„Zilele trecute cumnatei mele i-a fost spart contul BRD și i-au fost sustrași 30.000 de lei în două tranșe.
În jurul orei 00 a făcut doua transferuri prin PayPal, cumnata mea neavând aplicația bănci instalata în telefon, nu a putut sa verifice, si-a dat seama abia la amiaza când a vrut sa plătească chiria.
A sunat la banca, a blocat contul și a spus ca trebuie sa aștepte, dar nu i-a dat prea mari speranțe, sugerandu-i sa meargă la politie.
Ce pot face în această privința, încotro sa ne adresăm pentru a încerca să recuperăm prejudiciul?”
Raspuns
Stimate domn,
Pentru recuperarea prejudiciului in urma fraudei online cu transferurile prin PayPal va trebui sa faceti o plangere la Politie, precum si o reclamatie la banca BRD, prin care s-au facut transferurile.
Plangerea (petita) la Politie o puteti face online, pe site-ul Politiei Romane, la acest link: https://www.politiaromana.ro/ro/petitii-online.
Reclamatia la banca BRD o puteti face prin e-mail, la adresa mybrdcontact@brd.ro.
Aveti dreptul sa cereti la banca anularea tranzactiei (refuz de plata), daca aceasta nu a fost autorizata de dumneavoastra, ci a fost realizata in urma unei fraude online, printr-un trasnfer PayPal.
BRD este obligata sa va raspunda la refuzul de plata intr-un termen de maxim 35 de zile. (vezi aici detalii despre refuzul de plata).
Va rog sa reveniti cu raspunsurile primite de la Politie si de la BRD la plangerile privind frauda online prin transferurile PayPal.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Mulțumesc din suflet pentru sfaturi!