Ferratum mi-a cesionat creditul si mi-a pus poprire fara instiintare. Este legal?

ferratum credit reclamatie

„Buna seara,

Am luat un imprumut de 5000 lei de la ferratum bank si nu l am mai putut plati din cauza dobanzii foarte mari.

Creditul a fost cesionat catre Svea nu am primit nicio instiintare sau somatie plata , am primit direct poprire salariu .In biroul de credit nu sunt raportata de catre cei de la ferratum nu apare nimic .executorul nu vrea sa mi trimita electronic adresa de poprire.”


Raspuns

Stimata doamna,

Ferratum, precum si alte IFN-uri sau banci, sunt obligate de lege sa-si notifice clientii cu privire la cesionarea creditelor catre firme de recuperare creante.

OUG 50/2010 privind contractele de credit prevede urmatoarele, la articolul 71:

„(3) Cesiunea se notifică de către cedent consumatorului, în termen de 10 zile calendaristice de la transferul dreptului de proprietate asupra creanțelor către noul creditor, prin scrisoare recomandată.

(4) Notificarea este redactată în scris, într-un limbaj clar, vizibil și ușor de citit, fontul utilizat fiind Times New Roman, mărimea de minimum 12, pe hârtie, și vor menționa cel puțin următoarele:

a) numele și datele de contact, inclusiv numărul de telefon, fax, e-mail ale creditorului, ale entității care va încasa de la consumator sumele pentru rambursarea creditului după cesiune, precum și, după caz, ale reprezentantului acesteia din România;

b) numele creditorului original de la care a fost preluată creanța;

c) data la care s-a realizat cesiunea;

d) cuantumul sumei datorate și documentele care atestă elementele componente ale acestei sume;

e) conturile în care se vor efectua plățile.

(5) În plus față de obligațiile prevăzute la alin. (4), entitățile care desfășoară activitatea de recuperare creanțe atenționează consumatorul cu privire la:

a) termenul în care consumatorul ia legătura cu entitatea care desfășoară activitatea de recuperare creanțe. Acest termen nu poate fi mai mic de 5 zile lucrătoare de la data primirii notificării de către consumator;

b) dreptul consumatorului de a transmite entității care desfășoară activitatea de recuperare creanțe o contestație a existenței debitului ori a cuantumului acestuia în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea notificării;

c) dreptul consumatorului de a primi răspuns în termen de 15 zile calendaristice la contestația formulată;

d) dreptul consumatorului de a se adresa direct instanței de judecată în cazul în care contestă existența debitului ori a cuantumului acestuia;

e) faptul că necontestarea de către consumator, în termenul de 30 de zile calendaristice, a debitului nu reprezintă o recunoaștere a sumei de către acesta și nu îl privează pe consumator de dreptul de a se adresa instanței de judecată.

(6) Reprezentanții entităților care desfășoară activitatea de recuperare creanțe își declină identitatea și, după caz, se legitimează atunci când se adresează consumatorilor.”

OUG 50/2010

Aceeasi lege a creditelor obliga IFN-urile si bancile ca inainte sa-si execute silit clientii sa le ofere solutii de achitare a datoriilor:

Articolul 84^2

(1) Creditorii au obligația de a avea politici și proceduri adecvate în virtutea cărora să depună eforturi pentru a aplica, dacă este cazul, o restructurare rezonabilă datorată dificultăților financiare înainte de a demara procedura de executare silită. 

(2) Măsurile de restructurare datorată dificultăților financiare țin seama, printre alte elemente, de situația consumatorului și constau în următoarele:

a) refinanțarea totală sau parțială a contractului de credit;

b) modificarea termenelor și condițiilor existente ale unui contract de credit, care include:

(i) prelungirea duratei contractului de credit;

(ii) modificarea tipului de contract de credit;

(iii) amânarea plății tuturor sau a unei părți a ratelor de credit pentru o anumită perioadă;

(iv) schimbarea ratei dobânzii;

(v) oferirea unei perioade fără plăți;

(vi) plăți parțiale;

(vii) conversii monetare;

(viii) iertarea parțială de datorie și consolidarea datoriilor;”

OUG 50/2010

De aceea, sfatul meu este sa trimiteti la Ferratum o reclamatie cu privire la faptul ca:

  1. Nu vi s-a oferit o solutie pentru evitarea executarii silite prin poprire;
  2. Nu ati fost notificata inainte de cesionarea creditului catre firma suedeza Svea Ekonomi Cyprus Limited, detinuta de banca suedeza Svea Bank, reprezentata in Romania de firma de recuperare creante Creditexpress Financial Services SRL.

Va rog sa reveniti cu raspunsul la reclamatie primit de la Ferratum, pentru a va ajuta sa rezolvati problema cu creditul cesionat si cu poprirea.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


2 + 8 =