Credius m-a inselat: trebuie sa dau inapoi de 4 ori mai multi bani decat am imprumutat. Ce pot sa fac?

credius reclamatie credit online

„Am probleme cu cei de la Credius

Eu le-am reclamat următoarele … am o problemă în legătură cu un contract la dumneavoastră și mă simt înșelat deoarece nu am fost informat adecvat cu privire la perioada de rambursare și la costurile foarte mari ale creditului.

am fost informat în legătură cu aprobarea creditului și cu valoarea ratei lunare în valoare de 248 lei.

menționez că nu am semnat nici eu ca împrumutat nici creditorul nefiind nici ștampilat de către unitatea dumneavoastră am ridica produsul și contractul personal nu online perioadă a fost făcută pe 60 de luni cu o rată fixă de248 lei pe lună ajungând să dau înapoi suma de 14907 este exagerat de mare adică de patru ori mai mult.

mai am încă un încă un contract la dumneavoastră cu numărul care mi se pare cat decât mai agreabil cu o rată de 166 pe o perioadă de 17 luni în graficul de rambursare da creditul a fost aprobat pe doișpe luni ceea ce așa apare și online. Deci nici acolo nu e o situație prea favorabilă din cauza acestui prin contract a mers pe încredere și nu am citit nimic nu credeam că voi depăși 24 de luni.

de curând am avut probleme de sănătate sunt diagnosticat cu lombosciatica am întrerupt locul de muncă o lună deoarece mi s-a recomandat repaus total acum sunt angajat cu doar două ore din cauza problemelor de sănătate am și trei persoane în întreținere nu prea am cum să-mi plătesc aceste rate enorme am început dificultăți de achitarea ratelor dar întârziere mai mici aproximativ între 10:20 de zile sunt sunat încontinuu sunt hărțuită de către operatorii dumneavoastră dumneavoastră primesc mesaje că voi fi raportate la biroul de credit mi se reamintește să-mi țin promisiunea etc

am vorbit cu un operator mi-a propus modificare dată scadentă dar nu am fost de acord deoarece mi s-a spus că îmi va crește și valoarea ratei după câteva zile mă uit online și mă trezesc cu data modifica Dar și cu majorarea arată aproximativ 75 RON pentru ambele contracte

am observat încă o surpriză pe luna a cincea că am restanță penalizări și rată curentă suma de 910 din câte știu valoarea penalităților nu poate depăși valoarea creditului acestea sunt niște clauze abuzive și penalități excesive vă rog să găsiți lumea asta soluție și vă cer sprijin amiabil deoarece nu doresc recuperarea prin măsuri judiciare am nevoie de renegociere a contractului. Acesta a fost răspunsul lor.

Ma hărțuiesc încontinuu cu apeluri, sa imi tin promisiunea de a achita la data x , imi spun ca trimit oameni la domiciliu . Am cerut amânare rata ptr 2-3 luni răspunsul a fost ca ei nu fac amânări ,restructurări , refinanțări in aceasta perioada.”


Raspuns

Stimata doamna,

Bancile si IFN-urile, asadar si Credius, sunt obligate de lege (OUG 50/2010 privind contractele de credit) sa-si informeze, in scris, clientii, cu privire la conditiile de creditare si costurile unui imprumut, inainte de semnarea contractului de credit.

Mai ales ca in cazul Credius, dobanda la credit este foarte mare, de 70%, ceea ce inseamna ca pentru creditul obtinut de dumneavoastra, de 4.000 de lei, trebuie sa platiti aproape 15.000 de lei, dupa 5 ani (60 de luni).

Aceste informatii esentiale trebuie sa fie prezentate intr-un document, intitulat „Informatii standard la nivel european privind creditul pentru consumatori”.

Iata prevederile OUG 50:

„Creditorul furnizează informațiile necesare care să îi permită consumatorului să compare mai multe oferte pentru a putea lua o decizie informată cu privire la eventuala încheiere a unui contract de credit.”

Informatiile se furnizeaza in scris, prin intermediul formularului „Informații standard la nivel european privind creditul pentru consumatori”.

In respectivul formular trebuie mentionate, printre altele:

  • Durata creditului
  • Valoarea totală pe care va trebui să o achitați – Înseamnă suma împrumutată plus dobânda și posibile costuri aferente creditului.

Daca dumneavoastra nu ati primit de la Credius, in scris, aceste informatii, atunci Credius a incalcat legea, iar dumneavoastra trebuie sa faceti o reclamatie in acest sens.

Puteti face o reclamatie si cu privire la refuzul Credius de a va aproba renegocierea contractului, pentru ca v-a crescut rata, desi nu ati dorit acest lucru.

Legea obliga Credius sa va reesaloneze sau sa refinanteze creditul.

Iata prevederile OUG 50/2010 privind contractele de credit:

„În cazul imposibilității consumatorilor de a accepta majorarea dobânzii, creditorul nu are dreptul să denunțe unilateral sau să rezilieze contractul.

Creditorul trebuie să facă o propunere, transmisă în scris, de reeșalonare sau de refinanțare a creditului, în raport cu veniturile actuale ale consumatorului.”

OUG 50/2010

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la reclamatia trimisa Credius, pentru a va ajuta sa rezolvati problema cu creditul.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

8 raspunsuri la “Credius m-a inselat: trebuie sa dau inapoi de 4 ori mai multi bani decat am imprumutat. Ce pot sa fac?

  1. crd

    Buna ziua, cei de la Credius din 24.06 nu imi mai raspund deloc. Am trimis de 2 ori ca doresc pastrarea valorii a ratei si reducerea perioadei contractuale . Pana acum in MAX 24 ore imi răspundeau , acum chiar deloc. Ce am de facut mai departe? Va multumesc

    Reply
    1. Vasile Pop Coman - Reclamatiibanci.ro Post author

      In aceste condiții, daca nu puteti rezolva problema singur cu Credius, va recomand sa luați legătura cu CSALB (Centrul de Soluționare Amiabila a Litigiilor Bancare), pe site-ul http://www.csalb.ro.

      CSALB va poate ajuta sa incheiati un acord amiabil cu Credius, in vederea achitarii datoriilor.

      Va rog sa reveniti la mine cu răspunsul primit de la CSALB cu privire la problema datoriilor la Credius.

      Cu stima,

      Vasile Pop Coman
      jurnalist
      Reclamatiibanci.ro
      vasile.coman@reclamatiibanci.ro

      Reply
  2. crd

    Am optat pentru pastrarea valorii ratei si reducerea de perioada a contractului, dar deja nu imi mai raspund asa repede ca pana acum. Mai astept n-am ce face.

    Reply
  3. crd

    Am facut o alta reclamație dupa acel raspuns prin care am relatat următoarele :
    Atunci va rog sa ma ajutati cu orice in legătura cu contractul nr 20848 ex: un alt plan de achitare a datoriilor ,eşalonarea plăţii sumelor datorate, reducerea sumei totale de plată, oferirea unei perioade fără plăţi, refinanțare pe o perioada mai scurta de timp, nu am apelat la o banca ptr o suma mare pe o perioada de 5 ani si ma trezesc sa am aceasi perioada lunga ptr o simpla rata a unui telefon, multumesc

    Reply
      1. crd

        Acesta a fost răspunsul la ultima reclamație:
        „Va informam ca in acest moment Credius IFN SA nu acorda restructurari/reesalonari/amanari/refinantari ale creditelor. Din pacate nu putem da curs solicitarii dumneavoastra de restructurare a creditului.
        Daca doriti sa platiti partial aveti doua optiuni:
        a) pastrarea valorii ratei si reducerea perioadei contractuale
        b) reducerea valorii ratei si pastrarea perioadei contractuale
        Va rog sa ne anuntati daca efectuati o plata partiala.”

        Ce ar fi bine sa aleg din cele propuse de ei? va multumesc

        Reply
        1. Vasile Pop Coman - Reclamatiibanci.ro Post author

          Alegeti varianta de plata a creditului Credius in functie de situatia dumneavoastra financiara: daca puteti, pastrati valoarea ratei creditului si reduceti perioada contractuala, pentru ca astfel veti plati mai putin la final. Daca nu, optati pentru reducerea valorii ratei.

          Reveniti va rog la mine, pentru a va ajuta sa rezolvati problema cu Credius.

          Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


9 − 1 =