„Bună ziua ,problema mea ar fi că ,la încercarea de retragere a unei sume de pe NeoCapital ,am fost contactat de un domn ,care îmi cere sa depun 25% din suma respectiva că fiind garanție pentru nu știu ce.
Nu cred că există așa ceva ,nu mi ae pare normal și ce as putea face.Banii din contul de NeoCapital ,au plecat Intr un alt cont …al cui nu știu.”
Raspuns
Stimate domn,
NeoCapital este un site inclus de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) in categoria alertelor pentru investitori, nefiind autorizat in Romania, ceea ce inseamna ca este posibil sa fie o inselatorie.
Suspiciunea de inselatorie este confirmata si de procedura utilizata in astfel de cazuri de frauda, prin solicitarea unei taxe pentru retragerea banilor din platforma de investitii.
Sfatul meu: nu platiti nicio taxa pentru retragerea banilor, pentru ca nu-i veti mai putea recupera si nu veti putea fi despagubita de autoritatile din Romania (ASF), dat fiind ca aceasta firma nu este autorizata.
Iata informatiile publicate de ASF cu privire la faptul ca NeoCapital nu este autorizata:
„NEXUS LLC (NEO CAPITAL – https://bitcoin360ai.digital/, https://my.neocapital.io/, https://neocapital.io/, CUARTO CAPITAL – https://my.cuarto.capital/, https://cuarto.capital/, https://cuartocapital.world/, WIZZ CAPITAL – https://wizzcapital.top/, https://my.wizzcapital.net, https://wizzcapital.net/, INVEST POINT – https://investpoint.pro/)
Entitatea NEXUS LLC (NEO CAPITAL – https://bitcoin360ai.digital/, https://my.neocapital.io/, https://neocapital.io/, CUARTO CAPITAL – https://my.cuarto.capital/, https://cuarto.capital/, https://cuartocapital.world/, WIZZ CAPITAL – https://wizzcapital.top/, https://my.wizzcapital.net, https://wizzcapital.net/, INVEST POINT – https://investpoint.pro/) nu este autorizată de Autoritatea de Supraveghere Financiară să presteze servicii și activități de investiții conform prevederilor Legii nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare.”
Pentru recuperarea banilor, trebuie sa faceti o plangere la Politie impotriva acelui domn de la Neocapital.
Plangerea la Politie o puteti face pe site-ul Politiei Romane, la acest link: https://www.politiaromana.ro/ro/petitii-online.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la Politie.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Iata avertismentul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), cu privire la brokeri, site-uri si alte entitati neautorizate cu care puteti pierde bani sau puteti fi inselat.
ATENȚIE LA ENTITĂȚI NEAUTORIZATE!
A. Ce trebuie să faceți pentru a evita să utilizați o entitate neautorizată?
Pentru siguranța investițiilor dumneavoastră, înainte de a investi în diverse instrumente financiare și, în special, înainte de a utiliza platforme de tranzacționare online, chiar dacă inițiativa contactării entității vă aparține în totalitate sau contactarea este efectul unei oferte privind serviciile MiFID II adresate direct sau indirect printr-o terță parte de către o entitate, A.S.F. vă recomandă să verificați dacă:
- Entitatea care oferă accesul la o platformă online de tranzacționare se regăsește în Registrul A.S.F.: Registrul instrumentelor și investițiilor financiare;
- Entitatea menționată la pct. 1 se regăsește la secțiunea ”Alerte investitori” existentă pe pagina web a A.S.F.: https://asfromania.ro/;
- Entitatea menționată la pct. 1 se regăsește la secțiunea Investor Alerts Portal (iosco.org) existentă pe pagina web a IOSCO;
- Entitatea menționată la pct. 1 este situată într-o altă jurisdicție decât cea a A.S.F. În acest caz, verificați alertele emise în mediul online și, în măsura în care jurisdicția respectivă are constituită o autoritate competentă similară A.S.F., verificați și pagina de web a respectivei autorități;
- Entitatea menționată la pct. 1 se regăsește în registrul companiilor (similar O.N.R.C.) din jurisdicția unde este situat sediul social al entității care operează platforma online de tranzacționare. Acordați o atenție sporită diferenței dintre denumirea brandului utilizat de platforma de tranzacționare și denumirea entității care operează platforma de tranzacționare!
Pe lângă verificările menționate la pct. 1-5, adresăm investitorilor din România rugămintea de a:
- verifica dacă entitatea nu utilizează așa-numitele site-uri clonă. Multe dintre aceste entități neautorizate folosesc, în mod abuziv, denumirea unor brokeri internaționali care operează legitim, la nivel global, prin licențe/autorizații emise de autorități competente similare A.S.F.;
- nu ceda insistențelor apelurilor telefonice, mesajelor și email-uri repetate, adresate de entități care propun investiții prin diferite platforme de tranzacționare online, cu promisiunea unor câștiguri imediate şi randamente foarte ridicate;
- acorda o atenție sporită instrumentelor de plată promovate de entitatea neautorizată pentru alimentarea contului, pentru că fiecare dintre acestea prezintă avantaje și dezavantaje în recuperarea rapidă a sumelor depuse.
Într-o astfel de situație, vă adresăm rugămintea de a contacta rapid Serviciul Monitorizare Activități Neautorizate și Petiții din cadrul Direcției Generale a S.I.I.F., utilizând Formularul tip II și adresa de e-mail Entitati.Neautorizate@asfromania.ro.
Dacă, după verificările recomandate anterior, nu ați obținut informații clare și complete privind entitatea care v-a contactat sau pe care intenționați sa o contactați, nu vă grăbiți să investiți bani prin acea platformă de tranzacționare online. Dacă totul sună prea bine ca să fie adevărat, probabil că vă aflați în fata unei înșelătorii (”Investment scams”)!
A.S.F. menționează că utilizarea unei entității neautorizate, nu vă da dreptul la despăgubiri prin Sistemul/Fondul de Compensare din România, așa că este puțin probabil să vă recuperați o parte din bani dacă lucrurile merg prost.
B. Cele mai întâlnite practici utilizate de entitățile neautorizate!
Practici comune utilizate de entitățile neautorizate, fără însă a ne limita la acestea:
- Dublarea/creșterea depunerii inițiale prin bonusuri, urmată de refuzul de a onora orice fel de retragere a fondurilor până la tranzacționarea unui volum foarte mare de către investitor (adesea imposibil de realizat);
- Tranzacționarea pe contul investitorilor fără permisiune, urmată de solicitarea în a suplimenta contul cu fonduri noi;
- Presiunea constantă prin apeluri telefonice, mesaje și e-mailuri repetate, dublată de solicitări repetate și insistente de a adăuga noi fonduri, pentru a „ajuta la recuperarea pierderilor” prin tranzacții viitoare prezentate ca fiind câștiguri sigure;
- Crearea/ oferirea unor servicii de recuperare, prin care aceste entități susțin că ajută la recuperarea fondurilor investitorilor sau că vânează entități neautorizate dar care, din păcate, sunt doar o altă formă de înșelăciune (”Investment scams”), adesea pusă în practică de aceiași entitate neautorizată care v-a fraudat de la bun început fondurile.
C. Ce trebuie să faceți dacă ați fost contactat de o entitate care nu se regăsește în Registrul A.S.F.?
Dacă sunteți în această situație, vă adresam rugămintea de a transmite o notificare către A.S.F. (Formularul tip I), în atenția Serviciului Monitorizare Activități Neautorizate și Petiții din cadrul Direcției Generale a S.I.I.F., la următoarea adresa de email Entitati.Neautorizate@asfromania.ro.
Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să contactați Serviciul Monitorizare Activități Neautorizate și Petiții din cadrul Direcției Generale –S.I.I.F. la următorul număr de telefon 021.659.6192.
D. Ce trebuie să faceți daca ați utilizat serviciile unei entități care nu se regăsește în Registrul A.S.F.?
Dacă ați utilizat serviciile unei entități care nu se regăsește în Registrul A.S.F., vă recomandăm următoarele:
- Depuneți o notificare (Formularul tip II) în atenția Serviciului Monitorizare Activități Neautorizate și Petiții din cadrul Direcției Generale a S.I.I.F. la adresa de email: Entitati.Neautorizate@asfromania.ro.
- Depuneți o plângere în atenția organelor de cercetare penală din România situate în zona unde ați declarat reședința, dacă interacțiunea cu entitatea neautorizată a condus la prejudicierea fondurilor încredințate de dvs. acelei entități.
- Depuneți o reclamație către autoritatea competentă din țara de origine a entității, în măsura în care jurisdicția respectivă a stabilit o autoritate similară A.S.F., dacă interacțiunea cu aceasta entitate a condus la prejudicierea fondurilor încredințate de dvs. acelei entități.
Șansele de recuperare rapidă a fondurilor încredințate unei entități neautorizate depind de instrumentul de plată utilizat de dvs., după cum urmează:
- dacă ați alimentat contul entității prin card de credit/debit, este posibil să aveți în continuare o șansă, atât timp cât acționați rapid și solicitați anularea operațiunilor (chargeback) în limita termenului legal;
- dacă ați alimentat contul entității prin transfer bancar sau prin criptomonedă, șansele de recuperare rapidă a fondurilor sunt drastic diminuate.
E. Informații utile cu privire la firmele de investiții din statele membre sau statele terțe care pot opera legal în România
Firmele de investiții și instituțiile de credit din spațiul EEA pot opera în România, atât la distanță, cât și prin înființarea unor sucursale, doar în baza unei notificări transmise A.S.F. de către autoritatea competentă din țara de origine vizând utilizarea pașaportului EU în România.
Informații privind lista entităților notificate, care prestează legal, pe teritoriul României, se regăsesc în Registrul instrumentelor și investițiilor financiare
Atribuțiile A.S.F., în calitate de autoritate competentă din stat membru gazdă, în raport cu autoritatea competentă din țara de origine sunt prevăzute de art. 244 din Legea nr. 126/2018 [1].
Firmele de investiții din state terțe pot opera în România doar prin înființarea unei sucursale care necesită autorizare locală din partea A.S.F., denumirea acestora fiind disponibilă în Registrul A.S.F., la secțiunea „Intermediari care prestează servicii de investiții financiare în România”, din Registrul instrumentelor și investițiilor financiare, situație în care A.S.F. este autoritate competentă.
Firmele de investiții din statele terțe nu pot opera la distanță în România, cu excepția situației în care investitorul de retail din România solicită, din proprie inițiativă (”reverse solicitation”), furnizarea serviciilor. Însă, în acest caz, firma nu poate oferta investitorului de retail din România un nou serviciu sau un nou produs financiar pe perioada relației contractuale, ci numai dacă investitorul de retail adresează o nouă solicitare. În acest caz, A.S.F. nu este autoritate competentă, iar investitorul de retail din România nu beneficiază de protecția MiFID II care a fost transpusă prin Legea nr. 126/2018.
Dacă informațiile prezentate la lit. A-E sunt neclare sau necesită o detaliere suplimentară, vă adresăm rugămintea de a contacta Serviciul Monitorizare Activități Neautorizate din cadrul Direcției Generale a S.I.I.F. la următoarea adresă de email: Entitati.Neautorizate@asfromania.ro. Totodată, vă rugăm să consultați lista privind entitățile neautorizate de ASF.
Comunicările ESMA din secțiunea WARNING AND PUBLICATIONS FOR INVESTORS (europa.eu) adresate investitorilor cu privire la produsele financiare speculative.
În final, vă mulțumim pentru atenția acordată pieței de capital și, totodată, vă asigurăm de suportul permanent al A.S.F. în rezolvarea problemelor întâmpinate.
______________________________
Am depus o reclamație la Revolut și sm primit următorul răspuns: Ne pare rău pentru situația cu care te confrunți, însă considerăm că Revolut Bank UAB a depus toate diligențele prin:
– avertizarea ta în mod proactiv cu privire la potențiale escrocherii sau fraude, furnizarea expresă a avertismentelor de fraudă pentru tranzacțiile în cauză, precum și prin implementarea sistemelor de securitate adecvate în ceea ce privește efectuarea și aprobarea tranzacțiilor;
– respectarea prevederilor legale aplicabile, respectiv efectuarea cererii de credit autorizată prin 2FA, precum și prin;
– deținerea sistemelor necesare și adecvate de control intern pentru a asigura siguranța operațiunilor derulate prin aplicație.
Implicarea directă și neglijența clienților noștri, prin partajarea informațiilor de securitate cu terți, autorizarea tranzacțiilor și semnarea contractelor în deplină cunoștință de cauză nu angajează răspunderea Revolut.
Pe baza informațiilor de mai sus, am decis să nu îți susțin reclamația, luând în considerare toate măsurile pe care le-am luat pentru a te proteja, fiecare dintre ele fiind explicată în paragraful anterior.
Lipsă documente justificative care să permită identificarea entității reclamante și ale produsului reclamat
Lipsă documente justificative care să permită identificarea entității reclamante și ale produsului reclamat.
Nu ati trimis la ANPC nicio dovada privind frauda online?
Bună ziua Dețin suma de aproximativ 3200 dolari la Neocapital .De ceva vreme mă sună, ultima dată s a întâmplat astăzi în jurul orei 11.00 aceeași persoană pe care o recunosc după voce pe nume Emanuel Stanciu care se recomandă ca fiind angajat al Neocapital și care astăzi mi a cerut contul bancar pentru a putea să-mi vireze această sumă .L-am întrebat dacă are nevoie și de alte date referitoare la contul meu din bancă , mi a răspuns că nu are nevoie decât de numele si contul meu ! I-am spus că mâine merg la bancă să mă informez să revină cu un apel .Puteți să mă sfătuți cum să procedez ? O zi bună . Mulțumesc .
Neocapital.top este un site/aplicatie fraudulos, pentru tepe/inselaciuni (scam) online sub pretextul investitiilor in cryptomonede.
Nu exista o firma de investitii Neocapital, totul este inventat, o minciuna pentru a va pacali.
Asadar, ceea ce trebuie sa faceti este sa reclamati la Politie persoanele care va suna, pentru a putea fi prinse si recuperati banii pe care i-ati trimis acestora si care v-au inselat ca vor face investitii si vor obtine castiguri pentru dumneavoastra.
Va rog sa reveniti cu raspunsul primit de la Politie.
Am depus plângere la poliție și la bancă. Pentru că acești escroci au revenit cu telefoane am depus o nouă plângere la poliție Mi s-a spus să aștept că voi fi contactat. Până în prezent nu am fost citat și nici nu am primit vreun răspuns .Intrebarea mea este dacă să le furnizez contul din bancă ?
Este inutil sa le furnizati contul bancar, pentru ca nu veti mai primi niciun ban inapoi.
Ei vor recurge in continuare la diverse tertipuri pentru a va pacali din nou, in special promitandu-va ca veti putea retrage banii daca veti plati diverse taxe.
Din păcate nu am obținut un răspuns favorabil din partea ANPC – lipsa documentele justificative care să permită identificarea entității reclamante și ale produsului reclamat.
Nu le-ati trimis si documente justificative?
De la Politie ati primit raspuns?
Acesta este răspunsul primit de la Poliție: Da, dar daca nu anuleaza ei ratele ca urmare a formularii cererii tale, eu nu pot face nimic mai departe catre ei in acest sens
Datoria Politiei e sa-i prinda pe hotii care au facut ilegal creditul la Revout in numele dumneavoastra si sa recupereze banii luati de la banca.
Sfatul meu este sa insistati ca Politia sa finalizeze ancheta privind aceasta frauda online.
Buna ziua. Tocmai am fost fraudata de Neo capital. Ce ati facut in sensul acesta? Sunt disperata!!!
Trebuie sa luati imediat legatura cu banca prin care ati facut platile, pentru blocarea acestora si a cardului. De asemenea, trebuie sa faceti o plangere la Politie.
Am reusit sa fac tot am depus 250 am retras 250 doar ca dupa singur m-am jucat si am pierdut
La fel sint și eu cu neocapitanl nici nu-mi mai răspunde la telefon
Salutare
Același lucru l-am pățit și eu cu acest Neo Capital
Puteți sa ma contactati pe e-mail sa discutam continuarea.
Vă mulțumesc.
Stimate Domn,
Sunt o alta victima a unei fraude informatice, a celor de la „NEOCAPITAL”.
Am depus o plângere la Politie, am sunat banca imediat ce am realizat ca am fost jefuita.
Și cu disperare caut o salvare, fiindcă la acest moment ma aflu intr-o situație critica și nu știu ce demersuri sa mai fac, către instituțiile statului abilitate…
Va multumesc
Politia este institutia statului abilitata in cazul fraudelor online, iar banca trebuie sa va ajute sa rezolvati problema.
Ce raspuns ati primit de la banca?
Buna seara !
Si eu am fost inselata de NeoCapital prin asa numita d-na Camelia Ryan care este online tot timpul pe ,,telegram”.Aceasta individa a furat banii din contul unui domn si i-a transferat in contul meu cerandu-mi sa ii depun intr-un ATM de criptomonede.Noroc ca mi-am dat seama la timp si i-am restituit banii d-nului pagubit.Eu am ramas totusi cu paguba de 1173lei.Daca hotarati sa ne unim impotriva lor su sunt de acord.
Si adresa mea de mail o puteti da.Multumesc!Pârlea Rodica-Mioara
Bună ziua domnule Vasile Coman
Același lucru l-am pățit și eu cu acest Neo Capital
Puteți să îi dați adresa mea de email ca să ne unim forțele împotriva acestor excrocii
Vă mulțumesc.
Ioan Budescu
Și eu am fost fraudata de Neocapital prin Revolut și din păcate nu se poate face nimic.
Ati facut reclamatie la Revolut?
Am făcut reclamație la Revolut dar nu au putut sa ma ajute cu nimic.
Acești escroci de la Neocapital nu numai ca m-au pacalit sa le transfer foarte mulți bani, dar au inițiat și un credit de nevoi personale direct din aplicația Revolut iar eu acum trebuie sa plătesc rate pentru acest credit
Nu trebuie sa platiti creditul facut de escrocii de la Neocapital.
Un credit facut printr-o frauda este ilegal, asadar ceea ce trebuie sa faceti este sa trimiteti la Revolut o cerere de anulare a creditului, dat fiind ca nu a fost facut de dumneavoastra.
Va rog sa reveniti cu raspunsul primit de la Revolut.
Cei de la Revolut spun ca am semnat contractul cu semnătura electronică și sunt direct răspunzătoare pentru rambursarea creditului
Vă mulțumim pentru răbdare în timp ce am lucrat la examinarea cazului dvs. Conform actualizării experților noștri, vedem că ați semnat contractul de credit cu semnătură electronică calificată furnizată de un furnizor de servicii Trust.
Procesul de semnare a contractului de credit este securizat prin utilizarea 2FA, înseamnă că trebuie să cunoașteți parola pentru a vă accesa aplicația Revolut și, de asemenea, completați OTP-ul de 8 cifre pe care îl primiți prin SMS pe numărul folosit pentru a vă crea contul Revolut .
În lumina celor de mai sus, considerăm că sunteți răspunzător pentru semnarea contractului de credit și implicit pentru rambursarea creditului.
In acest caz, sfatul meu este sa incercati sa solutionati acest litigiu cu Revolut cu ajutorul CSALB, printr-o cerere completata pe site-ul CSALB.ro, la acest link.
De asemenea, puteti sa faceti o reclamatie impotriva Revolut la ANPC, pe site-ul ANPC.ro, la acest link.
Va rog sa reveniti cu raspunsurile primite de la ANPC si CSALB, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.
Nu am obținut un răspuns favorabil din partea ANPC!
Care este raspunsul primit de la ANPC?