Ma numesc Gligor Daniel, am realizat un transfer pe data de 5 decembrie din Revolut catre BRD ,catre un SRL, de mentionat ca este tot societatea mea, acum cand am vrut sa trimit o parte inapoi imi sta transferul de 24h de in „procesare” ceea ce nu s-a mai intamplat pana acum. In aceeasi zi am trimis din Revolut catre Transilvania si au intrat in 3 ore +/-. M-am certat cu ei pe chat toata ziua, si civilizat, si ca tiganii, si cu explicatii din contract…numai explicatii penibile. Unde ii pot reclama ?
Raspuns
Stimate domn,
Banii transferati de la Revolut la BRD ar fi trebuit sa ajunga cel mai tarziu in urmatoarea zi dupa efectuarea acestuia.
Durata transferului depinde de moneda in care a fost efectuat si de tipul transferului.
Astfel, transferurile in lei, intre doua conturi in lei (Revolut-BRD, in cazul dumneavoastra), dureaza maxim doua zile, in functie de ora la care au fost facute. Daca au fost facute in prima parte a zilei, banii ajung la cealalta banca in aceeasi zi.
Daca plata s-a facut spre finalul zilei, banii ajung a doua zi, ceea ce ar fi trebuit sa se intample in cazul dumneavoastra.
Daca transferul este in euro, de tip SEPA, atunci banii ajung a doua zi cel tarziu in contul in euro al altei banci, din Romania sau din oricare alta tara europeana membra UE.
In cazul transferurilor internationale in ale valute, precum GBP (lire sterline), dolari americani (USD), durata transferului este mai mare, intrucat se proceseaza prin sistemul SWIFT.
Conform informatiilor publicate de Revolut, durata acestor transferuri internationale prin SWIFT este de pana la 5 zile.
Iata ce spune Revolut:
„Transferurile SEPA pot dura până la 2 zile lucrătoare.
Transferurile SWIFT durează, de obicei, până la 5 zile lucrătoare.
Transfer în EUR către un cont bancar din SEPA:
De obicei, durează câteva secunde, dar pot dura până la 2 zile lucrătoare dacă banca beneficiarului nu acceptă plăți instantanee. Pentru acest tip de transfer, va fi folosit contul tău local în EUR.
Transferuri internaționale:
În cazul transferurilor internaționale prin rețeaua SWIFT, de obicei durează până la 5 zile lucrătoare să ajungă banii în contul destinatarului. Sigur, pot exista și cazuri excepționale în care un transfer bancar poate dura puțin mai mult decât de obicei. Cauzele pot include băncile care nu procesează plăți în weekend și sărbători legale, un timp mai lung necesar pentru creditarea fondurilor, date de transfer incorecte sau verificări legale efectuate de banca destinatară.”
In aceste conditii, reclamatia privind transferul trebuie sa o faceti mai intai la Revolut.
Reclamatia la Revolut se poate face din aplicatie, prin e-mail, la adresa formalcomplaints@revolut.com sau prin completarea unui formular de pe site-ul Revolut, la acest link.
Vedeti aici procedura de solutionare a unei reclamatii la banca Revolut, conform informatiilor pubicate pe site-ul bancii.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la reclamatie primit de la Revolut.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro