Cum este posibil ca banca sa umble in contul meu de economii fara aprobarea mea? Azi am primit un mesaj (noroc ca am activat serviciul SMS Alert) ca o suma considerabila a fost luata din contul meu de economii ca sa acopere o suma restanta (care fusese dublata de o alta banca, deci si aici un mare semn de intrebare) fara ca eu sa fiu avizata sau informata. Daca eu nu aveam acel serviciu de alerta ma trezeam peste vreo luna sau doua, cand as fi avut nevoie de acea suma, ca nu mai e!!! Iar cei de la banca mi-au spus sec ca asa se procedeaza automat, daca ai un sold negativ banca iti ia bani de oriunde ai tu ca sa acopere acel sold negativ. Hello, people!!!! Cum ai tu acces la un cont de al meu fara sa ma anunti???
Raspuns
Bancile isi rezerva dreptul de a lua bani din conturile clientilor pentru acoperirea unor datorii prin documentul semnat de clienti in momentul deschiderii unui cont, denumit „Conditii generale de derulare a operatiunilor bancare”.
Este vorba de „Dreptul de compensare”, care suna astfel, in cazul Raiffeisen Bank:
„Clientul autorizeaza Banca, prin prezenta, sa compenseze in orice moment orice suma datorata Bancii cu
fondurile disponibile in orice Cont curent, de economii si/sau de depozit la termen, indiferent de valuta in care
sunt disponibile si/sau indiferent de scadenta depozitului, fara a fi necesar in acest sens un alt acord prealabil
al Clientului.
In cazul in care compensarea sumelor datorate va necesita schimbarea unei anumite valute in alta, o
astfel de schimbare se va efectua la cursul de schimb practicat de Banca la acea data, in acest scop Banca fiind
mandatata pentru orice operatiune de schimb valutar care va fi necesara.
În situatia în care în Conturile Clientului nu exista disponibil suficient pentru acoperirea oricaror sume
datorate Bancii, Banca este autorizata sa debiteze oricare dintre conturile Clientului sau, chiar daca prin aceasta
s-ar genera descoperit de cont neautorizat in conditiile sectiunii 3.4. ”Overdraft neautorizat”.
Clientul va fi instiintat de catre Banca dupa efectuarea compensarii prin extrasul de cont.”
Cu toate acestea, o relatie corecta client-banca ar presupune sa fi fost informata inainte de efectuarea operatiunii, astfel incat sa nu fiti pusa in situatii dificile ulterior, dupa cum spuneati si dumneavoastra.
Va rog sa reveniti daca nu reusiti sa rezolvati problema cu banca sau daca aveti nevoie de ajutor sau de alte informatii.
Cu stima,
Vasile Coman
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro