Hora Credit nu raspunde la cererea de refinantare si reesalonare a creditului. Ce pot sa fac?

„Bună ziua!

Va scriu deoarece am mai multe credite, unele restante, si nu mai reusesc achitarea lor. Am reusit sa fac angajamente de plata peste tot mai putin la Hora Credit, nu imi raspund la mail-urile legate de refinanțare, plata esalonata. Sunt plecata din tara si nu ii pot contacta telefonic.
Când am solicitat altceva, au răspuns la mail, insa cand am cerut o soluție in repetate randuri, nu au raspuns.

Exista vreo soluție in acest caz?

Mulțumesc”


Raspuns

Stimata doamna,

Hora Credit este obligata de lege, ca toate IFN-urile si bancile, sa va raspunda la cererea de refinantare sau de reesalonare a creditului, daca aveti probleme cu rambursarea acestuia, din cauza dobanzilor prea mari.

Iata ce spune articolul 39 din OUG 50/2010 privind contractele de credit:

„În cazul imposibilității consumatorilor de a accepta majorarea dobânzii, creditorul nu are dreptul să denunțe unilateral sau să rezilieze contractul. Creditorul trebuie să facă o propunere, transmisă în scris, de reeșalonare sau de refinanțare a creditului, în raport cu veniturile actuale ale consumatorului.”

OUG 50/2010

Printre solutiile pe care Hora Credit vi le pot oferi, prin reesalonarea sau refinantarea creditului, se afla urmatoarele:

  • reducerea dobanzii si/sau a comisioanelor la credit;
  • modificarea (prelungirea) perioadei de creditare, cu anularea aplicarii dobanzilor;

In concluzie, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la Hora Credit, in care sa solicitati gasirea unei solutii pentru achitarea restantelor, dupa care reveniti la mine cu raspunsul.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Un comentariu la “Hora Credit nu raspunde la cererea de refinantare si reesalonare a creditului. Ce pot sa fac?

  1. Fluffy Motanu

    Din cate inteleg, tehnic consumatorul a facut o „reclamatie” la Hora Credit. Daca acestea n-au raspuns, consumatorul ar trebui sa faca o reclamatie direct la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
    Întrucat
    „În cazul imposibilității consumatorilor de a accepta majorarea dobânzii, … Creditorul trebuie să facă o propunere,… ”
    creditorul nu a respectat obligatia de a propune reesalonarea, in conditiile in care ar fi trebuit sa cunoasca situatia financiara a clientului si a fost si notificat. Nu cred ca este obligatoriu termenul de 30 de zile.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


4 × = 28