„Bună ziua!
Am cerut un împrumut de la un IFN( Hora credit) pe data de 31.12.2023, în jurul orei 09.30, am sunat în departamentul de informații pentru a afla dacă voi primi suma respectivă in aceeași zi, colega mi a transmis faptul ca voi primii banii in maxim o ora in cont.
Astăzi suntem în data de 03.01.2024 și nu am primit banii.Am sunat în fiecare zi la aceștia și mi au spus ca in nu ar trebui să fiu comisionata pentru aceste zile deoarece nu mi au intrat acești bani și să sun astăzi, am discutat astăzi cu un coleg și mi a transmis faptul ca, nu îl interesează ce am vorbit cu o colega sau cu alții, trebuie să achit acea dobândă deoarece atunci s a semnat contractul, deși mi s a spus foarte clar faptul ca voi primii banii in ziua in care am depus și solicitarea, altfel aș fi solicitat depunerea în ziua de 03.01.2024, dacă ar fi știut ca nu îmi vor fi virați.
Aș dori sa aflu părerea dumneavoastră.
Vă mulțumesc!”
Raspuns
Stimata doamna,
Corect este ca dobanda la creditele IFN-urilor, precum Hora Credit, sa fie platita din momentul in care intra banii in cont, dat fiind ca se calculeaza pe zi, inclusiv in zilele nelucratoare, nu pe an, ca in cazul unui credit bancar.
Nu este normal sa platesti dobanda pentru niste bani de care nu ai beneficiat.
Cu toate acestea contractul standard publicat de Hora Credit (CONDIŢIILE GENERALE PRIVIND CONTRACTUL DE ÎMPRUMUT CU PLATA ÎN MAI MULTE RATE ȘI UTILIZAREA SERVICIILOR (ÎMPRUMUTUL CU RATE DESCRESCATOARE) prevede ca dobanda trebuie platita din momentul semnarii contractului, ceea ce poate fi considerata o clauza contractuala abuziva:
„După acceptarea condiţiilor contractuale, Creditorul va transfera de îndată suma aprobată în contul Împrumutatului, indicat de către acesta.
În anumite cazuri, Data acordării împrumutului, respectiv data de la care curge dobânda aferentă împrumutului, nu coincide cu data intrării efective a sumei de bani în contul Împrumutatului, sens în care Împrumutatul acceptă și înțelege în mod expres faptul că, în situația în care acesta solicită transferul sumei de bani la o bancă la care Creditorul nu are cont bancar deschis, respectiv altă bancă în afară de cele menționate la art. 3.4 mai jos, există posibilitatea ca tranzacția să fie procesată la o dată ulterioară, în conformitate cu politica băncii la care are deschis contul Împrumutatul.
3.4. Creditarea contului deschis de către client la una dintre băncile cu care Hora colaborează se face astfel:
– Transfer bancar într-un cont deschis la BCR – în aceeași zi, indiferent că este zi nelucrătoare;
– serviciul de transfer pe card deschis la Libra Bank – în aceeași zi, de regulă în 30 min, indiferent că este zi nelucrătoare;
Creditorul are obligaţia de a efectua plata reprezentând împrumutul acordat în contul comunicat de Împrumutat în termen de 2 zile lucrătoare de la transmiterea contractului de împrumut, Creditorul nefiind răspunzător asupra validităţii şi funcţionalităţii adecvate a contului indicat de Împrumutat pentru efectuarea plăţii.”
Hora Credit
De aceea, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la Hora Credit, prin e-mail, la adresa: info@horacredit.ro, in care sa solicitati recalcularea dobanzii din ziua in care v-au intrat banii in cont, daca apreciati ca fiind o clauza abuziva prevederea contractuala prin care dobanda se calculeaza din ziua semnarii contractului.
Va rog sa reveniti cu raspunsul la reclamatie primit de la Hora Credit, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro