Cum procedez daca nu am primit raspuns la cererea de amanare a ratei, iar banca mi-a blocat cardul?

Buna ziua,
Am nevoie de un raspuns la o intrebare: din data de 1 aprilie sunt in somaj la nivel de unitate, lucrez ca camerista in hotel. Pe data de 3 aprilie am depus solicitare de amanarea ratelor, deoarece am un credit de nevoi personale si data scadenta este pe data de 6. Solicitarea a fost depusa direct la banca.

Pana in data de 21 aprilie nu am primit niciun raspuns asa ca am scos un formular dupa internet si am facut alta solicitare tot la banca unde am atasat si o adeverinta de la servici precum sunt in somaj.

Mentionez ca la data scadenta pe 6 aprilie nu am platit rata, dar am primit sms si am fost sunata de la banca. Am spus situatia dar niciun rezultat, dupa cara mi s-a blocat si cardul de salariu si mi s-a zis ca am si pe fiecare zi penalitati pe fiecare zi de intarziere si raspunsul la solicitare il primesc in 30 de zile nu in 15 cum stiam.

Pe data de 6 mai rata trebuie achitata iar intrebarea mea este: se poate retrage rata din banii de somaj, cand ii primesc? Sau cum sa procedez in cazul ca mai e putin si am o luna de zile de cand am depus prima solicitare? Va multumesc cu respect


Raspuns

Stimata doamna,

Banca ar fi trebuit sa va amane rata la credit din ziua in care ati depus cererea, adica din 3 aprilie, astfel ca nu trebuia sa platiti rata la scadenta din 6 aprilie.

OUG 37/2020 privind amanarea ratelor la credite a intrat in vigoare in 30 martie 2020, ziua in care a fost publicata in Monitorul Oficial, asadar din acea data bancile sunt obligate sa amane ratele la credite.

In aceste conditii, banca nu a avut niciun motiv sa va blocheze cardul si nici nu are voie sa va puna penalitati de intarziere, daca nu ati achitat rata, la scadenta din 6 aprilie.

De asemenea, banca nu trebuie sa va ia banii pentru somaj, daca-i veti primi intre timp.

In acelasi timp, banca ar fi trebuit sa va raspunda la cererea de amanare a ratei intr-un termen de 15 zile de la depunerea cererii, conform prevederilor OUG 37/2020, nu in termen de 30 de zile, cum vi s-a spus.

Sfatul meu e sa trimiteti la banca o reclamatie in care sa cereti sa vi se amane rata din data in care ati facut cererea si sa va restituie banii retrasi de pe card.

Daca nu stiti cum sa faceti reclamatia si daca nu puteti rezolva problema, reveniti la mine, la telefon 0723292899, email: vasile.coman@bancherul.ro.

Va recomand, de asemenea, sa apelati si la solutionarea amiabila a litigiului cu banca, prin CSALB: sunati la telefon 021.94.14 si intrati pe site-ul: CSALB.ro.

Vasile Coman

jurnalist

Reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


− 1 = 2