Din cauza numarului mare de solicitari pentru amanarea ratelor la credite, BRD isi anunta clientii ca cei pe care nu reuseste sa-i contacteze in timp util vor fi nevoiti sa-si achite ratele in continuare, pe lunile martie si aprilie, urmand ca abia din luna mai sa se aplice suspendarea platii ratei.
BRD precizeaza ca amanarea ratelor se face incepand cu luna aprilie, desi a anuntat din 18 martie ca ofera aceasta posibilitate.
O solutie incorecta, pentru ca nu clientii sunt vinovati ca banca nu-i poate contacta la timp. Normal ar fi ca amanarea ratelor sa se faca din momentul inregistrarii cererii, iar ulterior sa se clarifice problemele, astfel incat sa nu apara situatii in care oamenii sunt inregistrati la Biroul de Credit din vina bancii, pentru ca aceasta nu i-a contactat la timp.
„Amânarea la plată se poate realiza începând cu luna aprilie. Având în vedere că sunt foarte multe solicitări în lucru, în situația în care nu ai fost contactat de echipa noastră până în data scadentă a ratei din luna aprilie, îți recomandăm să achiți și rata aferentă acestei luni, urmând ca amânarea la plată să aiba loc începand cu rata aferentă lunii mai. În cazul în care nu ai această posibilitate, poți încerca să achiți această rată până la finalul perioadei de amânare astfel încat să eviți eventuale penalități și raportări la Biroul de Credite”, precizeaza BRD, pe site.
„Dacă nu am plătit rata aferentă lunii curente sau o rată anterioară, mai pot beneficia de această facilitate?
În funcție de numărul de zile de întarziere pe care îl înregistrezi, specialiștii noștri analizează situația ta, însă recomandarea noastră este să achiți restanțele curente sau rata aferentă lunii martie. Astfel, poți evita eventuale penalități și raportări la Biroul de Credit. În cazul în care, din motive obiective, nu poți onora aceste recomandări, cererea ta va fi analizată separat și în funcție de situația ta, îți vom oferi o posibilă soluție de amânare”, spune BRD.
BRD nu precizeaza si ce se intampla cu ratele dupa cele trei luni de amanare, insa clientii sai au dezvaluit ca se prelungeste perioada de creditare cu cele trei luni in care ratele au fost amanate, astfel ca rata nu creste, dupa cele trei luni de amanare.
Pe de alta parte, pe perioada celor trei luni de amanare trebuie platita asigurarea de viata, in cazul creditelor care au asigurare.
BRD mai spune ca „oricine cere amanarea ratelor va fi inclus in program, nu este nevoie de dovezi suplimentare. Exista o preconditie, si anume ca ratele sa fie platite la zi. Si daca nu sunt platite, vom gasi o solutie, dar este o procedura separata, care implica restructurarea creditului.”
BRD mai mentioneaza ca se pot face in continuare cereri pentru amanarea ratelor cu trei luni, in conditiile impuse de banca, pana cand intra in vigoare normele de aplicare ale Ordonantei de Guvern din 26 martie, care obliga bancile si IFN-urile sa amane ratele celor afectati direct sau indirect de criza COVID-19 pe o perioada de 9 luni, pana la sfarsitul anului.
BRD a anuntat, in 18 martie, ca ofera clientilor persoane fizice si micilor firme afectati de criza COVID-19 posibilitatea de a amana pentru 3 luni plata ratelor la credite.
De asemenea, firmele mici (cu cifre de afaceri de pana la 1 milon de euro pe an) pot sa prelungeasca cu 3 luni facilitățile de credit pe termen scurt care expiră în următoarele 3 luni.
Cei care au carduri de credit la BRD pot sa-si amane timp de o luna plata ratei si pot extinde, tot cu o luna, perioada de gratie.
In acelasi timp, BRD a decis sa extinda numărul ratelor fără dobândă de la 6 la 18 luni.
O alta masura luata de BRD pentru clientii persoane fizice este utilizarea aplicatiilor online, atat pentru administrare, cat si pentru platile in lei si euro, tip SEPA, fara comisioane, in perioada 16 martie – 16 iunie 2020.
BRD a inchis unele unitati, iar altele functioneaza cu program scurt. (vezi aici detalii)
Iata informatiile utile publicate de BRD privind amanarea ratelor:
Pot beneficia de “ordonanța privind amânarea ratelor” adoptată de Guvern pe 26 martie 2020 dacă am aplicat deja la facilitatea oferită de bancă?
Până la publicarea normelor de aplicare a acesteia, analizăm toate informațiile pentru a fi pregătiți cu măsurile necesare. În continuare poți opta pentru facilitatea propusă de BRD clienților săi, respectiv amânarea cu 3 luni a ratelor la credite.
În cazul în care dorești să beneficiezi de acesată amânare, poți completa formularul disponibil pentru persoane fizice aici.
Pentru ce tipuri de credite se aplică amânarea la plata ratelor?
Soluția de amânare la plată a ratelor este disponibilă doar pentru creditele de nevoi personale și creditele garantate cu ipoteca (inclusiv Prima Casă).
Pentru cardul de credit ti-am pregătit facilități de plată și rambursare. Acestea se aplică automat fără nicio altă acțiune din partea ta. Mai multe detalii gasesti aici.
În cel mai scurt timp, vom oferi informații privind soluțiile de amânare la plată și pentru descoperitul autorizat de cont (overdraft).
Ce se întâmplă cu rata lunii martie? Dar cu cea a lunii aprilie?
Îți recomandăm să asiguri în cont suma necesară pentru acoperirea ratei scandente în luna martie, urmând ca apoi, începând cu luna aprilie, sa fie suspendate plățile pentru perioada de 3 luni.
Dacă nu primesc un răspuns până la rata lunii aprilie, trebuie să o achit și pe aceasta? Dacă nu am această posibilitate, ce se întâmplă?
Amânarea la plată se poate realiza începând cu luna aprilie.
Având în vedere că sunt foarte multe solicitări în lucru, în situația în care nu ai fost contactat de echipa noastră până în data scadentă a ratei din luna aprilie, îți recomandăm să achiți și rata aferentă acestei luni, urmând ca amânarea la plată să aiba loc începand cu rata aferentă lunii mai.
În cazul în care nu ai această posibilitate, poți încerca să achiți această rată până la finalul perioadei de amânare astfel încat să eviți eventuale penalități și raportări la Biroul de Credite.
Dacă nu am plătit rata aferentă lunii curente sau o rată anterioară, mai pot beneficia de această facilitate?
În funcție de numărul de zile de întarziere pe care îl înregistrezi, specialiștii noștri analizează situația ta, însă recomandarea noastră este să achiți restanțele curente sau rata aferentă lunii martie. Astfel, poți evita eventuale penalități și raportări la Biroul de Credit.
În cazul în care, din motive obiective, nu poți onora aceste recomandări, cererea ta va fi analizată separat și în funcție de situația ta, îți vom oferi o posibilă soluție de amânare.
Solicitarea ta va fi redirecționată și vei fi contactat de unul dintre consilierii BRD în cel mai scurt timp pentru prezentarea soluției identificate.
Dacă situația mea este critică și știu deja că nu voi avea un venit nici în următoarele 3 luni, cum anunt această situație?
Înțelegem foarte clar posibilele dificultăți ale clienților noștri și depunem toate eforturile necesare împlementării unor soluții suport, rapide și care să raspundă în mod real nevoilor actuale. Soluția oferită în prezent este de amânare la plată pentru 3 luni.
În cazul în care aceasta soluție nu este suficientă, ulterior acestor prime 3 luni, te rugăm să revii cu solicitarea ta concretă completând formularul de pe site și vei fi contactat de unul dintre consilierii BRD în cel mai scurt timp pentru prezentarea soluției identificate.
Sunt izolat la domiciliu și nu știu cât va dura această situație. E nevoie să prezint vreun document justificativ?
Soluția pe care ți-o propunem acum și care permite amânarea la plată a ratelor pentru o perioadă de 3 luni, nu prespune prezentarea niciunui document justificativ.
Este suficient să accesezi site-ul www.brd.ro și să completezi formularul dedicat (disponibil aici), urmând să primești un raspuns de la bancă în cel mai scurt timp posibil.
Dacă nu sunt mulțumit de răspunsul oferit, unde mă pot adresa?
În cazul în care nu ești mulțumit de răspunsurile oferite, ne poți adresa o reclamație oficială utilizand datele noastre de contact, disponibile aici.
Pot solicita și amânarea plății pentru asigurare?
Amânarea la plată a ratelor pentru 3 luni presupune acordarea unei perioade în care nu este necesar să achiți principalul și dobânda aferente ratelor tale lunare. Asigurarea de viață/imobil (dacă există) nu se poate amâna și trebuie achitată în continuare de către tine.
Pot face solicitarea de amânare în calitate de co-împrumutat?
Poți solicita amânarea în calitate de co-împrumutat doar în situația în care solicitantul este în imposibilitate de a solicita această amânare.
Cum pot vizualiza stadiul solicitării?
După completarea formularului dedicat, disponibil aici, vei fi contactat de un reprezentant BRD pentru prezentarea ofertei de amânare.
După stabilirea condițiilor de amânare la plată, se vor efectua modificarile în baza de date a Băncii, urmând ca acestea să îți fie comunicate în scris, pe adresa de e-mail furnizată. Chiar dacă avem foarte multe cereri în procesare, te asigurăm că vei primi un răspuns în cel mai scurt timp posibil.
Dacă situația mea devine critică, familia mea va fi obligată să îmi achite ratele sau este suficientă asigurarea de viață?
Pentru că înțelegem foarte clar dificultățile tale, depunem toate eforturile necesare implementării unor soluții suport, rapide și care să răspundă în mod real nevoilor actuale.
De când se aplică amânarea la plată?
Solicitările de amânare la plată a ratelor pot fi transmise încă din data de 18 martie 2020 (data la care s-a transmis și un comunicat oficial de către BRD), utilizând formularul dedicat, disponibil aici. După transmiterea solicitării, un consilier te va contacta și, in funcție de situația ta, vei avea posibilitatea de a opta pentru amânarea plăților timp de 3 luni.
Astfel, după stabilirea și respectarea condițiilor, poți beneficia de amânarea la plată începând cu rata scadentă în luna aprilie.