„Bunã,am fost sunatã de cãtre cei de la hora credit şi am vb cu un domn care a zis cã imi trimite un mesaj sã apãs pe un link pentru detalii şi in momentul in care am apãsat deja ei imi transferau banii in cont,binențes cã nu vroiam nici o sumã mai ales cã nu
ştiam suma ratele care vor fi şi etc,asta sa intâmplat in 25.10.2023 şi in 27.10.2023 am returnat suma,am tot sunat la ei au zis sã le trimit email cu dovada plãții şi am trimis,ei zic cã nu au primit emailu.ce am de fãcut ?cã nu vreau sã mã trezesc cu
ratele lor imense,sã imi lichideze contul aş vrea.vã mulțumesc”
Raspuns
Stimata doamna,
Hora Credit, precum si celelalte IFN-uri si banci, sunt obligate de lege sa va informeze, inainte de a va acorda un imprumut, cu privire la costurile acestuia, astfel incat sa stiti dinainte cat veti avea de platit.
Informatiile precontractuale privind costul unui credit se regasesc intr-un document denumit formularul „Informații standard la nivel european privind creditul pentru consumatori” pe care Hora Credit ar fi trebuit sa vi-l aduca la cunostinta inainte de a va vira banii aferenti creditului.
Daca Hora Credit nu v-a instiitat cu privire la costurile imprumutului, atunci trebuie sa faceti o reclamatie la Hora Credit, prin e-mail, la adresa: info@horacredit.ro, in care sa cereti si anularea creditului.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la Hora Credit, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Prederile OUG 50/2010 privind contractele de credit:
Informații precontractuale
Articolul 11
(1) Creditorul și, după caz, intermediarul de credit furnizează consumatorului, pe baza clauzelor și a condițiilor de creditare oferite de către creditor, precum și, după caz, a preferințelor exprimate și a informațiilor furnizate de către consumator, informațiile necesare care să îi permită consumatorului să compare mai multe oferte pentru a putea lua o decizie informată cu privire la eventuala încheiere a unui contract de credit.
(2) Informațiile sunt furnizate:
a) cu suficient timp înainte, dar nu cu mai puțin de 15 zile înainte ca un consumator să încheie un contract de credit sau să accepte o ofertă;
b) pe hârtie sau pe alt suport durabil și sunt redactate în scris, vizibil și ușor de citit, fontul utilizat fiind Times New Roman, mărimea de minimum 12 p. În cazul în care informațiile sunt redactate pe hârtie, culoarea de fond a hârtiei pe care este redactat formularul trebuie să fie în contrast cu cea a fontului utilizat;
c) prin intermediul formularului „Informații standard la nivel european privind creditul pentru consumatori”, prevăzut în anexa nr. 2.
(2^1) Informațiile precontractuale trebuie redactate astfel încât să nu inducă în eroare consumatorii, prin utilizarea unor expresii tehnice, juridice sau specifice domeniului financiar-bancar, prin utilizarea de prescurtări sau inițiale ale unor denumiri, cu excepția celor prevăzute de lege sau de limbajul obișnuit. Termenii tehnici vor fi explicitați la solicitarea consumatorului, în scris, fără costuri suplimentare.
(3) Perioada de 15 zile prevăzută la alin. (2) lit. a) se poate reduce cu acordul scris al consumatorului.
(4) În cazul în care creditorul a furnizat formularul „Informații standard la nivel european privind creditul pentru consumatori”, prevăzut în anexa nr. 2, se consideră că acesta a respectat cerințele de informare prevăzute de prezentul articol și la art. 4 din Ordonanța Guvernului nr. 85/2004 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță privind serviciile financiare, republicată, cu modificările ulterioare.
OUG 50/2010
Eu le-as fi retinut banii, as fi platit un avocat si, cu ajutorul acestuia, as fi invocat nulitatea contractului si practica comerciala incorecta de a furniza nesolicitat un bun sau serviciu contra cost (este undeva prin legea protectiei consumatorului) si-as fi facut reclamatii catre toate institutiile competente. Ca un minim ANPC pt. practica incorecta si, dupa prima solicitare de plata, la politie pt. inselaciune.