Cetelem nu vrea sa-mi dea adeverinta de inchidere a cardului pentru refinantare. Ce pot sa fac?

card-cetelem-inchidere

„Cetelem nu vrea sa-mi dea adeverinta de inchidere a cardului pentru refinantare, desi le-am platit 80 de lei in plus, spun nu se poate decat dupa 16, cand se emite extrasul de cont si se calculeaza alte dobanzi. Inițial mi-au spus ca durează 3 zile. M-au pus sa le trimit și ordinul de plata a cardului, le-am trimis, eu am o limita de 4000 de lei și a trebuit sa plătesc mai mult, 4.080 de lei.

Am sunat de mai multe ori, le-am trimis e-mailuri, dar nu se rezolva. Angajații Cetelem tipa la mine în ultimul hal, unii îmi spun ceva, alții altceva, nu pot sa mă înțeleg cu ei. Am avut un card și la BRD, pe care mi l-au închis în ziua în care l-am plătit.
Mi se pare ilegal ce face Cetelem. Ce ma sfatuiti sa fac?”


Raspuns

Stimata doamna,

Intr-adevar, comportamentul Cetelem fata de dumneavoastra nu este corect. Cetelem ar fi trebuit sa va inchida cardul si sa va dea adeverinta in momentul in care ati platit datoria, asa cum a facut si BRD.

Este incorect ca Cetelem sa va puna sa asteptati cateva saptamani, timp in care se calculeaza din nou dobanzi pentru card, pe care va trebui iar sa le achitati.

Am trimis la Cetelem reclamatia dumneavoastra, iar raspunsul primit este urmatorul:

„Vă mulțumim pentru emailul transmis…

Vă rugăm să îi transmiteți clientului cele două modalități prin care ne poate contacta și unde ne poate adresa întrebările sau solicitările sale, respectiv adresa de email relatii.clienti@cetelem.ro și numerele de telefon: 021.305.12.00 / 0374.500.001.

Solicitarea sa va fi preluată și soluționată în cel mai scurt timp posibil.”

Cetelem

Asadar, sfatul meu este sa trimiteti la Cetelem o noua cerere de inchidere a cardului, care ar trebui solutionata „in cel mai scurt timp posibil”, dupa cum ne promite Cetelem.

Va rog sa reveniti la mine, pentru a-mi spune daca Cetelem v-a inchis cardul si v-a transmis adeverinta de refinantare.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

2 raspunsuri la “Cetelem nu vrea sa-mi dea adeverinta de inchidere a cardului pentru refinantare. Ce pot sa fac?

  1. Andreea

    Buna ziua, am un card de cumparaturi Cetelem unde achit lunar minimul de plata, acum o luna am mers la o banca Unicredit mai exact unde am facut o refinantare la un credit existent plus suma necesara pentru a inchide cardul Cetelem. Surpriza a fost ca banii s-au intors inapoi de la Cetelem intrucat au refuzat cererea de refinantare motivand ca ei nu accepta inchidere de contract prin refinantare. Este legal asa ceva? Ce as putea face pentru a inchide acel contract cu Cetelem, suma de bani nu o detin decat prin refinantare

    Reply
    1. Vasile Coman Post author

      Bancile si IFN-urile, printre care si Cetelem, sunt obligate de lege sa accepte rambursarea anticipata a unui credit, indiferent de modalitatea prin care se face aceasta, precum refinantarea.

      Astfel, articolul 66 din OUG 50/2010 privind contractele de credit arata urmatoarele:

      „(1) Consumatorul are dreptul, în orice moment, să se libereze în tot sau în parte de obligațiile sale care decurg dintr-un contract de credit. În acest caz, consumatorul are dreptul la o reducere a costului total al creditului, această reducere constând în dobânda și costurile aferente perioadei dintre data rambursării anticipate și data prevăzută pentru încetarea contractului de credit.”

      De aceea, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la Cetelem, prin e-mail la adresa: relatii.clienti@cetelem.ro, in care sa cereti aprobarea refinantarii.

      Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la Cetelem, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

      Cu stima,

      Vasile Pop Coman
      jurnalist
      Reclamatiibanci.ro

      Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


6 + = 10