Pot fi executata silit de doua ori de Cetelem?

cetelem executare silita

„In anul 2018 am facut un credit Cetelem la Dedeman de 8.000 de lei, iar pana acum am achitat 50.000 de lei si tot mai am de platit. Acum am fost executata silit, pentru a doua oara, pentru suma de 7.000 de lei.

Am sunat la executor si mi-a spus ca Cetelemul decide care este datoria si mi-a pus poprire pe pensie.

Va rog sa ma ajutati, pentru ca nu ajung nicaieri cu ei, la Dedeman mi-au zis ca Cetelem s-a desfiintat, nu e de mirare.

Va rog sa-mi spuneti ce pot sa fac.”


Raspuns

Stimata doamna,

Nu este normal sa fiti executata inca o data de Cetelem (BNP Paribas), daca ati platit deja datoria solicitata anterior.

Cu atat mai mult cu cat suma achitata anterior, 50.000 de lei, dupa cum spuneti, este de 6 ori mai mare decat valoarea creditului.

Conform legii, (Legea nr.243 din 12 august 2024 privind protecția consumatorilor cu privire la costul total al creditării și la cesiunea de creanțe) pentru un credit de la un IFN nu trebuie platit mai mult decat dublul sumei imprumutate:

„valoarea totală plătibilă de către consumator nu poate depăși dublul valorii totale a creditului”

Legea 243/2024

De asemenea, OUG 50/2010 privind contractele de credit interzice dobanzile pe parcursul executarii silite:

„Pe parcursul procedurii de executare silită se interzice perceperea dobânzilor și a dobânzilor penalizatoare.”

OUG 50/2010

Mai trebuie stiut ca Cetelem (BNP Paribas) a anuntat ca se retrage din Romania, acesta fiind probabil motivul pentru graba cu care isi executa silit clientii:

BNP Paribas Personal Finance anunta demararea procedurilor de sistare progresiva a operatiunilor din Romania ale diviziei de consumer finance, Cetelem.

Continuitatea activitatii pentru partenerii si clientii ce detin contracte si carduri de credit in derulare va fi asigurata pana la rambursarea integrala si incetarea obligatiilor contractuale.”

BNP Paribas

Ce trebuie sa faceti

Pentru rezolvarea problemei cu executarea silita de catre Cetelem, trebuie sa trimiteti o reclamatie la Cetelem, in care sa solicitati explicatii privind sumele aferente datoriei.

Reclamatia o puteti trimite prin e-mail, la adresa: relatii.clienti@cetelem.ro, iar pentru confirmare sunati la telefon 0213051200.

Va rog sa reveniti cu raspunsul primit de la Cetelem, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


4 + 9 =