„Bună ziua!
Am un credit la Cetelem cu asigurare in caz de deces etc.luat in 2010-2011. In 2021 ,august,după o biopsie mi s a pus diagnosticul de neoplasm uterin,in octombrie 2021 am primit decizia medicala de incapacitate de muncă,grad accentuat, februarie 2022 ,m
am operat.
Am plătit în continuare ratele la cardul de credit până în prezent , când situația mea financiara este destul de precară și am decis să încerc să deschid dosarul de daune. Din discuția telefonică am înțeles că poate fi respins ,din tonul interlocutoarei că se va tergiversa.
Dacă nu primesc e mail in două săptămâni pot reveni cu apel , că se va lua în considerare soldul din octombrie 2021, că trebuia să fac notificare în 30 de zile,astea s toate informațiile pe care le am primit. Despre suma care ar trebui sa acopere îngrijirea medicală,nimic.
Evaziv absolut tot. Nici nu mai cunosc termenii și condițiile contractului,nu mi cunosc drepturile,probabil voi cere o copie. Ce mă sfătuiți? Să aștept?”
Raspuns
Stimata doamna,
Dat fiind ca informatiile primite de la reprezentantul Cetelem sunt neclare si evazive, sfatul meu este sa nu asteptati si sa urmati procedura de deschidere a unui dosar de dauna.
Iata ce trebuie sa faceti, coform procedurii publicate de Cetelem: completati formularul de notificare a evenimentului asigurat (vedeti in fotografie cum arata), pe care-l puteti descarca de pe site-ul Cetelem.ro, la acest link, pe care trebuie sa-l trimiteti apoi la firma de asigurari Cardif, prin e-mail, la adresa: daune@cardif.com.
Confirmati apoi primirea si inregistrarea la formularului la numarul de telefon 031 226 11 11.
Iata informatiile prezentate pe site-ul Cetelem.ro cu privire la asigurarile pentru credite:
In domeniul asigurarilor, BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala Bucuresti actioneaza in Romania ca sucursala de broker in baza dreptului de stabilire, find autorizata de catre ORIAS Franta cu numarul 07023128 din data de 13.10.2017, inregistrata la Autoritatea de Supraveghere Financiara.
Reprezentanti legali: Miruna Senciuc si Jerome Diard.
Cetelem ofera protectie atat pentru Titularul contractului de credit cat si pentru Codebitor
Incepand cu 01.09.2009 pentru BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala Bucuresti, intermediaza:
1. Cardif Assurances Vie S.A. Paris Sucursala Bucuresti, avand sediul social in Bucuresti Str. Gheorghe Titeica nr. 212- 214, etaj 7, Sector 2, cod postal 020305, cod unic de inregistrare 24617136 din 17.10.2008, inregistrata la Registrul Comertului din Bucuresti cu numarul J40/17708 din 17.10.2008, cod de inregistrare in Registrul Asiguratorilor RX-192 Tel: + 40 31 226 11 25, Fax: +40 31 226 11 00, e-mail: ro-office@cardif.com sucursala a Cardif Assurance Vie, societate franceza pe actiuni cu capital social de 594.854.992 euro, societate organizata in conformitate cu Codul Asigurarilor, cu sediul in Bd. Haussmann nr. 1, 75009 Paris, Franta (fostul sediu, Bd. Kléber nr. 5, 75116 Paris, Franta), numar la Registrul Comertului din Paris B 732 028 154.
2. Cardif Assurances Risques Divers S.A. Paris Sucursala Bucuresti, avand sediul social in Bucuresti Str. Gheorghe Titeica nr. 212- 214, etaj 7, Sector 2, cod postal 020305, cod unic de inregistrare 24617128 din 17.10.2008, inregistrata la Registrul Comertului din Bucuresti cu numarul J40/17709 din 17.10.2008, cod de inregistrare in Registrul Asiguratorilor RX-782, sucursala a Cardif-Assurances Risques Divers, societate franceza pe actiuni cu capital social de 14.784.000 euro, societate organizata in conformitate cu Codul Asigurarilor, cu sediul in Bd. Haussmann nr. 1, 75009 Paris, Franta (fostul sediu, Bd. Kléber nr. 5, 75116 Paris, Franta), numar la Registrul Comertului din Paris B 308 896 547 . Pentru portofoliul de asigurari intermediate pana la data de 01.09.2009 asigurator este Cardif Asigurari SA cu sediul social in Bucuresti, Bd. Dacia, nr.153-155, et.2, Sector 2, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului Bucuresti sub nr. J40/18918/2006, avand CIF 19221991.
Produse de asigurare propuse in contextul unui contract de credit
Unul din riscurile acoperite de Asigurarea de Rambursare a Creditului este somajul; acesta presupune incetarea contractului individual de munca al persoanei asigurate, de drept sau la initiativa angajatorului, fapt care o determina pe aceasta sa devina somera, pentru o perioada mai mare de 60 de zile.
in cazul somajului, Asigurarea pentru Pierderea Involuntara a locului de Munca acopera plata ratelor lunare datorate de client pentru o perioada de maximum 6 luni.
In caz de concediu medical prelungit, Asigurarea de rambursare a creditului acopera situatia in care persoana asigurata nu mai poate munci ca urmare a unui accident sau a unei boli constatate de catre medic. Protectia pentru Incapacitate Temporara de Munca ofera protectie financiara pentru creditul contractat cu conditia ca pana in prima zi de intrerupere a activitatii, persoana asigurata sa fi desfasurat activitati profesionale (lucrative) generatoare de venituri. in cazul aparitiei unei incapacitati temporare de munca mai mari de 60 de zile, ca urmare a unui accident sau a unei imbolnaviri grave, clientii vor fi scutiti de plata ratelor lunare pentru o perioada de maximum 6 luni, plata fiind preluata de catre Asigurator.
In cazul dobandirii unei invaliditati totale si permanente avand drept consecinta pierderea totala si permanenta a capacitatii de munca intervine Protectia pentru Invaliditate Totala si Permanenta care se refera la protectie in cazul vatamarii corporale a Persoanei Asigurate ca urmare a unui accident sau a unei boli. Vatamarea, constatata de catre medicul expert al asigurarilor sociale, impiedica total Persoana Asigurata sa desfasoare activitati care i-ar aduce un venit, salariu, castiguri sau profit in cadrul oricarei ocupatii / profesii si care determina pensionarea de invaliditate (gradul 1 de invaliditate sau gradul 2 de invaliditate conform Legii 19/2001).
in cazul pierderii totale si permanente a capacitatii de munca, ca urmare a unui accident sau a unei imbolnaviri, Asiguratorul va plati in contul clientului valoarea integrala a creditului ramas la data producerii evenimentului.
In cazul decesului din orice motiv al persoanei asigurate intervine Asigurarea in caz de Deces, care se refera la un eveniment viitor, imprevizibil si fortuit, ce atrage obligatia Asiguratorului de a plati soldul creditului la data producerii evenimentului in conformitate cu Contractul de Asigurare.
Astfel, Asigurarea de rambursare a creditului iti ofera protectie financiara tie si celor dragi.
In plus fata de beneficiile mentionate mai sus, in cazul producerii unui accident, clientii sau familia beneficiaza de un suport financiar suplimentar, astfel:
– 100 lei sau 150 lei (in functie de produsul de credit contractat) pentru fiecare rata de credit scadenta in perioada de spitalizare;
– 4.000 lei platiti de Asigurator in contul clientului pentru acoperirea cheltuielilor cu ingrijirea medicala, in cazul dobandirii unei invaliditati totale si permanente (gradul 1 sau 2);
– 4.000 lei platiti de Asigurator familiei/mostenitorilor in caz de deces din accident
In cazul producerii unui eveniment asigurat consulta aici formularul de notificare a evenimentului asigurat.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la firma de asigurari Cardif.
Cu stima,
Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
Vă mulțumesc încă o dată pentru timpul acordat și pentru ajutor.
Am procedat exact cum mi ați spus: am completat formularul de notificare,l am transmis și am sunat pentru confirmarea primirii și a înregistrării.
Răspunsul a fost că e mail urile nu se procesează in aceeași zi, că mi s a deschis dosar de daună vineri, după discuția telefonică și că trebuie să aștept 14 zile lucrătoare până se verifică situația financiară și apoi mi se vor cere actele medicale, pentru că oricum am așteptat atât și notificarea trebuia făcută în 30 de zile de la producerea evenimentului și nu se știe dacă cererea va fi luată în considerare.
I am răspuns că informațiile de pe site-ul lor diferă:
– lista cu documentele necesare trebuie transmisă de ei în aceeași zi cu primirea formularului,iar eu trebuie să le trimit in termen de 10 zile;
-Iar în contractul de asigurare se specifică faptul că asigurătorul are dreptul să refuze plata in cazul in care notificarea nu s a făcut în termen, dacă nu poate stabili data, împrejurările și cauza producerii evenimentului și, în cazul meu nici nu mă gândesc la această ipoteză, atâta timp cât am acte care dovedesc cele de mai sus.
Mi s a răspuns că asta este procedura ,trebuie să aștept și dacă mă mai poate ajuta cu altceva.
Am mai întrebat ce acte medicale ar trebui să trimit , informațiile primite diferă de cele primite vineri, așa că n am decât să aștept informarea directă.
Și încă ceva,tonul și atitudinea lor dau clar de înțeles că se va tergiversa. Logic mi s ar fi părut să verifice întâi actele care dovedesc evenimentul și apoi situația financiară, așa cum arată procedura descrisă în contract și pe site-ul lor. Probabil voi avea de așteptat mult și,in cazul meu, mai puțin bine. Eu vă mulțumesc pentru tot,numai bine. O zi frumoasă!
Sfatul meu este sa nu asteptati 14 zile pentru verificarea situatiei financiare, asa cum vi s-a spus, ci sa trimiteti la Cardif toate documentele necesare pentru intocmirea dosarului de dauna, conform procedurii publicata de Cardif (vezi foto). (vedeti aici care sunt documentele necesare).
Reveniti va rog la mine, cand primiti raspuns de la Cardif.
Vă mulțumesc frumos! Luni voi face exact ce m ați sfătuit dv. și revin cu răspunsul din partea lor. Încă o dată, mulțumesc din tot sufletul!