„Buna ziua,
Am solicitat la BNP Paribas(Cetelem) restructurarea creditului-motiv supraindatorare si am primit un raspuns scurt „ca BNP Paribas Personal Finance (Cetelem), a anuntat sistarea activitatii de creditare in Romania si din pacate nu va putem ajuta cu solicitarea dumneavoastra.”
Exista vreo posibilitate de a obtine o rezolvare a acesteti situatii neplacute?Multumesc pentru ajutor!”
Raspuns
Stimata doamna
Chiar daca BNP Paribas se retrage din Romania, are obligatia sa-si respecte obligatiile contractuale si legale aferente creditelor.
Intr-adevar, Cetelem poate decide sa nu mai acordare credite noi, insa aceasta nu inseamna ca nu poate aproba restructurari de credite vechi, mai ales ca acest lucru reprezinta o obligatie legala.
Atat IFN-urile, cat si bancile, sunt obligate de legea contractelor de credit (OUG 50/2010) sa va ajute in situatia in care situatia financiara nu va permite sa va achitati ratele la credit.
OUG 50/2010 prevede urmatoarele:
Articolul 84^2
(1) Creditorii au obligația de a avea politici și proceduri adecvate în virtutea cărora să depună eforturi pentru a aplica, dacă este cazul, o restructurare rezonabilă datorată dificultăților financiare înainte de a demara procedura de executare silită.
(2) Măsurile de restructurare datorată dificultăților financiare țin seama, printre alte elemente, de situația consumatorului și constau în următoarele:
a) refinanțarea totală sau parțială a contractului de credit;
b) modificarea termenelor și condițiilor existente ale unui contract de credit, care include:
(i) prelungirea duratei contractului de credit;
(ii) modificarea tipului de contract de credit;
(iii) amânarea plății tuturor sau a unei părți a ratelor de credit pentru o anumită perioadă;
(iv) schimbarea ratei dobânzii;
(v) oferirea unei perioade fără plăți;
(vi) plăți parțiale;
(vii) conversii monetare;
(viii) iertarea parțială de datorie și consolidarea datoriilor;
(3) Lista măsurilor potențiale de restructurare datorată dificultăților financiare prevăzute la alin. (1) nu aduce atingere niciunei prevederi legale naționale.”
OUG 50/2010
De aceea, sfatul meu este sa faceti o reclamatie impotriva Credius la ANPC, pe site-ul ANPC.ro, apoi reveniti cu raspunsul primit.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro