Vodafone mi-a pus o taxa de reziliere a contractului de 1500 de lei, desi i-am anuntat inca din octombrie ca vreau sa inchid contractul. Este legal asa ceva?
Sunt clienta Vodafone din 2007, dar in ultimul timp am fost foarte dezamagita de serviciile Vodafone, foarte slabe si foarte scumpe. Motiv pentru care m-am portat la alta firma de telefonie, Digi, mult mai ieftina, cu semnal bun si servicii de calitate.
De la Vodafone mi-au spus la telefon ca va fi inchis abonamentul la finalul lunii noiembrie. Aveam un contract pe doi ani pana in iunie, iar de atunci n-am mai semnat nimic, nicio reinnoire a contractului, pentru ca mi-au incarcat foarte mult factura cand am fost in strainatate. Ba mai mult, cand am fost sa fac cererea de inchidere a contractului, am aflat ca pe abonament mai sunt doua numere de care nu stiam.
Va rog sa ma sfatuiti ce pot sa fac, unde sa-i reclam pe cei de la Vodafone?
Raspuns
Stimata doamna,
Este ilegal ca Vodafone sau alte firme de telefonie sa impuna o taxa de reziliere a contractului, pentru ca aceasta este considerata o clauza abuziva, conform unei decizii definitive a justitiei (vedeti aici decizia).
Vodafone a procedat incorect in cazul dumneavoastra cu atat mai mult cu cat ati notificat firma ca doriti sa inchideti contractul si ati primit si o confirmare a rezilierii contractului, de la finalul lunii noiembrie.
Motiv pentru care va sfatuiesc sa faceti o reclamatie la Vodafone, in care sa cereti anularea facturei cu taxa de reziliere a contractului, precum si inchiderea abonamentului.
In reclamatie trebuie sa va plangeti si cu privire la faptul ca ati descoperit ca pe abonament existau si doua numere de telefon de care nu stiati.
Reclamatia la Vodafone o puteti face prin telefon ( *222), e-mail ( persoane.juridice_ro@vodafone.com ), pe site-ul Vodafone.ro, la acest link, prin posta (la adresa: Departamentul de Relații cu Clienții al Vodafone România, Clădirea Globalworth Tower, Strada Barbu Văcărescu, Nr.201, Etaj 4, București, Sector 2, România) sau in scris, la magazinele Vodafone.
„Reclamațiile trebuie să conțină numele și datele de contact ale clientului, inclusiv numărul de telefon, precum și descrierea aspectelor reclamate. Orice reclamație legată de serviciile și/sau produsele comercializate de către Vodafone, adresată în scris sau verbal, va primi răspuns în termen de maxim 30 de zile lucrătoare de la dată primirii acesteia de către Vodafone”, conform informatiilor publicate de Vodafone.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la Vodafone la reclamatie, pentru a va ajuta sa rezolvati problema, printr-un acord amiabil sau cu ajutorul autoritatii de supraveghere a pietei de telecomunicatii (ANCOM).
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899