De ce mi s-a poprit contul cu alocatia pentru copil la Raiffeisen Bank, desi legea interzice acest lucru?

Raiffeisen Bank mi-a poprit contul cu banii din alocatia copilului, desi, din cate am aflat, nu au voie sa retina banii din alocatie, iar banca stia ca in respectivul cont primeam doar banii de alocatie. Ce pot sa fac?


Raspuns

raiffeisen_bank_austria_scrisoare_garantie_gfr_gruia_stoicaIntr-adevar, conform Codului de procedura civila, “alocatiile de stat si indemnizatiile pentru copii, ajutoarele pentru ingrijirea copilului bolnav, ajutoarele de maternitate, cele acordate in caz de deces, bursele de studii acordate de stat, diurnele, precum si orice alte asemenea indemnizatii cu destinatie speciala, stabilite potrivit legii, nu pot fi urmarite pentru niciun fel de datorii.

Am luat legatura cu reprezentantii Raiffeisen Bank pentru clarificarea acestei probleme, iar raspunsul acestora este urmatorul: banca este obligata de catre executorul judecatoresc sa popreasca toate conturile clientilor executati silit, in limita sumelor datorate.

Reprezentantii Raiffeisen spun ca banca nu verifica provenienta sumelor de bani inainte de a efectua plata catre executorul judecatoresc, din motive tehnice si legale. Cu alte cuvinte, chiar daca este vorba de bani din alocatie, acestia sunt propriti, cu toate ca legea interzice acest lucru.

Raiffeisen precizeaza ca pentru orice modificare (diminuare / majorare a incasarilor), clientul trebuie sa anunte banca pentru a actualiza datele sale. Banca nu verifica ce incasari urmeaza sa intre intr-un cont si de unde deorece sunt setari automate pe contul clientului, iar sumele intra din surse diverse. Atunci cand banca, conform legii, trebuie sa instituie o poprire pe un cont, o face automat; Cientul poate sa instiinteze reprezentantii bancii ca va intra o suma si in valoare de cat anume sub forma de indemnizatie copil si atunci banca seteaza in aplicatie sumele ce urmeaza sa intre din acea sursa, pentru a nu fi aplicata poprirea si pe acele sume.

In aceste conditii, pentru a va recupera suma de bani poprita ilegal, trebuie sa faceti o reclamatie la banca, in care sa cereti eliberarea unui extras de cont din care sa rezulte ca este vorba de sume provenite din alocatie, iar cu aceasta dovada sa mergeti apoi la executorul judecatoresc, pentru a cere rambursarea banilor.

Raiffeisen mai precizeaza ca in urma sesizarii dumneavoastra, a fost intocmita de catre banca, inca din 23.12.2015, o adresa de restituire sume care a fost transmisa catre biroul executorului judecatoresc PLES DANIELA MARIA IORDANA, dar pana in 29 decembrie nu a primit nici un raspuns din partea acestuia.

Va rog sa reveniti daca nu reusiti sa rezolvati problema sau daca aveti nevoie de ajutor sau de alte informatii.

Cu stima,
Vasile Coman
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

3 raspunsuri la “De ce mi s-a poprit contul cu alocatia pentru copil la Raiffeisen Bank, desi legea interzice acest lucru?

  1. Patru Nicoleta Alexandra

    Bună ziua, în ultima perioadă banca raiffeisen a efectuat câteva schimbări în sistemul lor, însă eu în calitate de client nu am fost informat. Una dintre schimbări este ca au închis casieriile din majoritatea agențiilor. Am fost informata ca am poprire pe cont insa nu mi am făcut griji deoarece pe acest cont îmi întra doar alocația de stat al minorului A în vârstă de 6 ani. M am dus la banca unde mi am deschis contul, în Otopeni unde nu mai au caserie asa ca nu am putut efectua nici o tranzacție. Am sunat la surcusala din Colentina pentru a ma informa dacă au caserie, însă nu a răspuns nimeni timp de 1h de sunat încontinu. Am sunat in call center pentru informații, după doar 40 de minute îmi răspunde o domnișoara, ii explic ca am poprire pe cont și nu pot efectua tranzacții cu cardul sa scot alocația, îmi zice sa ma duc la banca în Colentina. M am dus la agenția din Colentina unde nu este casierie, ii explic toată situația, ma cearta o doamna ca nu am scos alocația atunci când am primit un sms de la banca. I am explicat ca in acel interval de ore eram la munca și nu am putut, doamna da din umeri…. O întreb de alta agenție cu caserie a zis sa sun la call center :). Ajung acasă, întru pe sitte unde nu găsesc nimic cu specific. Trimit email în care solicit o lista cu agențiile care mai au agenție, și nimic. Întru pe messenger trimit msj, îmi răspunde trimițând.ma pe site. Le solicit o lista. Îmi dau o lista unde era trecuta și Colentina, agenția la care am fost. Ma duc la agenția din Dorobanți coada 2 h, cu copilul lângă mine. Întru, domnul de la caserie îmi spune ca nu pot scoate banii de la caserie dacă am poprire, ca trebuie sa fac cerere la call center, și sa scot banii cu cardul . 10. 12. 2021.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


+ 3 = 10