Buna ziua. Am făcut la Ferratum un împrumut rapid în data de 30 septembrie și a fost achitat la termen.
Eu vreau sa fac o refinanțare la banca și mi-a spus ca apar la biroul de credit cu contul deschis de la Ferratum și trebuie sa fac o urgentare sa-mi actualizeze datele sa apară contul închis.
Am făcut doua solicitări la ei și mi-au spus ca în 3-5 zile lucratoare sa verific biroul de credit. Nici pana în ziua de astăzi nu a fost închis contul la ei. Nu știu ce sa fac. Multumesc
Raspuns
Stimate domn,
Ferratum ar fi trebuit sa dea curs solicitarii dumneavoastra de actualizare a datelor din Biroul de Credit in cel mai scurt timp, respectiv in 1-2 zile.
Daca Ferramul nu a raspuns nici pana acum la solicitarea dumneavoastra, tebuie sa faceti o reclamatie la Ferratum.
Din pacate, pe site-ul Ferratum.ro nu se gaseste un formular pentru transmiterea de reclamatii, asa cum ar fi normal, nici un numar de telefon sau o adresa de e-mail la care se pot trimite reclamatii.
In aceste conditii, va recomand sa utilizati numarul de telefon al Ferratum, 021 9090, pentru transmiterea reclamatiei la telefon. Solicitati reprezentantului Ferratum sa va inregistreze reclamatia, dat fiind ca raspusul trebuie sa-l primiti, conform normelor legale, in maxim 30 de zile.
Daca nu sunteti satisfacut de raspunsul la reclamatie sau daca nu primiti deloc raspuns, va trebuie sa apelati la Protectia Consumatorilor (ANPC) sau la o intelegere amiabila, prin intermediul CSALB (Centrul pentru Solutionarea Amiabila a Litigiilor Bancare), unde nu treubui sa platiti nimic iar litigiul se solutioneaza in maxim 90 de zile.
Conform informatiilor gasite la o cautare pe site-ul Ferratum.ro, am gasit urmatorul text cu privire la reclamatii:
Unde pot depune o reclamatie?
In cazul in care aveti plangeri, aveti dreptul sa le depuneti direct la Ferratum, utilizand datele de contact furnizate in Contractul de credit sau pe site-ul web.
Reclamatiile se soluționeaza prin negocieri.
Veti depune reclamatia in scris (inclusiv e-mail), specificand in aceasta: (a) numele, prenumele, codul personal de identitate, adresa locului de resedinta și informatiile de contact; (b) data depunerii scrisorii de reclamație și (c) natura conflictului, cererea dvs. si motivarea acesteia.
Veti anexa copii ale documentelor care atesta tranzactia, precum si alte documente care justifica reclamatia (daca este posibil). O reclamatie transmisa electronic nu necesita o semnatura. Ferratum va confirma primirea reclamatiei in termen de doua (2) zile lucratoare si va va oferi un raspuns (prin e-mail sau posta) in termen de cincisprezece (15) zile lucratoare de la data primirii depunerii. Daca nu este posibil ca Ferratum sa raspunda in termen de cincisprezece (15) zile lucratoare, Ferratum va va informa fara intarziere, specificand un termen rezonabil in care va fi furnizat raspunsul si motivul intarzierii. In cazul in care Ferratum va refuza solicitarea, acesta va furniza motive pentru refuz. Daca Ferratum nu ofera un raspuns in termenul specificat aici, se va considera ca Ferratum a refuzat solicitarea dumneavoastra.
De asemenea, aveti posibilitatea de a depune o reclamatie la oricare dintre urmatoarele entitati:
(1) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, cu sediul in București, Bd. Aviatorilor 72, sector 1, cod poștal 011865 și / sau
(2) Centrul pentru solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul bancar, cu sediul la Str. Sevastopol nr. 24, etajul 2, sectorul 1, Bucuresti si / sau
(3) in scris, catre Biroul Arbitrului pentru Servicii Financiare, la: Biroul Arbitrului pentru Servicii Financiare, Etajul I, Pjazza San Kalcidonju Floriana FRN 1530, Malta sau www.financialarbiter.org.mt. Oricare dintre aceste entitati poate solicita sa va directionati mai intai reclamatiile catre Ferratum inainte de a depune o reclamatie la acestea.
Va rog sa reveniti la mine daca aveti nevoie de ajutor pentru rezolvarea problemei cu Ferratum.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro