin care mi s-a anulat calitatea aceasta in relatia cu banca – in conditiile in care nici eu nici asociatul nu aveam aceasta posibilitate/ drept (cf spuselor personalului de la serviciul client). Eu am fost notificat printr-un mail ca mi s-a aprobat cererea facuta de mine in acest sens – lucru pe care nu l-am facut.
Multumesc anticipat.
Astept raspunsul d-voastra.
Raspuns
Stimate domn,
Banca nu poate aproba o cerere a administratorului firmei de revocare a unui impurnicit pe cont, fara sa existe documente legale in acest sens, precum o Hotarare AGA. De asemenea, daca spuneti ca banca v-a aprobat o cerere pe care nu ati facut-o, inseamna ca ar putea fi vorba de o frauda sau de o ilegalitate din partea bancii.
Insa banca poate sa blocheze accesul titularului/imputernicitului pe cont atunci cand exista o disputa intre acestia, pana la solutionarea acesteia. Asadar, daca exista o disputa intre dumneavoastra si celalalt asociat, banca poate decide sa blocheze accesul la cont pana cand se clarifica acest conflict.
Iata extrasele din Conditiile generale de afaceri ale BCR si Bancii Transilvania cu privire la accesul la cont:
Conditiile generale de afaceri ale Bancii Transilvania:
„În cazul în care Banca ia cunoștință în orice mod despre existența unor dispute legate de desemnarea sau revocarea unor Reprezentanți Legali/ persoane împuternicite să ordone operațiuni asupra conturilor (denumite în cele ce
urmează persoane împuternicite), fără a fi fost încă îndeplinite formalitățile de publicitate și opozabilitate cerute de lege, Banca are dreptul să suspende executarea oricărei instrucțiuni (incluzând, fără limitare, instrucțiunile de plată
din cont către terți, precum și instrucțiunile în temeiul oricărui contract specific încheiat cu Banca), până la lămurirea situației în baza unor acte în forma solicitată de Bancă, și/sau finalizarea respectivelor formalități de publicitate
și opozabilitate. Măsura suspendării operațiunilor pe cont va putea fi luată de Bancă și în cazul în care Banca primește de la Reprezentanții Legali ai Clientului/ persoanele împuternicite instrucțiuni contradictorii de operare a contului. Măsura luată de către Bancă în aceste situații va fi notificată Clientului. Clientul exonerează Banca de orice răspundere
pentru pierderile pe care el le-ar putea suferi ca urmare a apariției situației descrise la acest paragraf.
Conditiile generale de afaceri ale BCR:
„În cazul în care apare o dispută sau o situaţie conflictuală de orice natură care, în opinia Băncii, împiedică stabilirea Împuternicitului pe Cont în ceea ce privește desemnarea, limitele, revocarea acestuia sau încetarea mandatului acestuia, Banca are dreptul de a bloca accesul Împuternicitului/ilor pe Cont și/sau a Utilizatorului/ilor la contul Clientului până la soluţionarea disputei, dovedită prin prezentarea unor documente satisfăcătoare pentru Bancă (ex. hotărâri judecătorești definitive și irevocabile, extras sau certificat constatator de la Registrul Comerţului sau alte documente emise de o autoritate competentă etc.).”
Va rog sa reveniti la mine cu alte detalii pentru a va ajuta sa rezolvati problema.
Cu stima,
Vasile Coman
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899