„Buna ziua,
Am o problema in care sper ca ma puetti ajuta. Pe data de 31.03.2023 am primit un SMS de la BCR , unde imi intra pensia, ca mi s-a instituit o poprire si mi s-a blocat cardul.
Ieri, 03.04.2023 am intrat la agentia BCR unde mi-au spus ca un executor judecatoresc mi-a instituit poprirea dar mai mult nu stiu nici ei. Azi am sunat ore intregi la executorul judecatoresc, degeaba. Nu raspunde nimeni.
Nu am credite la banci, nu am nici o datorie fata de stat. Ce pot sa fac?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
O zi frumoasa va doresc”
Raspuns
Stimate domn,
Iata informatiile publicate de BCR cu privire la procedura informarii clientilor privind instituirea unei popriri:
„Cum sunt anuntat ca s-a instituit o poprire pe contul meu?
Executorul care a dispus infiintarea popririi are obligatia legala de a informa clientul debitor cu privire la masura popririi. Banca nu este obligata sa anunte clientul.
Totusi, banca transmite sms-uri de informare catre clienti cu informatii sumare asupra popririi instituite asupra conturilor pentru clientii PF, PFA si Micro. Mesajul de tip SMS este livrat in mod automat, in ziua infiintarii popririi asupra conturilor.”
Asadar, cu toate ca banca nu este obligata sa va informeze cu privire la datele popririi, consider ca BCR ar trebui sa va ofere toate informatiile de care dispune, pentru a afla cine si de ce v-a executat silit, adica sa va furnizeze adresa de infiintare a popririi primita de la executor.
De aceea, sfatul meu este sa faceti o cerere la BCR, in care sa solicitati o copie dupa adresa de infiintare a popririi, document pe care trebuia sa-l primiti si de la executorul judecatoresc.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la BCR.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro