Buna dimineata!
Exista vreo posibilitate de a iesi din lista Biroului de credit mai devreme de cei 5 ani?
Raspuns
Puteti iesi din lista Biroului de Credit doar daca banca sau IFN-ul a facut o greseala si raportarea a fost gresita, caz in care puteti cere corectarea datelor. Altfel, chiar daca va platiti datoriile, inregistarea ramane timp de 4 ani.
Conform Biroului de Credit, “stocarea datelor în sistem şi afişarea lor în Raportul de Credit se face pe o perioadă de 4 ani de la data achitării ultimei rate restante sau de la data ultimei actualizări transmise de către participant.”
Asadar, daca aveti peste patru ani de la data achitarii ultimei restante, nu ar mai trebui sa figurati la Biroul de Credit si sa obtineti fara probleme un nou credit.
Puteti verifica la Biroul de Credit daca mai figurati in baza de date, urmand urmatoarea procedura, conform informatiilor acestei institutii:
“Pentru eliberarea situaţiei proprii – Situaţia înscrierii la Biroul de Credit, în temeiul dreptului de acces la date prevăzut de Legea 677/2001, trebuie să adresaţi în scris către Biroul de Credit o cerere datată şi semnată, la care sa anexaţi o copie lizibila după actul de identitate (buletin sau carte de identitate) şi, după caz, dovada plăţii serviciului solicitat. Puteţi trimite această cerere, însoţită de actul de identitate şi daca este cazul de documentul de plată (scanate daca se trimit prin e-mail), la adresa noastră poştală sau la adresa de e-mail*): situatie@birouldecredit.ro.
Numai prima solicitare adresată Biroului de Credit pe parcursul aceluiaşi an calendaristic este gratuită. Începand cu a 2-a cerere inclusiv, serviciul solicitat va fi comisionat cu suma de 6 lei, dovada plătii urmând să o trimiteti impreună cu cererea. Plata se va face la orice unitate a Băncii Comerciale Române S.A., folosind următoarele instrucţiuni:
– suma: 6 lei
– beneficiar: S.C. Biroul de Credit S.A. (cod fiscal R 16140132)
– cont: RO93 RNCB 0090 0005 8898 0001
– deschis la banca: BCR Lipscani
În cazul în care doriţi să verificaţi dacă sunteţi la a doua cerere în decursul unui an, puteţi solicita o confirmare telefonică de la Biroul de Credit.
Informaţiile solicitate cu privire la propria persoană, prezentate prin “Situaţia înscrierii la Biroul de Credit”, vor fi transmise către dvs. prin Poşta Română (caz în care cheltuielile poştale vor fi suportate de către solicitant) sau prin e-mail*), în conformitate cu solicitarea exprimată de dvs., în termenul legal de la data inregistrării cererii.
În cazul în care nu precizați adresa de corespondență (poștală sau E-mail), răspunsul va fi transmis, prin Poșta Română, la adresa de domiciliu !
*) Atenţie !
– transmiterea electronica de informatii nu este pe deplin sigura;
– prin alegerea acestei modalitati de transmitere a cererii si primire a informatiilor de la Biroul de Credit, solicitantul isi asuma riscurile legate de comunicarea electronica de informatii (interceptare, modificare, pierdere, distrugere, intarzieri in primirea datelor, etc.) exonerand astfel Biroul de Credit de orice raspundere cu privire la riscul informatic privind datele aflate in afara controlului sau operational. ”
Va rog sa reveniti daca doriti informatii suplimentare sau aveti nevoie de ajutor in rezolvarea problemei.
Vasile Coman
Reclamatiibanci.ro
Buna ziua , as dori sa aflu daca sunt inregistrata la Biroul de Credit si as vrea sa fiu radiata. Va rog sa ma ajutati . Va multumesc.
Stimata doamna,
Aveti dreptul sa cereti la Biroul de Credit stergerea datelor care nu au fost transmise conform legii.
Iata informatiile publicate de Biroul de Credit cu privire la drepturile persoanelor raportate de catre banci si IFN-uri:
Care sunt drepturile persoanei vizate, conform Legii 677/2001?
Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, publicată în Monitorul Oficial nr. 790/12.12.2001, prevede următoarele drepturi:
– Dreptul de acces la date: dreptul de a obţine de la operator la cerere şi în mod gratuit, pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele în legatura cu propria persoană sunt sau nu prelucrate de către acesta;
– Dreptul de intervenţie: dreptul de a obţine, la cerere şi în mod gratuit, rectificarea, actualizarea, blocarea, ştergerea sau transformarea în date anonime a datelor a caror prelucrare nu este conformă legii;
– Dreptul de opozitie: dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate şi legitime legate de situatia sa particulara, ca datele care o vizeaza sa faca obiectul unei prelucrari, cu exceptia cazurilor in care exista dispozitii legale contrare.
Datele de contact ale Biroului de Credit:
S.C. Biroul de Credit S.A.
Adresa: Strada Sfânta Vineri nr.29, sector 3, Bucureşti, România
Capital social: 4.114.615,20 lei
Nr. Registrul Comerţului: J40/2176/16.02.2004
Cod fiscal: RO16140132
Tel: 021 3110267/ 021 3104260 – informatii despre eliberarea Situaţiei înscrierii la Biroul de Credit
021 3151017
E-mail: situatie@birouldecredit.ro – pentru eliberarea Situaţiei înscrierii la Biroul de Credit
office@birouldecredit.ro
Va rog sa reveniti la mine daca doriti informatii suplimentare sau aveti nevoie de ajutor in rezolvarea problemei.
Vasile Coman
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899