„O anumita banca a raportat la ANAF prin declaratia informativa 205 ca mi-a platit dobanda la depozite in 2023 o suma neta cu cateva mii RON mai mare decat cea incasata in realitate conform extraselor de cont ale depozitelor.
Le-am trimis mai multe sesizari pe parcursul ultimelor 5 luni pentru a rectifica declaratia si ori au fost ignorate ori mi-au zis sa astept.
Am facut sesizare si la ANAF si mi-au spus ca ei nu au ce sa faca si ca doar banca poate rectifica declaratia.
In plus mi-au spus ca mi se va impune CASS fiindca suma declarata de banca depaseste plafonul de 18000 RON peste care ar fi trebuit sa depun declaratia unica si sa platesc CASS.
Asta in conditiile in care veniturile reale nu au depasit acel plafon.
Cum as putea rezolva aceasta problema? Prin CSALB, ANPC, BNR, instanta? Ma gandeam chiar sa solicit la ANAF sa-mi faca o inspectie fiscala proprie desi nu stiu daca este posibil conform CPF. Toate depozitele au fost constituite si lichidate prin viramente bancare, totul poate fi verificat.
Multumesc.”
Raspuns
Stimata domn,
Daca banca poarta vina pentru raportarea gresita a dobanzii la ANAF, dupa cum rezulta din reclamatia dumneavoastra, atunci banca este cea care ar trebui sa rezolve problema, prin corectarea respectivei declaratii 205.
Banca ar fi trebuit sa analizeze situatia si sa va raspunda la reclamatie, intarzierea de 5 luni nefiind justificata, mai ales ca riscati sa fiti penalizat de ANAF pentru neplata contributiei CASS, caz in care banca ar putea fi din nou trasa la raspundere.
In aceasta situatie, fara niciun raspuns de la banca dupa atata timp, sfatul meu este sa incercati solutionarea litigiului prin CSALB (Centrul de Solutionare Alternativa a Ligitiilor Bancare), pe site-ul CSALB.ro.
Va rog sa reveniti cu raspunsul primit de la CSALB, pentru a va ajuta sa rezolvati problema cu banca.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Va multumesc pentru sfat, asa voi proceda.