BRD mi-a blocat conturile fara sa ma anunte. E legal?

Buna ziua,
BRD mi-a blocat conturile deoarece nu mi-am actualizat datele personale, am primit o notificare ca isi rezerva dreptul sa blocheze conturile acum 1 an, dar de atunci nimic, acum cineva a incercat sa faca o plata si i-au spus ca am conturile blocate …

Intrebarea mea e: e legal sa imi blocheze banii si sa nu mai am access la conturi pana nu imi actualizez datele personale?

E legal sa imi blocheze conturile fara sa imi spuna : conturile or sa fie blocate incepeand la data de xxx? multumesc


Raspuns
BRD - reclamatie-blocare-cont

BRD – reclamatie-blocare-cont

Stimate domn,

E un abuz ca BRD sa va blocheze conturile fara sa va anunte. Firesc ar fi ca inainte sa va blocheze contul, banca sa va anunte astfel incat sa stiti ca nu veti mai putea utiliza contul de la un anumit moment, pentru a putea evita situatii neplacute, precum imposibilitatea de a retrage sau de a folosi banii din cont.

Intr-adevar, conform Conditiilor Generale Bancare (CGB), contractul care sta la baza legalitatii relatiei banca-client, BRD isi rezerva dreptul sa blocheze conturile, daca nu au fost actualizate datele personale: „In cazul în care Clientul/Clientul Titular de cont nu-şi respectă obligaţia de actualizare a datelor personale, Banca are dreptul să nu efectueze tranzacţiile solicitate.”

Pe de alta parte, banca nu este obligata, in respectivul contract, sa-si informeze clientii inainte de blocarea conturilor, ceea ce poate fi considerat un abuz, pentru ca pot fi clienti, cum este cazul dumneavoastra, care sunt de buna credinta si nu refuza actualizarea datelor, insa din diverse motive, de regula din lipsa informarii adecvate, nu reusesc sa-si actualizeze datele si se trezesc cu conturile blocate, peste noapte.

De aceea, sfatul meu e sa trimiteti la BRD o reclamatie cu privire la cele intamplate si sa solicitati despagubiri daca apreciati ca ati fost prejudiciat, fie in scris la o sucursala, fie prin e-mail, la adresa mybrdcontact@brd.ro.

Daca raspunsul primit de la BRD nu va satisface, sau daca nu primiti niciun raspuns in termen de 30 de zile, puteti reclama banca la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC, la acest link: http://reclamatii.anpc.ro/reclamatie.aspx

Va rog sa reveniti la mine daca aveti nevoie de ajutor pentru rezolvarea problemei si sa-mi spuneti ce raspuns ati primit de la BRD.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

4 raspunsuri la “BRD mi-a blocat conturile fara sa ma anunte. E legal?

  1. Brigitta

    Bună ziua!

    Si eu am pățit la fel cu OTP, de o lună îmi este blocat contul, și cu totul că au zis că contul va fi activat în momentul în care trimit datele actualizate nu s-a întâmplat așa. Am depus o reclamație în data de 13 ianuarie și aștept răspunsul.

    Reply
  2. Ioana

    Se pare ca e un obicei al bancii BRD…. luna asta (ianuarie 2020) sunt fericita castigatoare a blocarii contului desi datele au fost actualizate in octombrie anul trecut. Motivul blocarii …. neactualizare de date.
    Am facut solicitare de deblocare (au trecut cam doua zile) si contul e blocat si nici data de rezolvare (macar aproximativa) nu am.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


− 5 = 3