Lucrez in Franta de 4 ani și tot de atunci am un cont in valuta la banca brd. acum am venit la munca din dată de 13 -01-20 . de 4 zile am contul blocat. dupa aceste 4 zile am sunat la brd si mi-au spus că nu am datele actualizate. Am sunat la ei si mi-au trimis un mail cu niste baliverne fiscale sa le completez si sa le trimit .
intrebarea mea este:pentru actualizarea datelor personale nu ar trebui să ceară doar acte doveditoare la persoana mea(CI,adresa domiciliu)? pentru ce imi cer număr de rezidență fiscală,țara de rezidență,acestea eu le-am declarat la fisc .
Pot sa refuz completare acelui formular si sa închid contul online?
Raspuns
Stimate domn,
Aveti dreptul sa refuzati completarea datelor personale si sa cereti BRD sa va inchida contul sau sa-l transfere la alta banca, daca nu sunteti multumit de procedura bancii cu privire la actualizarea datelor personale.
Trebuie sa stiti ca toate bancile, nu doar BRD, sunt obligate sa actualizeze periodic datele personale ale clientilor si sa aplice masuri adecvate de cunoastere a clientelei, in scopul prevenirii spalarii banilor si a finantarii terorismului, conform prevederilor legale si normelor Bancii Nationale a Romaniei (BNR).
Este vorba de:
- Legea 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, prin care se transpun la nivel national prevederile Directivei (UE) 2015/849 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului
- Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 2/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.
In cele doua prevederi legale nu sunt prevazute, insa, specific, lista actelor pe care bancile trebuie sa le ceara de la clienti, precum numarul de rezidenta fiscala, cum este cazul dumneavoastra.
Cu toate acestea, BRD nu ar fi trebuit sa va blocheze contul, fara sa va atentioneze in prealabil, cu cel putin 3 luni in avans, cu privire la obligatiile legale si la consecintele nerespectarii acestora.
De aceea, daca apreciati ca este vorba de un abuz al bancii, puteti face o reclamatie al adresa acesteia, prin telefon, +4 021 302 6163 (apelabil din orice rețea) sau TelVerde 0800 802 208 (apelabil doar în rețeaua fixa Telekom România), sau pe e-mail la adresa mybrdcontact@brd.ro.
Daca raspunsul primit nu va satisface, puteti trimite ulterior o reclamatie la Protectia Consumatorilor, pe site-ul ANPC.ro.
Va rog sa reveniti oricand la mine daca doriti informatii suplimentare sau daca aveti nevoie de ajutorul meu.
Cu stima,
Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899
Bună ziua în prezent am cont la Raiffeisen in lei și în euro, de curând am solicitat închiderea conturilor dar mi sa refuzat pe motiv că trebuie să fiu prezent într-o sucursala(ceea ce este imposibil pentru că muncesc in UK ) este un abuz? După câteva zile am primit mesaj că dacă nu plătesc comisioanele de administrare ale conturilor restante vor închide conturile și din nou vine întrebare mea. este un abuz? Mulțumesc
Da, se poate considera un abuz refuzul Raiffeisen de va inchide contul.
Sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie la Raiffeisen, apoi reveniti la mine cu raspunsul primit de la banca.