Cum pot sa deblochez contul BCR, fara sa merg la banca?

BCR, inchidere cont

„Buna seara.Cum pot sa dezblocez contul blocat fics de 1 an (nu am stiut nimic,nu am fost anuntata) fara sa merg la banca ca ma aflu dupa hotare.In legatura ca a fost blocat contul ,la rindul sau si alocatia a fost suspentata de 1 an de zile.MULTUMESC”


Raspuns

Stimata doamna,

Daca este blocat contul BCR, puteti sa cereti deblocarea acestuia la numarul de telefon al bancii: +40214074200, apelabil din strainatate.

Conform contractului standard al BCR, banca poate inchide un cont, daca in acesta este inactiv, adica nu se afla bani in cont (sold zero) sau daca nu s-au efectuat operatiuni pe o perioada de 3 luni.

Banca este obligata sa-si anunte clientii inainte de inchiderea unui cont.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la BCR, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Iata prevederile din Contractul cadru pentru servicii bancare publicat de BCR, cu privire al inchiderea unui cont:

68. ÎNCHIDEREA CONTULUI BANCAR CURENT PENTRU CAZ DE CULPĂ

68.1.  BCR poate dispune închiderea Contului Bancar Curent respectiv şi încetarea Serviciilor Bancare aferente la apariţia oricăreia dintre următoarele cazuri de culpă:

(a) încălcarea de către Client a obligaţiei sale de plată a comisioanelor şi a Costurilor datorate BCR,

(b) neîndeplinirea de către acesta a condiţiilor cu privire la deschiderea şi funcţionarea Contului Bancar Curent,

(c) producerea de incidente de plăţi majore cu Instrumente de Plată de Debit, (d) orice caz de încetare prevăzut în art. 7.1.2 și 7.1.3, sau

(e) inactivitatea Contului Bancar Curent, adică prezenţa cumulată a următoarelor împrejurări:

(i) soldul este zero sau sub soldul minim prevăzut de Convenţie sau scade sub valoarea soldului minim stabilit de către BCR (publicată pe website-ul BCR www.bcr.ro şi afişată în Unităţile Bancare BCR), în cazul în care o astfel de valoare este aplicabilă, sau înregistrează descoperit de cont neautorizat,

(ii) lipsesc mişcări pe Contul respectiv pe o perioadă de 3 luni consecutive, exceptând aici curgerea calcului dobânzilor, comisioane de administrare şi altele similare şi

(iii) Clientul deține și alte Conturi Curente în valuta produselor de economisire BCR, dacă a contractat astfel de produse,

(iv) contul nu este atașat unor produse de creditare și

(v) Clientul nu deține produse de economisire/ investiții contractate prin alte societăți din Grupul BCR/ produse contractate cu BCR Banca pentru Locuințe S.A./ unități de fonduri de pensii administrate de societăți din Grupul BCR/ BCR PENSII, SOCIETATE DE ADMINISTRARE A FONDURILOR DE PENSII PRIVATE SA,

(f) în cazul în care, ca urmare a decesului Clientului, moștenitorii acestuia nu respectă obligațiile prevăzute conform art. 66.3 teza finală din CSB, indiferent de valoarea soldului Contului Bancar Curent,

(g) Clientul nu a efectuat Operațiuni de Plată prin Contul Bancar Curent, pe o perioadă de 5 ani consecutivi, exceptând aici curgerea calcului dobânzilor, comisioane de administrare și altele similare, indiferent de valoarea soldului Contului Bancar Curent, și nu a furnizat Băncii informațiile și documentele solicitate pentru aplicarea măsurilor de cunoaștere a clientelei conform reglementărilor aplicabile și politicilor Băncii în domeniul AML/CFT/KYC.

68.2.  Închiderea Contului Bancar Curent în cazurile menţionate în art. 68.1 se poate dispune printr-o simplă Notificare, fără nicio altă formalitate sau intervenţie a instanţei de judecată. BCR poate acorda Clientului un termen pentru remedierea acestor situaţii (atunci când se pot remedia), caz în care încetarea dispusă devine efectivă la data indicată în Notificare, dacă situaţia nu a fost remediată până la această dată.

68.3.  În vederea aplicării prevederilor art. 68.1, pentru Convenţiile aplicabile Serviciilor Bancare aferente Contului Bancar Curent care a fost închis:

(i) atunci când Serviciile Bancare erau furnizate exclusiv în considerarea Contului Bancar Curent care a fost închis, Convenţiile cu privire la Serviciile Bancare respective vor fi reziliate unilateral de la momentul prevăzut în art. 68.2; sau

(ii) atunci când Serviciile Bancare erau independente de Contul Bancar Curent care a fost închis, Convenţiile cu privire la acele Servicii Bancare vor fi modificate automat astfel încât Serviciile Bancare să poată să fie furnizate cu privire la sau prin intermediul unor alte Conturi Bancare Curente ale Clientului. În cazul în care Contul Bancar Curent este deschis în temeiul unei Convenţii pe baza căreia funcţionează şi alte Servicii Bancare, independente de Contul Bancar Curent care a fost închis, la închiderea Contului Bancar Curent, Convenţia respectivă rămâne în vigoare pentru toate celelalte Servicii Bancare care funcţionează în baza acesteia.

68.4.  BCR poate refuza furnizarea oricărui alt Serviciu Bancar atunci când a închis un Cont Bancar Curent şi/sau a reziliat unilateral Convenţia relevantă, pe baza motivelor precizate la art. 68.1, până la îndeplinirea obligaţiilor restante faţă de BCR.

68.5. În vederea aplicării prevederilor art.68.1, BCR poate dispune desfiinţarea pachetului de Servicii Bancare din care face parte Contul Bancar Curent respectiv, putând înceta furnizarea Serviciilor Bancare în integralitate sau doar parţial, în acest ultim caz urmând a aplica comisioane de administrare pentru fiecare Serviciu Bancare care rămâne în vigoare.”

5 raspunsuri la “Cum pot sa deblochez contul BCR, fara sa merg la banca?

    1. b

      A fost blocat ca nu veneau banii pe el din cauza ca a durat aproape 7 luni pina am obtinut negatia .La rindul sau dasarul pe ntru alocatie sa aprobat timp de 10 luni.

      Contul a fost blocat pe 16 ianuarie 2023.Platile la copil trebuiau sa vina in martie 2023(am fost anuntata prin email).Multumesc

      Reply
        1. b

          Mi sa raspuns ca e blocat.
          Eu mai intii mam adresat la ei ca cardul nu functiona,mi la ingitit ATM.Si au raspuns ca e blocat si pe cont sunt 00 bani.
          Dat din martie 2023 trebuuai sa apara banii anume pe contul descis.Insa nimic nui.

          Reply
          1. Vasile Coman Post author

            Daca e blocat contul, atunci cereti deblocarea acestuia, pentru ca daca un cont e doar blocat, nu inactiv, pot intra bani in el. In schimb, daca respectivul cont a fost inactiv, alocatia nu s-a incasat.

            Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


+ 5 = 12