ING Bank a dublat iar platile cu cardurile

ING Bank, reclamatie, actualizare date personale, blocare cont
ING Bank, reclamatie, actualizare date personale, blocare cont

ING Bank Romania a avut din nou, in acest sfarsit de saptamana, un incident privind platile cu cardurile, respectiv dublarea platilor, pentru a treia oara in ultimul timp si a doua luna la rand, spre disperarea clientilor bancii, care se plang ca se intampla prea des si acuza banca de neprofesionalism sau chiar o suspecteaza de rea-vointa.

Si luna trecuta ING a avut un incident asemanator cu dublarea platilor cu cardurile, banca si Visa spunand ca de vina a fost un procesator strain de carduri (vezi aici detalii)

Iar in decembrie, anul trecut, au fost dublate platile cu cardurile unui numar de peste 200.000 de clienti ING, banca fiind amendata de Auritatea pentru protectia datelor persoanale (ANSPDCP) cu 80.000 de euro, pentru ca nu si-a asigurat sistemele IT astfel incat sa nu fie posibile dublarea platilor (vezi aici detalii)

Cu toate acestea, dublarea platilor s-a repetat inca de doua ori pana acum.

Unii clienti ING au ramas fara bani pe card, in urma dublarii tranzactiilor, conform reclamatiilor acestora, postate pe Facebook:

„De dimineata mi-ati dublat tranzactiile si am bani pe minus in cont, profesionistii lui peste! Cum dracu cand dublati numai in minus dublati? O fi o hotie, ca unii poate nu se prind! Comunicati ca aveti problema si cat tine, nu tratati clientii ca pe vite.”

„Bai baieti, sunteti din ce in ce mai nashpa…Pe langa faptul ca numai la voi se intampla povestea cu dublatul sumelor la platile cu cardul, pare ca v-ati culcat pe o ureche… Noroc ca mi-ati dublat o suma mica, daca era una mare si m-ati fi lasat fara bani v-as fi facut un scandal monstru.”

„Din cauza dublarii tranzactiei mari, am contul pe minus. Sunteti penibili! Nu e prima data. Ce banca sunteti? Eu tin banii la voi, dar nu pot sa-i folosesc. Faceti ceva fratilor, ca nu e normal. O data, am inteles, se mai intampla „erori”, dar vad ca devine obisnuinta. Chiar trebuie sa renunt la serviciile voastre? Fac si asta daca o tineti tot asa!”

ING a raspuns: „Ne cerem scuze pentru disconfortul creat.”

Replica unui client: „Asta pana la urmatoarea dublare, nu? Inca o data si va salut, caut o banca serioasa care isi respecta clientii.”

„La nivel european cum ar trebui sa va comportati cand dublati tranzactiile cu cardul la tot cateva saptamani?”

„ING Romania, cum se face ca IAR mi-ati dublat tranzactiile, in conditiile in care vorbim de sume mari? Ca atare, am ajuns ca in contul curent sa am sume pe minus. Asta inseamna ca nu pot face nicio plata astazi. Pe deasupra, de 45 de minute nu raspunde nimeni la telefon.”

ING Romania, dar cum de reusesti doar tu sa faci ispravi de genul asta?! Nu doar ca nu e prima oara, dar esti si singura banca unde se intampla chestia asta. Pentru cei care nu se prind, aia e, nu?”

ING a raspuns ca „situatia urmeaza sa fie reglementata pentru toti clientii in cursul acestei zile.”

„ING sunteti din ce in ce mai penibili.”

„Un comunicat oficial cand dati? Sau nu are rost, mai bine sa nu afle toata lumea ce banca „serioasa” sunteti…vai de voi!”

Comunicatul oficial al ING nu a fost dat pana acum, iar banca nu a raspuns la intrebarile Bancherul.ro.

ING a transmis, luni, clientilor afectati urmatorul e-mail sau SMS:

„Draga x,
Este posibil sa fi vazut in acest weekend tranzactii realizate cu cardul tau ING procesate de doua ori. Intre timp am remediat situatia, iar banii tai au fost rambursati in contul tau curent. Ne cerem scuze pentru eventualele neplaceri cauzate.”

Clientii ING acuza banca de neprofesionalism si ameninta ca se vor muta la alta banca:

„Se intampla tot mai des sa vad cum sume de bani sunt dublate in defavoarea clientilor. Poate daca as vedea si + la clienti as crede ca e doar o „eroare” nefericita, dar tinand cont ca e a nu stiu cata oara incep sa ma indoiesc de profesionalitatea voastra in a gestiona si remedia definitiv astfel de erori banale, toate in defavoarea clientilor. Cred ca de data asta ati comis-o si veti pierde multi clienti.”

„Am 3-4 sume dublate, nu inteleg de ce nu se greseste si invers. Deja am vorbit cu un avocat sa vedem ce se poate face, deoarece eu astazi trebuia sa platesc vacanta.”

ING a raspus ca „situatia a fost remediata in aceeasi zi, astfel incat bani sa fie cat mai repede rambursati in contul curent al clientilor vizati. Toti clientii afectati au primit un mail de notificare astazi din partea bancii, cu confirmarea de rectificare.”

„Oare puteti sa va gasiti un soft care nu dubleaza tranzactiile? Am ramas cu sold negativ pe cont, leftera prin tari straine. Stam in concediu sa dam telefoane la ING. Deja e prea mult. Astept momentul in care se vor dubla si tranzactiile de depunere/incasare.”

Clientii ING reclama ca nu au primit banii inapoi sau ca i-au primit cu intarziere

Unii clienti ING s-au plans ca inca nu au primit inapoi banii luati de banca din conturi. „Eu nici acum nu am primit inapoi banii”, s-a plans cineva, ieri, dupa doua zile de la producerea incidentului.

Alti clienti au reclamat ca nici dupa opt ore de la dublarea tranzactiilor nu au primit banii inapoi: „Nici pana acum, dupa 5 ore de la publicarea acestui mesaj (nu s-a remediat problema)…8 ore ma tarziu si situatia este aceeasi.”

ING a raspuns ca „situatia inca se investigheaza…”

Un client a replicat: „Nu cred ca trebuie sa investigati atat de mult, ci sa returnati banii furati. Am tranzactie dublata din data de 24, finalizata in 26 iulie. Daca nu eram acum cu banii pe minus, poate nici nu observam. Pe ce criterii unii clienti au primit banii inapoi si altii nu? Si de ce nu ati semnalizat voi problema inainte? Sunt 3 zile de la tranzactie si abia acum aflu.”

ING a precizat ca „dublarea tranzactiei a fost duminica, 26 iulie, dupa ce plata a fost facuta vineri, 24 iulie.

„Este trecut de 17 si voi inca nu ati returnat banii. Este incredibila nonsalanta voastra dupa ce mega dude faceti. Ce le spuneti celor care au rate sau debitari automate din cont astazi? Ca va pare rau? Atat de rau incat promiteti ca veti face la fel in scurt timp?”

„Nu mai stiti altceva decat sa luati comisioane. 9 lei pe luna pentru cineva care nu are serviciu pe timp de criza inseamna ceva, sa stiti”.

„Intrebare de bun-simt: mai dureaza mult pana se intorc sumele din platile dublate?”

Probleme si cu aplicatia Home Bank

ING are probleme si cu aplicatia de online banking Home Bank. Un client a reclamat ca dupa ce intra in aplicatie, „nu-mi arata suma din cont si nici lista de rapoarte plati”.

ING a confirmat existenta problemei cu Home Bank: „stim de aceasta problema, lucram la remedierea ei in prezent. Pana la rezolvare iti recomandam logout + login sau reinstalarea aplicatiei”.

„Nu va merge cum trebuie Home Bank…eu imi retrag contul de la voi!”

„Nu va functioneaza serviciul transfer valuta. E singura aplicatie din lume cred unde trebuie sa bagi si tara si orasul beneficiarului in aceeasi rubrica, nu are sens, mai ales ca cereti sa introducem tara de doua ori. Parca ati facut-o special sa nu mearga. De ce inainte functiona si acum dupa „modernizare” nu mai functioneaza?”

„Aplicatia voastra este din ce in ce mai porc. Inainte de facatura asta de upgrade mergea mai bine. Daca mai punem la socoteala ca aveti din ce in ce mai putine bancomate si personal, se pare ca va duceti la vale.”

„Rezolvati si voi problema cu aplicatia Home Bank, ruleaza nonstop in fundal fara sa o utilizez si consuma 15% din baterie!”

ING a raspuns: „Lucram la acest bug si urmeaza cat de curand un update care o sa rezolve problema.”

Citeste stirea integral pe Bancherul.ro.