Buna ziua. Am doua fete in varsta de 13 si respectiv 6 ani. Sunt divortata de tatal fetelor mele din luna ianuarie 2015. In timpul casatoriei mele cu acest om, am facut un imprumut la PROVIDENT. La inceput am platit o parte din rate, iar dupa aceea nu am mai platit data fiind situatia materiala foarte proasta de atunci. EVIDENT ESTE FAPTUL CA NU AM CUM SA DEMONSTREZ CA AM PLATIT CATEVA RATE LA CREDITUL FACUT, DEOARECE am aruncat chitantele. Acest imprumut l-am facut acum ”nu stiu cat timp’. Pe data de 6 octombrie, ziua de virare a salariului la firma unde lucrasem pana pe data de 18 septembrie, merg la bancomat sa imi scot banii, pe care ii mai aveam de luat de la firma respectiva. CE CREDETI? FONDURI INSUFICIENTE, in conditiile in care angajatorul m-a asigurat ca am ”fost platita”. Sun la INFO BCR,banca la care aveam cardul de salariu si intreb de ce sunt FONDURI INSUFICIENTE Respectiva doamna imi explica foarte clar ca am o poprire pe salariu. TIN SA MENTIONZ CA nu am fost anuntata de catre banca sub nici un fel despre aceasta poprire. Firma la care am lucrat nu a primit nici o instiintare despre asta. VA ROG SA MA AJUTATI SI SA IMI SPUNETI CE DREPTURI AM IN SITUATIA ASTA. Stiu ca nici o banca din lume si nici un executor judecatoresc ”NU AU DREPTUL SA IMI OPREASCA DIN SALARIU MAI MULT DE O TREIME. Mie mi s-au oprit 930 RON, adica tot salariul. SPUNETI-MI CE TREBUIE SA FAC SA IMI RECUPEREZ DIFERENTA DE BANI LA CARE AM DREPTUL. Imi doresc sa platesc imprumutul, dar PE CALE AMIABILA, nu asa cum procedeaza ”ei”, deoarece sunt mama singura care creste 2 copii si pe deasupra mai stau si cu chirie. MULTUMESC
Raspuns
Stimata doamna,
Intr-adevar, nicio banca sau executor judecatoresc nu pot incalca legea (Codul de procedura civila), care interzice retinerea unei sume mai mari de o treime din salariu in cazul executarii silite prin poprire.
In consecinta, sfatul meu este sa mergeti la o unitate BCR si sa solicitati rambursarea de urgenta a diferentei de bani din salariu, la ghiseul bancii.
Probabil procedura bancii este sa blocheze cardurile clientilor care au popriri, pentru ca acestia sa nu poata retrage si sumele poprite, insa banca este obligata sa va elibereze la ghiseu diferenta de bani.
Va rog sa reveniti la mine daca mai doriti alte informatii sau daca nu reusiti sa rezolvati problema cu banca.
Cu stima,
Vasile Coman
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899