Ce pot sa fac daca Cetelem m-a raportat rau-platnic la Biroul de Credit?

In urma cu cativa ani am facuut un imprumut pentru obiecte casnice si mi sa dat un card Cetelem, la care plateam rate. Dupa o vreme mi s-a pus poprire pe salariu, pentru ca mi-au spus ca am platit mai putin decat trebuia..
Pana la urma, pentru 15 milioane scosi de pe card am platit 18 milioane.
Acum am fost sa fac un nou credit dar mi-au zis ca sunt in Biroul de Credit rau platnic raportat de Cetelem.
Nu trebuia sa ma anunte si pe mine ca ma raporteaza la Biroul de Credit. Ce pot sa fac acum?


Raspuns
card-cetelem-stergere-Birouldecredit

Cardul de credit Cetelem

Stimate domn,

Cetelem avea obligatia sa va informeze inainte sa va raporteze la Biroul de Credit si sa va execute silit, pentru a va atentiona cu privire la consecinte: faptul ca nu veti mai putea obtine un nou imprumut in viitor, pe o perioada de 4 ani, si va trebui sa platiti cheltuieli ridicate cu executarea silita.

Cetelem mai este obligata de lege sa ofere clientilor care au probleme in achitarea ratelor solutii pentru evitarea raportarii la Biroul de Credit si executarea silita, cum ar fi amanarea platii uneia sau mai multor rate, reducerea dobanzii, diminuarea datoriei.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca Cetelm este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.

In concluie, daca Cetelem nu v-a informat in mod adecvat cu privire la raportarea la Biroul de Credit si nu v-a oferit solutiile de evitare a acestei situatii, trimiteti la Cetelem o reclamatie, prin e-mai la adresa dpo@cetelem.ro, in care sa solicitati stergerea din Biroul de Credit.

Va rog sa reveniti la mine daca aveti nevoie de ajutor pentru rezolvarea problemei.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


8 − = 2