Libra Bank mi-a blocat contul pentru neactualizarea datelor personale. Ce pot sa fac?

Libra Bank reclamatie

„Salutare Vasile,
Am gasit articolul si apreciez munca ta.

As avea si eu o intrebare daca ma poti ajuta. Situatia este in felul urmator:
Compania este cu capital strain. Firma are asociati si administrator persoana fizica dintr-o tara din Uniunea Europeana.

Persoanele nu si-au actualizat buletinele si pasapoartele, acestea fiind expirate. Banca Libra Bank nu a oferit nici o posibilitate de actualizare a datelor online iar asociatii si administratorul nu pot ajunge fizic sa actualizeze.

Banca a blocat debitarea, creand astfel prejudiciu catre angajati si furnizori.

Ce solutii de atac se pot intocmi? Sau de rezolvare.

Iti multumesc!”


Raspuns

Stimate domn,

Mai intai este bine de stiut ca, potrivit contractului cadru general privind conditiile bancare ale Libra Bank, clientii bancii persoane juridice sunt obligate ca in fiecare an sa se prezinte la sediul bancii pentru actualizarea datelor.

In acelasi contract este prevazuta, insa, si posibilitatea actualizarii datelor online, prin internet banking sau mobile banking, daca banca pune la dispozitia clientului aceasta posibilitate:

2.1.9. Clientul are obligatia de a se prezenta la sediul Bancii cel putin o data pe an, sau ori de cate ori este necesar, la solicitarea Bancii, pentru actualizarea datelor si informatiilor cu privire la datele de identificare ale Clientului, ale imputernicitilor, ale beneficiarului real, inlocuirea imputernicitilor sau a oricaror alte elemente inregistrate in evidentele Bancii.
Clientul are cunostinta despre obligatia Bancii de a asigura actualizarea datelor si informatiilor despre clienti in scopul indeplinirii obligatiilor legale privind cunoasterea clientelei si de a nu permite efectuarea de operatiuni pana la realizarea acestei obligatii.

In situatia in care Banca pune la dispozitia Clientului posibilitatea actualizarii datelor prin Internet Banking sau Mobile banking, nu este necesara prezenta acestuia in sucursala.

5.2.7. Banca are dreptul sa suspende prestarea serviciilor de plata si sa blocheze accesul la conturile deschise pe numele Clientului, precum si accesul la orice serviciu sau produs bancar, numai in urmatoarele situatii:

h)  in cazul in care Clientul nu isi indeplineste obligatia mentionata la pct. 2.1.9. din prezentul contract – cadru, Clientul avand cunostinta despre obligatia Bancii de a asigura actualizarea datelor si informatiilor depre clienti in scopul indeplinirii obligatiilor legale privind cunoasterea clientelei;”

Libra Bank

Libra Bank ar trebui, teoretic, sa permita actionarilor firmei care nu se afla in Romania sa-si poata actualiza datele online, prin aplicatiile de internet/mobile banking.

De aceea, sfatul meu este sa intrebati la Libra Bank de ce nu ofera actionarilor firmei posibilitatea de a-si actualiza online datele, avand in vedere ca nu se afla in tara.

In acelasi timp, banca ar fi trebuit sa ofere un termen de actualizare a datelor actionarilor firmei, daca acestia nu si-au putut actualiza datele online si nu s-au putut prezent la banca in termen util.

Va rog sa reveniti cu raspunsul primit de la Libra Bank, pentru a va ajuta sa rezolvati problema actualizarii datelor firmei.

Cu stima,

Vasile Pop-Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

3 raspunsuri la “Libra Bank mi-a blocat contul pentru neactualizarea datelor personale. Ce pot sa fac?

    1. l

      Da. Au zis ca nu au cont de persoana fizica iar contul de persoana juridica nu are posibilitatea de actualizare.

      Orice alta varianta o refuza din cauza politicilor companiei transmise de sediul central de a te prezenta in locatie cu documentele. Nici procura nici prin ambasada.

      Reply
      1. Vasile Coman Post author

        Actionarii firmei pot sa-si deschida online cont pe persoana fizica. Iar daca au internet banking / mobile banking pe contul firmei, ar putea sa-si actalizeze datele in aplicatie, intrucat, conform contractului cadru al Libra Bank, „in situatia in care Banca pune la dispozitia Clientului posibilitatea actualizarii datelor prin Internet Banking sau Mobile banking, nu este necesara prezenta acestuia in sucursala.”

        Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


− 9 = 0